Uniform einzatsgruppe

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Heavy Fuel

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Heavy Fuel »

Stafford schreef:Daar heb je een punt Kugel maar wil er maar 1 opmaken inderdaad niet over de top gaan maar ik heb een foto gevonden op internet waarop een erg onderscheiden panzer bemanningslid staat..

Afbeelding

Afbeelding

De drager heeft vijf zilveren,nog één tank uitschakelen en hij krijgt de gouden uitvoering. Leuke foto,het betreft de SS pantserdivisie Das Reich.

Mvg
Willem
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Kugelblitz »

Misschien ook een leuke link: http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... 984&page=4 Topic over een originel SS wrapper, wel de grijze variant, maar verder wel identiek aan de zwarte... Misschien interessant om te kijken in hoeverre je repro voldoet aan alle kenmerken van een origineel exemplaar.

Groet, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Zo'n M43 muts/pet heb ik al die zat bij het uniform toen ik hem kocht (zie foto)
Afbeelding
Afbeelding

Voor de hoofd/keel telefoon heb ik nog niet gekeken waar ze te krijgen zijn en of er ook repro's van zijn e.d
Mooie link ik ga er op mijn gemak even naar kijken
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Panzervernichtungsabzeichen in silber binnen nu mijn andere kraagspiegels en schouderepauletten nog dan ga ik het geheel laten opmaken !! :P :)
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door rammsander »

Misschien een mooie postkaart voor jouw! Alleen een beetje "erg"duur!
http://link.marktplaats.nl/505643415

Sander
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

rammsander schreef:Misschien een mooie postkaart voor jouw! Alleen een beetje "erg"duur!
http://link.marktplaats.nl/505643415

Sander
Daar heb ik inderdaad naar zitten kijken tot ik de prijs zag inderdaad..... ben nog wel opzoek naar foto's van panzer eenheden waarbij je ze uit de koepel ziet !! het liefste van de 10th panzer division frundsberg
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Kugelblitz »

Stafford schreef:Panzervernichtungsabzeichen in silber binnen nu mijn andere kraagspiegels en schouderepauletten nog dan ga ik het geheel laten opmaken !! :P :)
Netjes! Ga je het door iemand anders erop laten zetten? Kun je ook zelf doen, of je vrouw! :wink: Als je de tijd neemt en een beetje netjes kunt naaien dan moet dat geen probleem zijn. Denk erom dat je het Panzervernichtungsabzeichen niet met de machine moet naaien, want dat werd met de hand gedaan. Kraagspiegels kunnen zowel met machine als met de hand... Als je sew-in schouderstukken hebt, kun je die ook beter met de hand vernaaien, aangezien de rang nogal eens wisselde en jouw rang er niet vanaf de fabriek op zat.

Tenslotte moet je eventueel wat lusjes op het jasje naaien, om de pinnetjes van de onderscheidingen achter te haken, door de stof heenprikken is zonde. Weet niet of er al lusjes zitten en/of voldoende?

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Er zitten 2 lusjes waarop nu de panzerabzeichen zit .. moeten er nog 2 bij gezet worden !!

Moet ik de panzervernietigungsabzeichen langs de randen erop naaien of.. alleen op de zwarte strepen ... volgens mij zijn de schouder stukken met een knoop erop te zetten die zaten er wel op !! die zullen over 3 dagen binnen zijn moetn uit noorwegen komen
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Heavy Fuel

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Heavy Fuel »

rammsander schreef:Misschien een mooie postkaart voor jouw! Alleen een beetje "erg"duur!
http://link.marktplaats.nl/505643415

Sander
Die zogenaamde postkaart is zo vals als het paard van Christus.De afbeelding komt uit het boek van E.W.W. Fowler. Het is geknutseld werkje.

Mvg
Willem
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Kugelblitz »

Stafford schreef:Er zitten 2 lusjes waarop nu de panzerabzeichen zit .. moeten er nog 2 bij gezet worden !!

Moet ik de panzervernietigungsabzeichen langs de randen erop naaien of.. alleen op de zwarte strepen ... volgens mij zijn de schouder stukken met een knoop erop te zetten die zaten er wel op !! die zullen over 3 dagen binnen zijn moetn uit noorwegen komen
Goed zo! Gewoon langs de randen stikken, met kleine steekjes, werd altijd met de hand gedaan. Mooiste met zwart garen natuurlijk. Hoeft ook niet altijd even netjes, elke idioot moest immers zijn eigen emblemen/onderscheidingen opnaaien, of je nu wel of niet goed kon naaien!

Schouderstukken hebben altijd aan een kant een knoopsgat, maar je hebt een verschil tussen 'slip-on' schouderstukken, die een soort 'tongen' hebben, welke je onder een lusje op de schouder van het jasje doorschuift. Als jouw jasje geen lusje op de schouders heeft en de schouderstukken aan een kant in de schouder zitten genaaid, hebben we te maken met een 'sew-in' schouderstuk. Ik neem echter aan dat ze bij de meeste reporducties gewoon werken met 'slip-on's', wel zo makkelijk om gewoon los te kunnen knopen.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

De buurvrouw is naaister ( kleermaakster om de schuine antwoorden voor te zijn) die gaat alles er voor mij op zetten kraagspiegels en lussen voor de abzeichen de panzervernietigungsabzeichen kan ik dan gewoon zelf doen !!
Schouderstukken hebben altijd aan een kant een knoopsgat, maar je hebt een verschil tussen 'slip-on' schouderstukken, die een soort 'tongen' hebben, welke je onder een lusje op de schouder van het jasje doorschuift.
dit is bij mij inderdaad het geval ik moet de tong door een lusje heen halen dan met het knoopje vast zetten en dan de andere kant over de lus heen en ook met de knoop vast zetten

Ik wacht het even af tot alles binnen is en dan gaat alles in 1 keer erop gemaakt/gezet worden !!!
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

ben opzoek naar schoeisel van panzer bemanningen ?? waar kan je die krijgen/kopen of wie kan me er aan helpen mag ook Repro !!!
Afbeelding
hier een voorbeeld van een paar... deze kosten alleen 450 euro...
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Vandaag de collar tabs en shoulder tabs binnen gekregen van de rang sturmscharfuhrer wat denk je zitten de pips niet op de shoulder tabs... ben nu druk aan het over en weer mailen dat ze ze alsnog opsturen....
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Kugelblitz »

Stafford schreef:Vandaag de collar tabs en shoulder tabs binnen gekregen van de rang sturmscharfuhrer wat denk je zitten de pips niet op de shoulder tabs... ben nu druk aan het over en weer mailen dat ze ze alsnog opsturen....
Lekker handig zeg... Die schoenen zijn origineel inderdaad erg duur! Zullen ook wel repro te vinden zijn voor een mooie prijs, weet alleen niet precies waar.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Ik had al een paar gevonden a 99 euro maar die zijn zandkleur helaas.....

En ik vrees dat ik kan fluiten naar de pips ??? wat voor rang is dit ??
Afbeelding

en hoe zouden de pips erop moeten zitten ???
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Plaats reactie