Wapens via TNT?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
martinus
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 9 keer

Wapens via TNT?

Bericht door martinus »

Hierbij het vervolg van dit topic. http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=35&t=6573&start=2580

Zelf heb ik ook totaal geen problemen ondervonden bij het ontvangen van een k98. Aan de doos waren duidelijk de contouren van het wapen te zien. Er was helemaal niks aan de hand.

Zou het verboden zijn dan om een stuk hout met wat ijzer en lood te verzenden? Er was ook eens een uitzending op tv geweest over zo iets. Undercover in Nederland was het geloof ik, daar toonden ze aan dat zelfs werkende wapens uit het buitenland moeiteloos werden ontvangen.

Nu schiet me te binnen dat in Duitsland enkele maanden geleden een mg-42 zou zijn onderschept. Hier was ook een hele heisa over. Misschien toch verboden?

Graag hoor ik jullie's reacties :)
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Wapens via TNT?

Bericht door jurgen »

Via Egun wordt zowat alles verzonden. Het lijkt me dat er niet teveel problemen worden rond gemaakt.

Al zijn er natuurlijk altijd overijverige ambtenaren.
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Wapens via TNT?

Bericht door Stafford »

Ik heb vandaag ook mijn k98 binnen gekregen via de post was niet te herkenen van buiten af was hellemaal gefabriceerd met kartonnen dozen eromheen was binnen een dag binnen

Was voor mijn onderdelen van mijn Glock 21 vanuit usa wel anders daar gingen 5 weken overheen voor een firing pin en een sledeplaatje ... :bonk:
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Trappmeister
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 07 sep 2011, 20:39

Re: Wapens via TNT?

Bericht door Trappmeister »

Vanuit België ook geen problemen ondervonden met verzending van m'n PPSH.
Gebruikersavatar
Dutchordnance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2011, 18:51

Re: Wapens via TNT?

Bericht door Dutchordnance »

Naar het buitenland mag sowieso niet. Ik kan de verzendbepalingen van nationaal niet meer vinden, enkel maar internationaal.

http://www.postnl.nl/zakelijk/internati ... orwaarden/
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Wapens via TNT?

Bericht door 779 »

Vind het toch wel heel ernstig dat men denkt dat je wapens zonder meer mag verzenden via PostNL of enig ander verzendbedrijf in Nederland... Dat er niet op wordt gecontroleerd betekent niet automatisch dat het mag...
martinus
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 9 keer

Re: Wapens via TNT?

Bericht door martinus »

Ik heb het natuurlijk dan wel over onklaargemaakte wapens. Wat dus officieel geen wapen meer is.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Wapens via TNT?

Bericht door 779 »

martinus schreef:Ik heb het natuurlijk dan wel over onklaargemaakte wapens. Wat dus officieel geen wapen meer is.
Daar maakt PostNL geen onderscheid in. En wat zegt de Wapenwet eigenlijk over vervoer van wapens? Ken de wet niet uit mijn hoofd, maar kan me iets voorstellen dat je er de juiste papieren voor nodig hebt, dan wel op de hoogte brengen van politie en vervoersbedrijf?

En, het ligt er ook maar net aan welk wapen het is? Een onklaar grendel geweer mag je volgens de wet zonder vergunning bezitten, maar een onklare Stg44 is illegaal. Jouw bovenstaande zin is gewoonweg onzin.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Wapens via TNT?

Bericht door racefiets »

Wettelijk onklaar is volgens de wet hetzelfde als oud ijzer.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Wapens via TNT?

Bericht door 779 »

racefiets schreef:Wettelijk onklaar is volgens de wet hetzelfde als oud ijzer.
Onklaar gemaakt in Nederland volgens de Nederlandse wet bedoel je? eGun bijvoorbeeld zit in Duitsland en dan moet officieel dat pakket via de douane en die heeft nadrukkelijk in de reglementen staan dat wapens niet ingevoerd mogen worden.

Ik krijg de indruk dat jullie de wet te ruim nemen met opmerkingen zoals "onklare wapens zijn net als oud ijzer". Dat betekend nog niet dat je ermee over straat mag lopen...
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Wapens via TNT?

Bericht door racefiets »

Een honkbalknuppel is ook maar een honkbalknuppel. Tenzij je hem in het openbaar onverpakt bij je draagt. Dan is het een wapen. Dat is met een onklaar gemaakt wapen net zo.

En Duits onklaar voldoet niet in Nederland. Die zijn hier gewoon vergunningsplichtig. Ook al kan je er helemaal niets meer mee.
pistole38
Lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:35
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Wapens via TNT?

Bericht door pistole38 »

Wapens en munitie mag je gewoon via de post versturen als je aan de voorwaarden voldoet!!

Verder geldt er een algemeen verbod voor:

levende dieren
radioactieve materialen
goederen die inbreuk maken op auteursrechten of andere intellectuele eigendomsrechten
(namaak)wapens en -munitie

Wat onder bepaalde voorwaarden met de post mag

Zaken als bloemen en andere plantaardige producten kunnen vaak niet zonder begeleidende documenten, afkomstig van een bevoegde instantie, verstuurd worden. Dit geldt ook voor wapentuig en munitie.
http://www.pistole38.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Wapens via TNT?

Bericht door Stafford »

racefiets schreef:Een honkbalknuppel is ook maar een honkbalknuppel. Tenzij je hem in het openbaar onverpakt bij je draagt. Dan is het een wapen. Dat is met een onklaar gemaakt wapen net zo.

En Duits onklaar voldoet niet in Nederland. Die zijn hier gewoon vergunningsplichtig. Ook al kan je er helemaal niets meer mee.
Een honkbalknuppel is pas een wapen als je hem zodanig gebruikt..... zo kan zelfs je broekriem een wapen zijn ... als je hem niet verpakt hebt is het geen wapen maar je mag er niet zo mee over straat !!! maar hij valt nog steeds niet onder de wapenwet !!!
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Wapens via TNT?

Bericht door racefiets »

Als je ermee onverpakt over straat gaat valt die gewoon onder de wapenwet.

Uit het grote verhaaltjes boek die de Circulaire wapens en munitie (CWM 2005) heet:

Cat IV wapens:
Blanke wapens (messen), zwaarden, degens, sabels,bajonetten, wapenstokken, lucht-, gas- en veerdrukwapens, harpoenen en kruisbogen. Ook
voorwerpen die op zich niet als wapen bedoeld zijn, maar wel op die manier gebruikt kunnen worden (bijvoorbeeld een honkbalknuppel tijdens voetbalrellen
of een keukenmes tijdens een gevecht) vallen onder bepaalde omstandigheden binnen deze categorie.
Verlof (Ontheffing2) (alleen voor het ‘dragen’)
Relevante artikelen WWM:
4, 26, 27, 29, 31

Je hoeft de honkbalknuppel niet eens te gebruiken. Bij je dragen is al voldoende voor een overtreding van de WWM.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Wapens via TNT?

Bericht door 779 »

pistole38 schreef:Wapens en munitie mag je gewoon via de post versturen als je aan de voorwaarden voldoet!!

Verder geldt er een algemeen verbod voor:
(namaak)wapens en -munitie
Dat lijkt me dan dubbel strijdig met je post?
Plaats reactie