Jeugd wil meer weten over WOII

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Jeugd wil meer weten over WOII

Bericht door platoz »

D_Dutch schreef:
platoz schreef:Maar mocht dat wel zo zijn, wat dan nog? Er zijn op dit forum maar al te veel topics waar de politiek centraal staat en leven we nog altijd in een vrij land waar we onze mening mogen uiten.
Klopt maar dan kan je je wel een beetje fatsoenlijk uiten, politiek kan centraal staan maar je hoeft niet op een slinkse manier proberen bevolkingsgroepen af te kraken.

platoz schreef:Vond de vergelijking met Joseph Goebbels alleen zo niet gepast, dat ik erom moest lachen.
Niet gepast? Hmm. De Nazi's gaven de Joden zo ongeveer overal de schuld van, dat doe jij nu ook gedeeltelijk in de trant van "Door de Joden krijgen anderen niet eens de kans aan het woord te komen en worden de overige groepen uitgesloten, de Joden kruipen weer in hun slachtofferrol".
Volgens mij bepaal jij niet wat wel of niet fatsoenlijk is. En als het onfatsoenlijk zou zijn, waarom grijpt er dan geen mod in?

Met andere woorden, je argument raakt kant nog wal. En als ik iets op slinkse wijze doe, noem dan man en paard, want van dit gebrabbel wordt niemand wijzer.



M.b.t. tot het tweede stuk: LOL? Nee klopt, ik geef Joden overal de schuld van. Van de Euro-crisis, van het opwarmen van de aarde, van de honger in Afrika, allemaal de schuld van de Joden!

Sorry hoor, ik weet niet wat jij er allemaal bij wilt halen, ik heb alleen maar op één aspect kritiek gegeven. Misschien moet je mijn eerste post in deze thread nog eens teruglezen, want blijkbaar heb je er niet veel van begrepen. Deze kul is wat jij er van maakt. Ik zeg alleen maar wat ik denk, wat mijn ervaring is, en ben je het daar niet mee eens, jammer dan, even goede vrienden.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Jeugd wil meer weten over WOII

Bericht door D_Dutch »

platoz schreef:Volgens mij bepaal jij niet wat wel of niet fatsoenlijk is. En als het onfatsoenlijk zou zijn, waarom grijpt er dan geen mod in?
Waaruit maak jij op dat ik dat bepaal? En ik weet niet waarom nog geen Moderator heeft ingegrepen, die zijn niet 24/7 online. :wink:
platoz schreef:Met andere woorden, je argument raakt kant nog wal. En als ik iets op slinkse wijze doe, noem dan man en paard, want van dit gebrabbel wordt niemand wijzer.
Volgens mij gaf ik toch aan wat je op slinkse wijze deed of niet? En gebrabbel? Haha. Sorry maar jij bent degene die dat doet, net zoals je in een ander topic over medelanders loopt te klagen. :lol:
platoz schreef:Sorry hoor, ik weet niet wat jij er allemaal bij wilt halen, ik heb alleen maar op één aspect kritiek gegeven. Misschien moet je mijn eerste post in deze thread nog eens teruglezen, want blijkbaar heb je er niet veel van begrepen. Deze kul is wat jij er van maakt. Ik zeg alleen maar wat ik denk, wat mijn ervaring is, en ben je het daar niet mee eens
Een aspect ja, omdat het een kans voor jou was even te klagen over de medemens. Ik heb er zeker veel van begrepen en vooral na je PM. Ik snap sowieso niet wat je hier nog doet als het toch allemaal zo diep gezonken is hier.
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Jeugd wil meer weten over WOII

Bericht door platoz »

Het is mij al lang duidelijk dat je niet kunt lezen, dat blijkt ook na deze post wel weer.

Ik heb in mijn PM niets te verbergen. Dat dit forum er niet beter op wordt zal wel met figuren als jij te maken hebben, die geen andere meningen kunnen accepteren, behalve de politiek-correcte versie.

En dat onze allochtone medelanders de meeste antisemitische uitlatingen en pesterijen voor hun rekening nemen wist je blijkbaar nog niet? Die statistieken kun je gewoon opvragen hoor, of misschien een keer de krant lezen :roll:

Blijkbaar heb je nogal moeite met mijn mening, want anders loop je er niet zoveel over door te zeuren. Je zult je wel aangesproken voelen over hetgeen ik heb geschreven. Ik ben een voorstander van het voeren van een goede en scherpe discussie, maar als het op deze manier moet, houd ik de eer liever aan mezelf. Veel plezier nog verder.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Jeugd wil meer weten over WOII

Bericht door Schijnwerper »

Zelf hecht ik weinig waarde aan zulke onderzoeken, feit is dat de jeugd weinig tot niets weet over Wo2 dan de Hitler en iets met Joden Anne Frank, dat blijft er dan nog hangen na dien blijkbaar.
Wat dat betreft is het onderwijs waardeloos in eenvoud, herinner dat is me wel bij gebleven van school destijds, dat ik me er zelf ook al aan ergde aan die vaker eenvoudige soms eenzijdige benadering van de Wo2. Of het lag gewoon aan het niveau, of men wil eenvoudig eerst schokkeren om misschien de aandacht vast te houden.
Ook met de klas naar het Anne Frank huis geweest.
Zels de jeugd die Wo2 spul verzameld weet vaker weinig over de Wo2 merk ik wel eens vaker op,
dan enkel fragmenten standaard feitjes,uitzonderingen daargelaten die er zich zelf meer voor intreseren.
Dan alleen het gene wat ze verzamelen.

Wat Platoz steld in zijn eerste post herken ik wel enig sinds.
Helaas kun je daar niet echt vrij over discusseren overgedachten wisselen op een forum helaas.
Zonder al gauw te verzanden in een Rechts Links Politieke discussie en al gauw weggezet worden in hokjes geplaats.
Je moet dan elk woord zogvuldig keizen op een weegschaal leggen en je zelf censureren.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Jeugd wil meer weten over WOII

Bericht door D_Dutch »

platoz schreef:Het is mij al lang duidelijk dat je niet kunt lezen, dat blijkt ook na deze post wel weer.

Ik heb in mijn PM niets te verbergen. Dat dit forum er niet beter op wordt zal wel met figuren als jij te maken hebben, die geen andere meningen kunnen accepteren, behalve de politiek-correcte versie.
Als je niets in je PM te verbergen had waarom stuurde je het dan sowieso naar mij privé en niet hier? Ik sta open voor andere meningen, alleen neigt die van jou naar een soort extremisme waar ik niet tegen kan.
platoz schreef:En dat onze allochtone medelanders de meeste antisemitische uitlatingen en pesterijen voor hun rekening nemen wist je blijkbaar nog niet? Die statistieken kun je gewoon opvragen hoor, of misschien een keer de krant lezen :roll:
Tuurlijk weet ik dat, maar dan hoef je het niet op zo'n manier te uiten.
platoz schreef:Blijkbaar heb je nogal moeite met mijn mening, want anders loop je er niet zoveel over door te zeuren. Je zult je wel aangesproken voelen over hetgeen ik heb geschreven. Ik ben een voorstander van het voeren van een goede en scherpe discussie, maar als het op deze manier moet, houd ik de eer liever aan mezelf. Veel plezier nog verder.
Nee ik blijf reageren omdat ik dat beleefd vind. Jij hebt wel moeite met mijn mening want zo loop je te verkondigen dat je niet meer reageert en zo ga je weer door. Trouwens, dit is geeneens een discussie, het gaat hier puur over jouw onbeschofte post. Maar kijken of je het topic nu wel met rust kunt laten of mij weer gaat PM'en. :lol:
Schijnwerper schreef:Wat Platoz steld in zijn eerste post herken ik wel enig sinds.
Helaas kun je daar niet echt vrij over discusseren overgedachten wisselen op een forum helaas.
Zonder al gauw te verzanden in een Rechts Links Politieke discussie en al gauw weggezet worden in hokjes geplaats.
Je moet dan elk woord zogvuldig keizen op een weegschaal leggen en je zelf censureren.
Een discussie mag maar dan kan je het wel op een gewone manier zeggen in plaats van te zeggen dat Joden de herdenkingen "gijzelen". Als het zo'n probleem is schrijf dan een brief naar homo/zigeuner/jehovagetuigen enz. -organisaties of die iets willen doen als je je zo erg stoort aan de Joodse gemeenschap tijdens de dodenherdenking.
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Jeugd wil meer weten over WOII

Bericht door platoz »

Blijkbaar hecht je er veel waarde aan om het laatste woord te hebben en doe je dat onder het excuus van "beleefdheid" :roll:

Mijn mening "onbeschoft" noemen zegt meer over jouw onvermogen om een afwijkende mening te accepteren, en de goedkope manier waarop je met je suggestieve formuleringen een andere interpretatie geeft aan mijn woorden, dan over mijn uitlatingen. Het enige wat jij hier aantoont is dat je incapabel bent om een goede discussie mee te voeren. Vandaar dus dat ik in mijn PM aangaf dat dit forum in niveau begint te zakken, voornamelijk door lieden zoals jij.

Daarom geen inhoudelijk reactie meer van mijn kant, want ik weiger me te verlagen tot jouw niveau van "beleefdheid" :r
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Jeugd wil meer weten over WOII

Bericht door michiel01 »

het blijft toch moeilijk merk ik, jullie voeren hier een discussie en roepen na een paar posts al dat er een mod in moet grijpen? Hou dan de eer aan jezelf en beeindig een discussie, blijkbaar is dat dan toch niet zo makkelijk.

Daarnaast getuige jullie beide van middelmatigheid qua discussieren, je geeft beide (indirect) aan te willen discussieren maar het komt niet echt lekker van de grond en in plaats van inhoudelijk wordt het al snel persoonlijk. dat vind ik jammer.

Dus, als het niet normaal kan, dan maar niet en dat geldt voor jullie beiden, vecht het dan maar per pb uit. Gaan jullie niet inhoudelijk in op het onderwerp dan ga ik me er toch echt mee bemoeien en mogen jullie even afkoelen buiten het forum.

Een prettig weekend.
Gebruikersavatar
Linkert
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 okt 2010, 22:43
Locatie: Linkhout
Contacteer:

Re: Jeugd wil meer weten over WOII

Bericht door Linkert »

Ook hier bij ons in België stijgt dat volgens mij. Bij mij in de streek althans zeker. We hebben zelf in 2010 met enkele vrienden een vereniging opgericht aangaande de 2 wereldoorlogen en we krijgen veel jonge leden aan. Ook bij de 11 novembervieringen waren er enorm veel jongeren aanwezig.

Maar ik denk dat ook in het algemeen de interesse de laatste jaren een enorme boost kent. In 2007 ging ik bvb voor het eerst naar Normandië, en ik merk nu de laatste jaren toch veel grotere druktes daar.
Plaats reactie