Nieuw op dit gebied

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Delta12
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2011, 17:09

Nieuw op dit gebied

Bericht door Delta12 »

Ik ben van plan om reenacting te gaan doen, en inmiddels heb ik nu wel contacten met een groep, waarbij ik binnenkort eens ga praten.

Mijn vraag is: Kom je eigenlijk gemakkelijk binnen als nieuweling in deze groep, of hoe zijn jullie binnengekomen?

groet Delta
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Nieuw op dit gebied

Bericht door yente »

Wat is je leeftijd?
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Delta12
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2011, 17:09

Re: Nieuw op dit gebied

Bericht door Delta12 »

Bedankt voor je reactie

Mijn leeftijd is 34 jaar/.
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Nieuw op dit gebied

Bericht door yente »

Oke, normaal gezien, als je het een beetje serieus meent is men altijd blij met nieuwe mensen.
Hier op het forum zoeken ze nog mensen voor een britse groep. Ik weet niet juist meer hoe de groep heet.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Nieuw op dit gebied

Bericht door Kugelblitz »

Delta12 schreef:Ik ben van plan om reenacting te gaan doen, en inmiddels heb ik nu wel contacten met een groep, waarbij ik binnenkort eens ga praten.

Mijn vraag is: Kom je eigenlijk gemakkelijk binnen als nieuweling in deze groep, of hoe zijn jullie binnengekomen?

groet Delta
Ik zit zelf niet zo in de re-enactmentwereld, dus uit eigen ervaring kan ik je helaas niet veel vertellen. Wel weet ik ik dat de meeste groepen wel op zoek zijn naar nieuwe leden, daar re-enactment vooral iets van de laatste jaren is en veel groepen nog niet al te lang bestaan. Op de website's staat vaak ook aangegeven of men nog op zoek is naar nieuwe leden...
Zoals gezegd, als je bereid bent serieus tijd en ook wat geld te investeren in deze hobby, zal het niet al te lastig zijn te owrden opgenomen in een groep. Wel begin je natuurlijk als 'nieuweling' dus het zal even duren voordat je echt als deel van de groep beschouwd zal worden, maar dat is vrijwel bij elke sociale groep het geval, denk maar aan collega's op het werk, een studentenverniging, sportclub etc. Als je je gewoon aan de regels houdt en vol overtuiging bijdraagt aan een groep, ben je binnen no-time een gewaardeerd lid...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Nieuw op dit gebied

Bericht door yente »

Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Delta12
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2011, 17:09

Re: Nieuw op dit gebied

Bericht door Delta12 »

Thx, ik ga me even oriënteren. Wat doen jullie zelf?
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Nieuw op dit gebied

Bericht door yente »

Echt re-enacten doe ik niet. Ik loop wel in uniform enzo rond als wij een tentoonstelling doen of op een kampement. Maar echt gevechten doe ik niet.
Ook bv wandelingen in uniform en bepakking. Zo herdenk je deze mannen ook ;) En even ter vermelding, in doe enkel geallieerd...
Mvg Yente
En veel succes!
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Nieuw op dit gebied

Bericht door Mar10e »

yente schreef:Oke, normaal gezien, als je het een beetje serieus meent is men altijd blij met nieuwe mensen.
Hier op het forum zoeken ze nog mensen voor een britse groep. Ik weet niet juist meer hoe de groep heet.
Mvg Yente
De Russische groep zoekt ook nog mensen :P
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Plaats reactie