Wie kent deze schoenen

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
marcelggb
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:53

Wie kent deze schoenen

Bericht door marcelggb »

Ik heb van iemand een paar schoenen gekregen, met de mededeling dat het officiersschoenen uit WO2 zijn. Ik heb zelf echter weinig verstand van militaria, dus ik dacht: ik vraag het hier eens...
schoenen 1.jpg
schoenen 2.jpg
schoenen 3.jpg
Alvast erg bedankt in deze zoektocht!
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Wie kent deze schoenen

Bericht door Stafford »

Volgens mij zijn dit schnurschuhe deze werden ook gedragen door de panzerbemanning !!
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Wie kent deze schoenen

Bericht door Peter »

Nee hoor, dit zijn US service shoes type 1. Uit wo 2 en deze werden gedragen met leggings ( enkelstukken ). Dit type schoenen werden gedragen door de US infanterist en werd later vervangen door de double buckleboots met vaste enkelstukken eraan. Niet Duits, dus.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Wie kent deze schoenen

Bericht door Stafford »

Peter schreef:Nee hoor, dit zijn US service shoes type 1. Uit wo 2 en deze werden gedragen met leggings ( enkelstukken ). Dit type schoenen werden gedragen door de US infanterist en werd later vervangen door de double buckleboots met vaste enkelstukken eraan. Niet Duits, dus.
Ok heb ik ook weer wat geleerd.. en waar let je op als ik vragen mag waar zit hem het verschil ??
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Wie kent deze schoenen

Bericht door coco »

Schoenen zijn altijd erg lastig vind ik zelf ook omdat je met civiel zit.
Je zou eens rond moeten kijken op WAF daar staat aardig wat geschreven omtrent schoeisel.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Wie kent deze schoenen

Bericht door Peter »

Ik weet niet wat je precies bedoeld met je vraag, maar het verschil zit 'm in de snit van de schoenen. Duitse schoenen heben een ander model dan de US schoenen en zijn meestal niet voorzien van rubberen zolen/hakken. Ik weet verder niet veel van Duitse schoenen, maar deze herkende ik meteen als zijnde US. Ik zou ze goed invetten met transparante ledervel dan blijft het leder goed bewaard en drogen ze niet uit. Mocht je ze ooit willen wegdoen... ;)
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie