Dienstplicht

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Mooie tijd diensttijd..... achteraf dan! :) Toch zonde dat ze 't afgeschaft hebben. Ik denk dat je in dienst leert dat je niet alleen op de wereld bent en leert samen te werken. Ook denk ik dat discipline geen kwaad kan!
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Dodo schreef:
en de dokter is neem ik aan ontslagen. dat is wel een schandalige fout.
Ik weet alleen dat mijn vader een uitkering van defensie krijgt, en om de zoveel tijd een medaille. Gelukkig werkt hij al een jaar of tien weer fulltime!
pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Bericht door pieter de vleminck »

legerdienst, thuis vertrekken moeder die weent vader die trots is liefje dat weent en je een laatste kus geeft dan je gaan melden de kazerne poorten die achter je dichtslaan een sergant die je afblaft is dat nou echt leuk?
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

pieter de vleminck schreef:legerdienst, thuis vertrekken moeder die weent vader die trots is liefje dat weent en je een laatste kus geeft dan je gaan melden de kazerne poorten die achter je dichtslaan een sergant die je afblaft is dat nou echt leuk?
je maakt het wel erg dramatisch... Of niet? :?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

pieter de vleminck schreef:legerdienst, thuis vertrekken moeder die weent vader die trots is liefje dat weent en je een laatste kus geeft dan je gaan melden de kazerne poorten die achter je dichtslaan een sergant die je afblaft is dat nou echt leuk?
Als je hoger als die Sergeant bent wel. :lol:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Die dienstplicht mogen ze van mijn part onmiddelijk terug invoeren.
De jeugd heeft dat nodig.

Adrian.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Adrian schreef:Die dienstplicht mogen ze van mijn part onmiddelijk terug invoeren.
De jeugd heeft dat nodig.

Adrian.
Dat ben ik helemaal met je eens, ookal behoor ik zelf ook nog tot de jeugd. Een beetje disicpline tegenwoordig zal geen kwaad doen.


Rick
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Volledig mee eens :!: Als je ziet hoe de jeugd de dag vandaag wordt opgevoed. Ze mogen echt alles. Me pa gaf les in het 6 de leerjaar en ie raakte bijna zn job kwijt door gewoon een erg lastige leerling aan zn oor te trekken ( wat vroeger nog als een lichte straf zou gezien worden).
Op de duur wordt het precies verboden van kinderen op te voeden
War is something human...
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Skylighter schreef: Dat ben ik helemaal met je eens, ookal behoor ik zelf ook nog tot de jeugd. Een beetje disicpline tegenwoordig zal geen kwaad doen.


Rick
Maar als er dan weer ergens een of andere oorlog uitbreekt of vredesmissies enzo,dan heb je wel de kans tot je word opgeroepen lijkt me toch?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ook akkoord.

Ik vrees voor de jeugd nu (hoewel ik zelf nog jeugdig ben :)). Vroeger, toen ik kleuter was, en er kwam een ouder kind langs die op een dreigende toon zei "ga weg of ik geef je een pak rammel" liepen we zo hard we konden weg. Probeer dat nu bij kleuters en je krijgt gegarandeerd een flinke stamp tegen je scheen.

Waar gaat dat heen?


(Ben ik even benieuwd hoe zagerig ik zal zijn om mijn 70ste :))
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Probeer dat nu bij kleuters en je krijgt gegarandeerd een flinke stamp tegen je scheen.
wie gaat er nu kleuters een pak rammel geven.. Ze hebben in ieder geval lef, dat moet je ze nageven :D
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

moet je het verschil in aanpak door door mijn ouders bij mij (16) en mijn jongste broertje (8 ofzo) is zien! als ik vroeger een grote mond had aan tafel kreeg ik klappen en werd ik de gang of mijn kamer ingeschopt!
doet mijn broertje dat nu, dan doen me ouders zo goed als niks, ze zeggen hooguit: heej doe dat is niet!!
het zijn altijd mijn zusje en mij die hem dan weer de huid volschelden dat ie niet zoveel aandacht moet trekken en gewoon normaal moet doen... en dan moet je denken aan een klein broertje dat met een amsterdams uitje over tafel gooit omdat hij er niet tegen kan dat wij hem te lang aankijken alsdie zich beledigd voelt!!
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Om eerlijk te zijn.........van mij mag men de kinderrechten een beetje bijschaven, zodat een kind dat enorm lastig doet een mep (het kind mag er natuurlijk niet teveel zeer van hebben :)) kan krijgen zonder dat de ouders aangeklaagd worden wegens kindermishandeling.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

net zolang slaan totdat ze ut lekker vinden......
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

ik heb er geen last meer van. Ik ben langer en groter dan mijn ouders :D
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gesloten