SS koppel

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aart
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 dec 2005, 22:47
Locatie: Overijssel

SS koppel

Bericht door Aart »

Ik wil jullie het volgende voorleggen. Een collega van me heeft naar eigen zeggen een originele SS-koppel in zijn bezit. Heeft zijn opa in de oorlog of gevonden of gekregen. Ik heb hem nog niet gezien dus hij kan zich vergissen en het kan ook Wehrmacht zijn. Hij heeft er geen verstand van. Ik houd hem niet voor de gek en heb hem verteld dat als de koppel goed is, het geen goedkoop ding is.

Weten jullie wat een echte SS-koppel ongeveer waard is ?

Ik ben helemaal geen SS-verzamelaar maar zo'n koppel met vrijwel 100 % garantie lijkt me wel leuk
Ik verzamel hoofdzakelijk geweren, bajonetten en helmen van voor 1945.

Ben op zoek naar een nette Nederlandse m34 mariniershelm (met opgesoldeerd anker); wie heeft er één te koop ?
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: SS koppel

Bericht door michiel01 »

wat grappig, ik kan vandaag m'n antwoord nog een keer gebruiken:

Zonder foto is dat uitzonderlijk slecht, goed in te schatten.

Vroeg of laat slot, officiers of manschappen, welke maker.
voor alleen het slot: 0-1000 euro en alles daar tussenin.

Vraag je collega er eens wat foto's van te maken. Of beter, het koppel mee te nemen en schiet er zelf een paar goede foto's van. Het is ondoenlijk op basis van de info die je geeft een reeele inschatting te doen.
Gebruikersavatar
Aart
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 dec 2005, 22:47
Locatie: Overijssel

Re: SS koppel

Bericht door Aart »

Hallo Michiel,

Ik begrijp je reactie. Het gaat mij ook om een hele grove indicatie.

Ik zal zien dat ik wat foto's krijg.

Groeten en bedankt,

Aart
Ik verzamel hoofdzakelijk geweren, bajonetten en helmen van voor 1945.

Ben op zoek naar een nette Nederlandse m34 mariniershelm (met opgesoldeerd anker); wie heeft er één te koop ?
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: SS koppel

Bericht door Kugelblitz »

Ik ga er vanuit dat het om een manschappen/onderofficieren model gaat, dus de rechthoekige variant.
Voor een ongemarkeerd exemplaar is de prijs gemiddeld rond de €450,- in nette staat. Als er ook een (gestempelde) riem bij zit kan het richting de €600,- gaan.
Zoals gezegd zijn de prijzen afhankelijk van allerlei factoren, zoals fabrikant, staat, model etc.

Ik zou het betreffende slot echter nooit voor die prijs overnemen. Als je het voor een schijntje kunt kopen is het mooi meegenomen, maar als je de volle prijs moet/wilt betalen kun je beter bij wat dealers kijken, heb je veel meer keuze.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: SS koppel

Bericht door coco »

Michiel gaf toch een hele grove schatting van 0-1000 euro.
Als ik jouw was zou ik van het slot afblijven en eerst maar eens laten nakijken op fora, want van een opa die hem uit de oorlog en dit en dat is vaak twijfelachtig.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: SS koppel

Bericht door michiel01 »

Aart schreef:Hallo Michiel,

Ik begrijp je reactie. Het gaat mij ook om een hele grove indicatie.

Ik zal zien dat ik wat foto's krijg.

Groeten en bedankt,

Aart

Hallo Aart,

het was niet negatief bedoelt, het is alleen heel moeilijk om een goede indicatie te geven van iets zonder een foto. Kugel geeft een goede globale ruwe schatting waar je denk ik mee uit de voeten kan. Hangt er ook een beetje vanaf wat je doel is (en hoe aardig je collega vindt :evil: ).

zoals coco zegt, het kan gevaarlijk zijn, daarom ook mijn advies neem foto',s mensen zien dingen soms echt verkeerd aan voor wat ze zijn. Het is zonde van je geld als je dat steekt in iets wat het echt niet waard is.
Gebruikersavatar
Aart
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 dec 2005, 22:47
Locatie: Overijssel

Re: SS koppel

Bericht door Aart »

Ik vertouw die collega voor 100 %. HIj begon er toevallig over en het is maar de vraag of hij hem wil verkopen want hij zit niet op geld te wachten denk ik. A.s donderdag zal hij hem meenemen naar kantoor en dan weet ik pas of het echt SS is. IK hou jullie op de hoogte.

Aart
Ik verzamel hoofdzakelijk geweren, bajonetten en helmen van voor 1945.

Ben op zoek naar een nette Nederlandse m34 mariniershelm (met opgesoldeerd anker); wie heeft er één te koop ?
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: SS koppel

Bericht door coco »

Oke nouja ieder zijn keuze, ik heb van een veteraan ooit eens een koppel gehad met riem en wat medailles hij zei ze allemaal uit de oorlog te hebben. Maar ik kon zo al zeggen dat 80% van die medailles niet origineel was, het is vaak niet alleen goud wat blinkt in deze verzamel tak.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie