Uniform einzatsgruppe

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Lijkt me leuk mar10e !!! misschien dat hij me nog het 1 en ander kan vertellen over panzer uniforms e.d
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Nu zit ik eens rond te neuzen op internet wat rangen e.d betreft maar ik vraag me nou af of de kraagspiegel van een Sturmmann is of een Rottenfuhrer... het mouw rangonderscheidingsteken is van een Rottenfuhrer

Afbeelding
Kraagspiegels.

Afbeelding
rangonderscheidingsteken mouw
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door davy »

Het kraagspiegel is van een SS-Sturmmann en het mouwchevron is mij niet bekend.
Een Rottenführer heeft bij mijn weten maar 2 V's, die van U heeft er precies 4.
Bijlagen
Rottenfuhrer.jpg
Rottenfuhrer.jpg (1.48 KiB) 822 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Kijk weet ik nu dat ik het niet vast laat zetten ik denk dat ik het uniform over ga zetten naar sturmscharhuhrer .. dan wil ik de 2 kraagspiegels en schouder epauletten omzetten ernaar verder hoeft er dan toch niks veranderd te worden ???
Voorbeeld:
Afbeelding
En dan met pink piping

Het eerste is de kraagspiegel de 2e de schouder epauletten en wat is de 3e dan waar komt dat op het uniform ????
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door rammsander »

Afbeelding

De rechtse soldaat heeft de zelde rangaanduiding! Er word bij vermeld dat het een stabsfeldwebel is!
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Dus de kraagspiegels, schouderepauletten en mouw onderscheidingsteken moet worden gedragen op het panzer uniform ??? ik kan het nergens vinden wel van andere afdelingen wehrmacht e.d
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Kugelblitz »

Stafford schreef:Dus de kraagspiegels, schouderepauletten en mouw onderscheidingsteken moet worden gedragen op het panzer uniform ??? ik kan het nergens vinden wel van andere afdelingen wehrmacht e.d
Komt me persoonlijk ook niet bekend voor... Meer iets voor op de camouflageuniformen, daar heb je wel van die gestreepte rangaanduidingen. Ik ken dit embleem zelf niet, maar voor zover ik weet hoort het ook niet thuis op een zwarte Panzer-wrapper.

Als je het jasje wilt ombouwen anar de rang van Sturmscharführer, dan heb je de passende schouderstukken en kraagspiegels nodig (zoals boven afgebeeld) en op de linker bovenarm de SS-mouwadelaar. Geen gekke rangaanduidingen etc.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Thnx Kugel ik heb de schouder epauletten en kraagspeigels voor sturmscharfuhrer besteld !!! ik kon er ook nergens wat over vinden van die mouw "strepen op een panzerwrapper !!
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Kugelblitz »

Stafford schreef:Thnx Kugel ik heb de schouder epauletten en kraagspeigels voor sturmscharfuhrer besteld !!! ik kon er ook nergens wat over vinden van die mouw "strepen op een panzerwrapper !!
Mooi zo, graag gedaan! Mouwadelaar zit er al op, dus nu nog de chevron (driehoek) van de mouw afhalen en de nieuwe kraagspiegels en schouderstukken aanbrengen.

Het jasje heeft al een Panzerkampfabzeichen in Silber, wat wel echt een must-have is voor iedere Panzerwrapper. Verder zou een zwart of zilveren Verwundeten-Abzeichen nog mooi kunnen staan, evenals misschien een DRL Sportabzeichen in Bronze, aangezien de SS-eenheden toch wel veelal bestonden uit sportieven gasten. Gezien de rang zou een EK1 ook wel kunnen, maar zoals gezegd zou ik het niet te bont maken en zeker niet meer dan 3 onderscheidingen aanbrengen op de linker borst! Verwundeten-Abzeichen en Panzerkampfabzeichen zou ik echter wel beiden doen, enkel het Panzerkampfabzeichen ziet er wat karig uit, haha...

Let bij een eventuele montage van de onderscheidingen wel op de juiste positie en volgorde, hier bestonden ook regels voor, maar dat zien we tegen die tijd wel weer, mocht dat nodig zijn.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Ik heb ze genoteerd Kugel !!! ik zal tegen de tijd wel even weer in de lucht komen voor de posities op het panzerwrapper ik wil er ook 1 panzer uitschakeling insigne voor op de rechtermouw in zilver op maken... zie foto.. ik wil hem ook zo maken qua onderscheidingen e.d !!!
Afbeelding
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Kugelblitz »

Dat kan inderdaad, alhoewel die Panzervernichtungsabzeichen niet erg veel werden uitgereikt en niet per definitie aan Panzerbemanning. Dit kreeg men namelijk meestal voor het eigenhandig vernietigen van een tank, dus met een Panzerfaust, handgranaat etc. en niet door met een tank op een andere tank te schieten.

Uiteraard kan het wel dat zo'n wrapper zo'n embleem heeft, maar bedenk dat ook dit weer een vrij hoge/exclusieve onderscheiding is. Ik zou er zeker niet meer dan 1 doen, mocht je er een willen aanbrengen. Het uniform op de foto ziet er zeker erg gaaf uit, maar is gewoon 'over de top', zoiets heeft wel bestaan, maar geeft geen goed beeld van de doorsnee Panzerbemanning, welke zeker niet zo hoog gedecoreerd was.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Daar heb je een punt Kugel maar wil er maar 1 opmaken inderdaad niet over de top gaan maar ik heb een foto gevonden op internet waarop een erg onderscheiden panzer bemanningslid staat..

Afbeelding

Afbeelding
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Kugelblitz »

Mooie foto's wel, het bestond inderdaad, maar dat zijn dan wel uitzonderingen. Uiteraard kun je er ook voor kiezen een hele kerstboom neer te zetten, opzich historisch correct, maar zeker bij reproducties vind ik een bescheiden uniform vaak mooier en realistischer lijken.

Ga je het jasje ook nog een beetje gebruikt maken, dus hier end aar wat wol opruwen, bij de mouwen, kraag etc. of laat je hem gloednieuw? Kan natuurlijk allebei...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Daar ga ik nog overna denken Kugel wil hem eerst hebben zoals al vermeld met onderscheidingen en rangonderscheidingen dan een mooie paspop om het geheel op/aan te doen wil dan ook zo'n hoofd en keel telefoon hebben en nog wat andere Panzer "onderdelen" e.d
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Kugelblitz »

Stafford schreef:Daar ga ik nog overna denken Kugel wil hem eerst hebben zoals al vermeld met onderscheidingen en rangonderscheidingen dan een mooie paspop om het geheel op/aan te doen wil dan ook zo'n hoofd en keel telefoon hebben en nog wat andere Panzer "onderdelen" e.d
Ja, dat zal er wel gaaf uitzien! Wil je ook zo'n Panzer M43 pet aanschaffen?
En heb je al gekeken of ze die microfoons als reproducties verkopen? Origineel zijn ze ook niet al te duur, ik dacht zo tussen de €150,- en €200,- maar ik hoop dat ze die ook namaken, want dat scheelt natuurlijk flink qua prijs.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie