Het geld waard? US Bajonet M1

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Het geld waard? US Bajonet M1

Bericht door Schijnwerper »

Sjah als je wat geduld had en moeite gedaan had, had je er een op een beetje beurs kunnen kopen voor de helft.
Maar hij is wel in mooie staat, maar wel te vinden met een beetje moeite voor 80 a 90 euro gemiddeld.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
D-nose
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 aug 2011, 00:37
Locatie: Zeeland

Re: Het geld waard? US Bajonet M1

Bericht door D-nose »

Bedankt voor jullie tips!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Het geld waard? US Bajonet M1

Bericht door 779 »

utmi schreef:z.s.m. Warrelics mailen of hij een lagere waarde (minder dan 50 usd) erop zet en het als GIFT markeert!
Gift markeren heeft geen enkele betekenis op de douane. De maximale waarde voor geen kosten is $45. Vanaf $45.01 pakken ze je.
Gebruikersavatar
Dutchordnance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2011, 18:51

Re: Het geld waard? US Bajonet M1

Bericht door Dutchordnance »

Mijn ervaring is dat GIFT zelfs als een rode lap op een stier werkt. Al mijn pakjes die met GIFT gemarkeerd waren werden er tussen uitgehaald.
D-nose
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 aug 2011, 00:37
Locatie: Zeeland

Re: Het geld waard? US Bajonet M1

Bericht door D-nose »

Bestaat er ook een kans dat deze bajonet in beslag wordt genomen door de Douane?
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Het geld waard? US Bajonet M1

Bericht door S1991 »

Denk het niet.. Bajonetten zijn volgens mij gewoon vrij in te voeren hier in Nederland, evenals diverse vechtmessen (uitzonderingen daargelaten).
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
D-nose
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 aug 2011, 00:37
Locatie: Zeeland

Re: Het geld waard? US Bajonet M1

Bericht door D-nose »

Hij ligt namelijk al vanaf de 26e oktober bij de Douane. Er zal ook wel btw moeten worden afgedragen ondanks dat Richard er een waarde van $75 erop heeft gezet. Ik heb die bajonet besteld en een marksmanship badge.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Het geld waard? US Bajonet M1

Bericht door S1991 »

Ga er maar van uit dat je kleine 35 euro bij mag gaan betalen. ;)
Tevens kan het wel eens langer duren dat een pakketje vast gehouden wordt. Even geduld hebben.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
D-nose
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 aug 2011, 00:37
Locatie: Zeeland

Re: Het geld waard? US Bajonet M1

Bericht door D-nose »

Tjaa, dat zal dan maar moeten. Zoals ik al zei, de eerste en laatste keer. Zoiets heb ik ook vernomen op het internet, van dat vasthouden.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Het geld waard? US Bajonet M1

Bericht door S1991 »

Waarom de laatste keer? Mij is dat maar enkele keren gebeurd dat ik echt bij moest betalen. Of dat pakketjes lang vast werden gehouden.
Bijna alles werd netjes snel geleverd.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
D-nose
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 aug 2011, 00:37
Locatie: Zeeland

Re: Het geld waard? US Bajonet M1

Bericht door D-nose »

Indien het zo gebeurd, lang vasthouden en bijbetalen, zal ik niet zo snel meer iets bestellen uit de US.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Het geld waard? US Bajonet M1

Bericht door coco »

Het is net als een auto kopen in België je weet dat je BPM betalen moet en dan als puntje bij paaltje komt gaan zeuren...
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
D-nose
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 aug 2011, 00:37
Locatie: Zeeland

Re: Het geld waard? US Bajonet M1

Bericht door D-nose »

coco schreef:Het is net als een auto kopen in België je weet dat je BPM betalen moet en dan als puntje bij paaltje komt gaan zeuren...
Ik zeur niet. Ik wist welke risico's er waren toen ik deze twee items ging bestellen, behalve van het lang vasthouden.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Het geld waard? US Bajonet M1

Bericht door 779 »

Pakketje wordt vaak 1 tot 2 weken vastgehouden tot inklaring voltooid is (alleen bij waarde vanaf $45.00 / €40,00). Staat allemaal te lezen op de website van de douane en PostNL. Als ze binnenin geen aankoopbon kunnen vinden heb je nog kans dat ze je een verzoek sturen om de originele aankoopbon toe te sturen.
Plaats reactie