Elke Peiper

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Elke Peiper

Bericht door Jan Klaassen »

Goed, we gaan dit weer eens eventjes min of meer academisch proberen op te lossen. Aangezien ik Ruimteaapjes hierin steun, vindt deze het vast niet erg als ik ook reageer op datgene, dat tegen hem gezegd wordt :roll:
Steve Von Hen schreef: Weinig reactie op de cruelty van de Russen.
Zijn jouw grootouders verkracht en vermoord door de Russen ??
Geen antwoord op Stalin ? Hoeveel heeft die er naar de Goelags gestuurd ?
Zoals eerder gezegd: ik ben tegen alle vormen van geweld.
Goed. Ik ben het volledig, maar dan ook echt voor de volle 100% eens met je bewering dat Stalin een enorme massamoordenaar was, van het kaliber-Hitler. Ook heer Ruimteaapjes zal dat beamen.
Stalin heeft vele tien-, zo niet honderdduizenden mensen naar de dodelijke Goelags gestuurd, iets dat natuurlijk NOOIT goed te praten is.
Maar zou je ons nu toch echt eens uit willen leggen waarom dit van herr Peiper een beter mens maakt? Waarom is hij minder 'schuldig', of heeft hij minder bloed aan zijn vingers, wanneer Stalin veel mensen heeft omgelegd?

En als je tegen alle vormen van geweld bent, dan snap ik al helemaal niet dat je als pacifist (want dat is het dan dus) toch deze man verdedigd... Of welke soldaat dan ook...!?
Steve Von Hen schreef:Ik citeer:
" It gives me a good feeling when I, one of his subordinate officers , can contribute to the remembrance of this brave man, who never wanted to be a superman, but who truly was an exceptional human being; May the human virtues he embodied once more become a model for all men, and not just in Germany"

Erhard Gürhrs
Former SS-Obersturmführer and company commander in the III (gep.)/SS-Panzergrenadiergegiment 2 of the Leibstandarte commanded by Jochen Peiper, May 1998
Ah fijn, bronnen. Maar het eerste dat men leert over bronnen is; kijk uit voor subjectieve bronnen. Aangezien deze Gurhrs in hetzelfde schuitje heeft gezeten als herr Peiper, ligt het voor de hand dat hij geen negatief beeld neerzet. Echt veel waarde hecht ik hier niet aan, omdat het op geen enkele manier objectief is.
Steve Von Hen schreef: Massamoord of eender welke vorm van moord is altijd een schending van een mensenrecht. Daar sta ik volledig achter.
_/-\o_
Steve Von Hen schreef:Jochen Peiper verdient althans toch mijn sympathie. Dat is mijn vrijheid van meningsuiting.
Absoluut!
Steve Von Hen schreef:Al van een Joodse lobby gehoord ?????
Straf dat dat toch telkens weer wordt weggemoffeld, mijnheer of mevrouw.
In 1936 verklaarde de joodse gemeenschap Duitsland al de oorlog. Chaim Weizman, voorzitter van het Joods Wereldcongres, wilde Duitsland laten vernietigen.
Dat is ook geschiedenis !!!!! Maar daar wordt nooit over geschreven hé ?
Al in 1936? Volgens mij waren Hitler's ideeën, opgeschreven in het welbekende 'Mein Kampf', nog wat ouder. Ook hier kwamen Joden er niet ongeschonden vanaf.
Natuurlijk is dat ook geschiedenis, en ik ben het met je eens dat we misschien iets te tam zijn in onze betrekkingen met o.a. Israel op sommige punten en ten opzichte van de Joden in het algemeen, maar het is aan de andere kant ook wel verdomde logisch dat er niet zo veel over wordt geschreven.
Want, wat is er nu gebeurd? De Joden zijn niet aan hun ideeën toegekomen omdat ze per duizenden afgevoerd en vermoord zijn. Daarom dus.
Steve Von Hen schreef:De daders van de moord op Jochen Peiper zijn NOOIT gepakt of terechtgesteld. Ik stel je de vraag: is dat geen onrecht ?
Jazeker, helemaal gelijk. Maar ik stel je dan de vraag; is Jochen Peiper dan in 1 keer de 'good guy'? Wat doet het ontsnappen van zijn moordenaars af aan zijn eigen geschiedenis?
Steve Von Hen schreef:Trouwens als laatste: zelfs zijn honden zijn doodgeschoten. En ik denk niet dat die door het glas keken in Auschwitz (Timm und Tamm).
Doodzonde en onnodig. Maar toch heb ik het idee dat je vooral met allerlei fijne feitjes rond het onderwerp toch echt te veel afwijkt van de vraag of Peiper al dan niet schuldig is aan ernstige feiten. Dode honden is inderdaad vreselijk, en natuurlijk hebben die niet door het raampje gekeken.
Maar je ontwijkt hier het punt dat Peiper dat WEL gedaan zou hebben... Enige reactie? Is dat ook niet waar?




En dan nog over het stukje dat ging over het al dan niet schuldig zijn van mister president Roosevelt aan de vele doden op Pearl Harbor ("omdat hij er van wist");
Steve Von Hen schreef:feit waar je niet buiten kan: waar waren de "weapons of mass destruction" ??
Is de Taliban weg in Afghanistan ?
Die weapons bestonden niet, en de Taliban zitten nog steeds in Afghanistan. Ja, dus?
Dat zijn Bush, Clinton, Bush en Obama. Roosevelt is, mocht je het vergeten zijn, toch echt 65 jaar eerder aan de macht geweest.

Wederom; je ontwijkt mijn vraag. Kom eens met ECHT bewijs (niet een beschuldiging van enkele veel latere presidenten) dat dit zo geweest zou zijn? Niet direct omdat ik het niet met je eens ben, maar ook uit interesse voor de argumentatie daarachter. Je kan altijd wat bijleren :yes:


Nog even een punt ter goede orde (gaat misschien wel nodig zijn...?);
Dit is een forum, dat over het algemeen Hitler en zijn kornuiten als 'bad guys' ziet (daar waar er bewijs voor is), de Jodenvervolging als een feit ziet, en geenszins doet aan neo-nazistische sympathieën (dacht ik zo :roll:). Niet vervelend bedoeld, maar kijk aub uit met wat er nog gezegd gaat worden, er kunnen een hoop mensen diep over gekwetst raken.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Elke Peiper

Bericht door D_Dutch »

Gast schreef:Jij leest Agte en dat is een onverbeterlijke goedprater van alles wat SS is. Logisch want zijn vader was een "ehemalige"[...]
Ik ben het verder met je eens hoor, maar kan je dit uitleggen? Vind jij het voor de hand liggen dat kinderen van voormalig Waffen-SS soldaten de ideologie van hun vader steunen?
Ruimteaapjes

Re: Elke Peiper

Bericht door Ruimteaapjes »

D_Dutch schreef:
Gast schreef:Jij leest Agte en dat is een onverbeterlijke goedprater van alles wat SS is. Logisch want zijn vader was een "ehemalige"[...]
Ik ben het verder met je eens hoor, maar kan je dit uitleggen? Vind jij het voor de hand liggen dat kinderen van voormalig Waffen-SS soldaten de ideologie van hun vader steunen?
nee, zoon van een SS'er zegt ansich niets, maar je kapt zijn zin af:
[...] en hij is zelf actief binnen de HIAG, uitgever van Der Freiwillige en in neonazistische kringen.
Zoon van een SS'er, actief binnen de HIAG, uitgever van het SS-veteranenblad Der Freiwillige en actief in neonazistische kringen is het complete plaatje dat ik schetste. Overig ken cq kende ik veel veteranen van de Leibstandarte die geen abonnement mee hebben/hadden op Der Freiwillige vanwege de politieke pamfletten die Agte sinds zijn aantreden als uitgever steeds vaker publiceerde en op bijeenkomste van het Truppenkameradschaft van het I. SS-Panzerkorps is hij al jaren niet meer welkom omdat Agte, zoals een veteraan het mij schetste, "een rustig samenzijn van oude kameraden steeds meer in politieke manifestaties veranderde". Niet verwonderlijk want nogal wat veteranen voelden zich na de oorlog verraden toen zij de wandaden van het nazi regime doorkregen en hadden totaal geen behoefte aan allerlei, vanuit hun perspectief jonge fanatici die nog altijd blind achter die ideeën aanlopen.
Steve Von Hen
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2011, 10:19

Re: Elke Peiper

Bericht door Steve Von Hen »

Inderdaad. Jodenkwesties liggen heel gevoelig hier blijkbaar.


Zoals gezegd: Immer wieder.

SH
Steve Von Hen
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2011, 10:19

Re: Elke Peiper

Bericht door Steve Von Hen »

Inderdaad, blijkbaar zijn Jodenkwesties echt wel gevoelig hier.

mvg
SH
Steve Von Hen
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2011, 10:19

Re: Elke Peiper

Bericht door Steve Von Hen »

Ik maak recht van mijn vrijheid van meningsuiting.

mvg
SH

wie heeft de eerste atoombom gebruikt ???? Correctie,: atoombommen .

Raar, maar daar wordt zelden over gesproken niet ?
Gast

Re: Elke Peiper

Bericht door Gast »

Steve Von Hen schreef:Inderdaad, blijkbaar zijn Jodenkwesties echt wel gevoelig hier.

mvg
SH
Het is jammer dat je hier als gast steeds moet wachten tot een moderator een reactie goedkeurt en plaatst, anders had je gisteren al kunnen lezen dat jouw antisemitische stormfront-interpretatie van de geschiedenis hier inderdaad gevoelig ligt. Je schreef:
In 1936 verklaarde de joodse gemeenschap Duitsland al de oorlog. Chaim Weizman, voorzitter van het Joods Wereldcongres, wilde Duitsland laten vernietigen.
Een aperte leugen, een verdraaiing van de feiten die het in neonazistische kringen altijd nog goed doet. De waarheid:
- In 1933 kwam Hitler aan de macht in Duitsland, het Joods Wereldcongres reageerde verontrust vanwege de antisemitische agenda van de nazi's
- 1935 werden de rassenwetten van Nurenberg afgekondigd, verregaande antisemitische wetten die het leven voor joden in Duitsland praktisch onmogelijk maakten. Voor meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rassenwett ... Neurenberg
- In 1936 riep het Joods Wereldcongres in reactie op de Nurenberger rassenwetten op tot een totale boycot van Duitsland. Als tegenreactie voor de houding van de nazi's jegens de joodse bevolking wilden zij Duitsland economisch vernietigen.

Maar ja, laat de voorgeschiedenis (Mein Kampf, het verkiezingsprogramma van de nazi's en de rassenwetten) weg en laat ook onvermeld dat het om een economische boycot ging, en je hebt al snel de absurde beschuldiging die "Steve von Hen" hiervan maakt. Steve, je naam en daarmee de mogelijkheid om met "SH" te kunnen ondertekenen (Sieg Heil) is ook erg doorzichtig.
Ruimteaapjes
Lid
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2011, 09:28

Re: Elke Peiper

Bericht door Ruimteaapjes »

Toch maar eens aangemeld (hoop op begrip van de moderators) omdat ik al sinds gisteravond wacht op plaatsing van mijn reactie op Steve von Hen.

"Steve" (je handtekening "SH" - Steve von Hen en Sieg Heil - is slim bedacht maar erg opzichtig) je verkondigt hier revisionistische antisemitische leugens en toont daarbij meer medelijden voor de honden van Peiper dan voor de joodse slachtoffers van de Holocaust (en dat is on-topic vanwege de genoemde acties van III/SS-PGR2 in Italië)

De feiten:

In 1933 kwamen de nazi's aan de macht
In 1935 kondigden de nazi's de antisemitische rassenwetten van Nurenberg af die de joodse bevolking van Duitsland het leven onmogelijk maakten
In 1936 riep het Joods Wereldcongres in reactie op de rassenwetten op tot een totale wereldwijde boycot van Duitsland: zij wilden Duitsland economisch vernietigen als straf voor de manier waarop de nazi's in Duitsland de joden behandelden.

Jij laat de hele context weg en wil ons doen geloven dat de joden in 1936 zomaar opeens opriepen tot de vernietiging van Duitsland. Hoe dom denk je dat wij zijn?

Tot u toe heb je meer sympathie getoond voor de dode honden van Peiper dan voor al zijn (joodse) slachtoffers en betoon jij je ook nog eens een antisemiet die de nazi-propaganda over de joden napraat. Dat is niet de vrije meningsuiting waar dit forum dol op is.
Steve Von Hen
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2011, 10:19

Re: Elke Peiper

Bericht door Steve Von Hen »

Met alle respect.

Jochen Peiper draag ik een warm hart toe en zijn familie. Dat is mijn recht als vrijheid van meningsuiting.

mvg
SH
Steve Von Hen
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2011, 10:19

Re: Elke Peiper

Bericht door Steve Von Hen »

Aan Ruimteaapjes,

SH zijn de initialen van mijn naam Steven Hendrickx.

Ik heb Duits bloed.
Ruimteaapjes
Lid
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2011, 09:28

Re: Elke Peiper

Bericht door Ruimteaapjes »

Je reageert buitengewoon selectief: weer onderstreep jij je sympathie voor Peiper maar je leugens over de joden neem je niet terug. Ik ga nu fietsen met mijn fietsclub. Vanmiddag zal ik in een reactie dieper ingaan op de persoon Jochen Peiper.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Elke Peiper

Bericht door Proos »

Het begon met een eenvoudige vraag en een leestip. Uiteindelijk is het verworden tot een discussie waarbij Steve wat ons betreft zonder voldoende beargumentatie stellingen poneert die - zoals bekend - inderdaad niet zijn toegestaan op dit forum. De cirkelredenatie en afleidingen zijn geen geaccepteerde gesprekstechnieken.

We sluiten deze vraag af met de nadruk op het eerste antwoord in de discussie en de beargumentatie van Ruimteaapjes en Jan Klaassen, waarvoor dank.

Ook dank voor de verschillende leden, die ons op dit onderwerp attendeerden.

Dit onderwerp wordt gesloten en Steven von Hof is niet meer welkom op het forum.

We nemen ook afscheid van Ruimteaapjes. Hij heeft een ban, herkansing en weer een ban gehad op het forum. Een ban is een ban en kan niet eigenhandig ongedaan worden gemaakt, en staat los van de discussie in dit onderwerp. We beoordelen een ban alleen op verzoek en niet naar aanleiding van omzeilen van de ban.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gesloten