Schöder volgend jaar naar Rusland voor herdenking WOII

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Schöder volgend jaar naar Rusland voor herdenking WOII

Bericht door Roel R. »

Schöder volgend jaar naar Rusland voor herdenking WOII

Uitgegeven: 07-09-2004 18:38:00


De Duitse bondskanselier Gerhard Schröder heeft een uitnodiging van de Russische president Vladimir Poetin aangenomen om op 9 mei volgend jaar in Moskou de plechtigheden rond de 60e verjaardag van het einde van de Tweede Wereldoorlog bij te wonen. Een regeringswoordvoerder heeft dat vrijdag bevestigd.

Schröder sprak donderdag met Poetin. Hij was begin juni als eerste Duitse bondskanselier bij de herdenking van geallieerde invasie in Normandië. Op 1 augustus gaat hij naar Polen voor de herdenking van de opstand in het getto van Warschau.


(c) Novumnieuws
Heeft dit te maken met de partij van Schroder en diezelfde partij tijdens de oorlog? Met andere woorden zou een andere partij dit ook doen?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik denk eerder dat hij het tijd acht voor een historisch pardon.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Het lijkt mij een goede zaak dat de Duitsers er eindelijk bij betrokken worden.
Door geen volken/landen buiten te sluiten laten we denk ik zien dat we echt van die oorlog geleerd hebben.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

hoop alleen dat hij het doet voor het Duitse volk en de geschiedenis en niet om zichzelf de hemel in te laten prijzen en zo verzekerd te zijn van nog weer een aantal jaren bondskanselier.
"Arnhem bridge. And hold it!"
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Op al de andere herdenkingen in verband met wo2 werd Duitsland tot voor kort buitengesloten. De eerste herdenking waarbij Duitsland werd uitgenodigd was de 60-jarige herdenking van Duitsland. Rusland heeft hierdoor ingezien dat men Duitsland hierdoor ook moet uitnodigen...
Groeten,
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Bob Marien
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2004, 20:20

Bericht door Bob Marien »

jr. schreef:Op al de andere herdenkingen in verband met wo2 werd Duitsland tot voor kort buitengesloten. De eerste herdenking waarbij Duitsland werd uitgenodigd was de 60-jarige herdenking van Duitsland. Rusland heeft hierdoor ingezien dat men Duitsland hierdoor ook moet uitnodigen...
Groeten,
Jr.
Ik vermoed dat je de 60-jarige herdenkeing van de landing in Nomandië bedoelt. Daar was Schröder wel aanwezig. :?
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

er zijn nu enkele generaties overheen gegaan, dus we kunnen de duitsers niet meer beschuldigen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Inderdaad van Normandie. Ik zat met mijn gedachten in de wolken. :)
779arien schreef:
jr. schreef:Op al de andere herdenkingen in verband met wo2 werd Duitsland tot voor kort buitengesloten. De eerste herdenking waarbij Duitsland werd uitgenodigd was de 60-jarige herdenking van Duitsland. Rusland heeft hierdoor ingezien dat men Duitsland hierdoor ook moet uitnodigen...
Groeten,
Jr.
Ik vermoed dat je de 60-jarige herdenkeing van de landing in Nomandië bedoelt. Daar was Schröder wel aanwezig. :?
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Hmm, woonplaats 'heaven on Earth', met je hoofd in de wolken...

Junior is verliefd??? :D
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Verliefd op mijn mannequins en verzameling... De techniek om een verzameling uit te breiden... :)
Sjoerd schreef:Hmm, woonplaats 'heaven on Earth', met je hoofd in de wolken...

Junior is verliefd??? :D
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

jr. schreef:Verliefd op mijn mannequins en verzameling... De techniek om een verzameling uit te breiden... :)
Sjoerd schreef:Hmm, woonplaats 'heaven on Earth', met je hoofd in de wolken...

Junior is verliefd??? :D
dat was een geintje toch? :D :shock:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Uiteraard zitten ze niet mee aan tafel met Valentijn of Kerstmis! Ik hou gewoon veel van mijn verzameling! :)
Dodo schreef:
jr. schreef:Verliefd op mijn mannequins en verzameling... De techniek om een verzameling uit te breiden... :)
Sjoerd schreef:Hmm, woonplaats 'heaven on Earth', met je hoofd in de wolken...

Junior is verliefd??? :D
dat was een geintje toch? :D :shock:
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Zal me trouwens benieuwen wat de reactie is van de Russische burgers, die hebben toch erg moeten onder de Duitsers (en natuurlijk ook onder Satlin maar dat is weer wat anders)
Ik denk dat het wel een hele goede zaak is dat de Duitsers erbij betrokken worden. Wat dat betreft ben ik het met Sjoerd eens:
Sjoerd schreef:Het lijkt mij een goede zaak dat de Duitsers er eindelijk bij betrokken worden.
Door geen volken/landen buiten te sluiten laten we denk ik zien dat we echt van die oorlog geleerd hebben.
Plaats reactie