wat brengen deze kraag en mouw emblemen op ??

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

wat brengen deze kraag en mouw emblemen op ??

Bericht door Stafford »

Ik zag op MP deze advertentie SS uniform effecten SD Hauptamt en nu wil ik SS gaan verzamelen dus nu heb ik 2 vragen zijn ze echt ??? en wat brengen deze kraag en mouw emblemen op in deze staat ????
http://link.marktplaats.nl/491251277

Alvast bedankt !!
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: wat brengen deze kraag en mouw emblemen op ??

Bericht door michiel01 »

drie dingen;
1. bij een advertentie van MP een print screen plaatsen.
2. als een verkoper de echtheid van z'n spullen niet garandeert, beschouw het dan als niet echt.

last but nut least:
wat je ook wilt gaan verzamelen, begin met het kopen van boeken, zorg dat je originele en niet originele items bij dealers, mede verzamelaars etc in handen kan hebben. Kan voelen etc.

begin er anders niet aan.
Men of Valor
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:53

Re: wat brengen deze kraag en mouw emblemen op ??

Bericht door Men of Valor »

Ben je al begonnen met verzamelen of ben je nog een beginnend verzamelaar??
Over dit lotje emblemen durf ik geen oordeel te geven,maar mocht het origineel zijn wat ik eigenlijk niet denk hoop ik dat je een goede bankrekening heb.
SS verzamelen is een hele dure hobby.

grt
Voorheen bekend als Rinke Feenstra op dit forum.
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: wat brengen deze kraag en mouw emblemen op ??

Bericht door utmi »

om je vragen te beantwoorden:
- Nee, zijn niet echt
- zo'n set zou origineel een 3000 euro kosten, deze als niet origineel 30 euro

Succes met ss verzamelen!
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: wat brengen deze kraag en mouw emblemen op ??

Bericht door Stafford »

Allemaal bedankt voor jullie reacties !!

Ik ben een beginnend verzamelaar en heb net de K98 van William Simpson over gekocht als eerste verzamelobject en ik wil het liefste spullen verzamelen over nederlandse SS / NSB e.d ( foute nederlanders )

Nu is mijn volgende vraag, Michiel01 heeft het over boeken aanschaffen hebben jullie een paar boeken die dan niet mogen ontbreken ?? en waar kan ik zoal goeie info boeken kopen ??? neem aan niet bij Bol.com bijv....

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en info !!
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: wat brengen deze kraag en mouw emblemen op ??

Bericht door Mallory »

Nederlandse SS ook nog eens? Dan kies je wel de "crème de la crème" wat betreft geld uitgeven!

Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet ontmoedigen. Succes ermee. :) Ben zeker benieuwd als je wat hebt om te tonen!
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: wat brengen deze kraag en mouw emblemen op ??

Bericht door utmi »

Mallory schreef:Nederlandse SS ook nog eens? Dan kies je wel de "crème de la crème" wat betreft geld uitgeven!
Kan meevallen, kijk maar naar mijn set insignes onder aangeboden :mrgreen:
:wink:
Their name liveth for evermore
Men of Valor
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:53

Re: wat brengen deze kraag en mouw emblemen op ??

Bericht door Men of Valor »

@Utmi
Leuk setje,en zeker niet te duur.

@Stafford
http://www.Poppybooks.nl heeft wel eens leuke boeken.
http://www.historymedia.nl
Voorheen bekend als Rinke Feenstra op dit forum.
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: wat brengen deze kraag en mouw emblemen op ??

Bericht door utmi »

Hét boek voor ss insignes: Cloth insignia of the SS van J.R. Angolia

Out of print en gewild, daarom prijzig.

http://www.abebooks.co.uk/book-search/t ... /sortby/3/
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: wat brengen deze kraag en mouw emblemen op ??

Bericht door Stafford »

Knap boek Utmi omgerekend zo'n 98,99 Euro... daar ga ik zeker voor sparen en me vrouw lief aankijken.... hahahaha :P
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: wat brengen deze kraag en mouw emblemen op ??

Bericht door arie »

Stafford schreef:
ik wil het liefste spullen verzamelen over nederlandse SS / NSB e.d ( foute nederlanders )
:!: Wat daar van zoal van te verzamelen is, kijk hier eens http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=35&t=5094&start=180
Of op mijn verzamel homepage BEZETTING ‘40 - ‘45
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
martinus
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 9 keer

Re: wat brengen deze kraag en mouw emblemen op ??

Bericht door martinus »

Stafford schreef:Knap boek Utmi omgerekend zo'n 98,99 Euro... daar ga ik zeker voor sparen en me vrouw lief aankijken.... hahahaha :P

Als je voor honderd euro al moet sparen en je vrouw al lief voor moet aankijken dan wil ik wel weten hoe je het uitlegd aan je vrouw om SS te verzamelen. :wink:

Dure hobby dat SS. En veel neppers, maar laat dat je niet weerhouden om het te gaan verzamelen.
Succes.
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: wat brengen deze kraag en mouw emblemen op ??

Bericht door Stafford »

martinus schreef:
Stafford schreef:Knap boek Utmi omgerekend zo'n 98,99 Euro... daar ga ik zeker voor sparen en me vrouw lief aankijken.... hahahaha :P

Als je voor honderd euro al moet sparen en je vrouw al lief voor moet aankijken dan wil ik wel weten hoe je het uitlegd aan je vrouw om SS te verzamelen. :wink:

Dure hobby dat SS. En veel neppers, maar laat dat je niet weerhouden om het te gaan verzamelen.
Succes.
Hahahaha :lol: daar heb je een punt Martinus maar ik heb ook een zoontje van 2 en een 2e op komst ( 2012) dus daar gaat ook geld in zitten :wink: en het is niet zo zeer dat ik voor 100 Euro moet sparen maar ik heb net ook de K98 van William Simpson gekocht http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=45&t=28319 .... kijk aan me vrouw ligt het niet die is zelf ook heel erg geintreseert in WO2 maar totaal niet specifiek iets daarvan die heeft hier ook het nodige aan DVD's en boeken maar meer over de oorlog of een onderdeel ( SS, Gestapo e.d) dus.

Het weerhoud me zeker niet om te gaan verzamelen maar wie weet uiteindelijk wel om SS te gaan of blijven te verzamelen maar zo en zo wel duits WO2 !!!

Heb er veel zin aan !!

Bedankt voor jullie reacties !! _/-\o_
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
martinus
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 9 keer

Re: wat brengen deze kraag en mouw emblemen op ??

Bericht door martinus »

Tja, de kinderen gaan voor. Dat is ook een dure hobby trouwens :wink:

Op het Wehrmacht-awards forum wordt ook veel origineel SS aangeboden. Daar zou je ook een kijkje kunnen nemen.
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: wat brengen deze kraag en mouw emblemen op ??

Bericht door Stafford »

martinus schreef:Tja, de kinderen gaan voor. Dat is ook een dure hobby trouwens :wink:

Op het Wehrmacht-awards forum wordt ook veel origineel SS aangeboden. Daar zou je ook een kijkje kunnen nemen.

BEDANKT !! ga ik daar eens even kijken _/-\o_
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Plaats reactie