terug zoeken eigenaar K98( wapens)

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

terug zoeken eigenaar K98( wapens)

Bericht door Stafford »

Hallo ik zat me eens af te vragen in mijn tijd bij de marine stonden wapens die we hadden geregistreerd op naam via het nummer op het wapen nu is mijn vraag kan je zo ook de "eigenaar" achterhalen van wie een K98 is geweest ???
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: terug zoeken eigenaar K98( wapens)

Bericht door Kugelblitz »

Stafford schreef:Hallo ik zat me eens af te vragen in mijn tijd bij de marine stonden wapens die we hadden geregistreerd op naam via het nummer op het wapen nu is mijn vraag kan je zo ook de "eigenaar" achterhalen van wie een K98 is geweest ???
Nee, zoiest heb je niet bij Duitse wapens. Er staat wel een serienummer in, maar dat is door de fabriek ingeslagen en heeft dus niks te maken met de eigenaar ervan. Enkel wanneer iemand een naam of Feldpost nummer heeft ingekrast, zou je kans maken te achterhalen van wie het wapen was, maar dat heb ik nog nooit gezien.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: terug zoeken eigenaar K98( wapens)

Bericht door michiel01 »

de nummers werden wel in het soldbuch genoteerd, maar dat vindt je vaak niet meer terug.

Als het goed is, is het niet meer na te trekken welke buks van jou was bij de marine.
Plaats reactie