Duitse Dolk WO2

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Battigol

Re: Duitse Dolk WO2

Bericht door Battigol »

zjopske schreef:
mgschutze schreef:(..)
De tweede optie is een dolk met blanke schede en wit ivoren handvat. Dat is een Haumesser voor Führer.

-Führer zijn alle rangen van tweede luitenant en hoger.
-Unterführer zijn alle rangen daaronder.

Gr. Jim
Je dolk komt hier aardig in de richting van deze beschrijving, het is inderdaad een RAD dolk.

Over de waarde kan ik niks zeggen, het is niet echt mijn verzamelgebied. Maar je kan rekenen op een leuk bedrag in de 3 cijfers voor de komma.

Over welke dolk gaat dit?
Die van mij heeft een blanke schede inderdaad.
verzamelaar

Re: Duitse Dolk WO2

Bericht door verzamelaar »

Ik wil hem wel hebben voor € 500.*
Joost hoogvleit

Re: Duitse Dolk WO2

Bericht door Joost hoogvleit »

Hallo,

Het is een officiers Kriegsmarine dolk, dat kun je gelijk zien het anker staat er ook in, maar het kan een officier zijn van de KM die is ingedeeld bij het RAD, vandaar (arbeid adelt) of een RAD officier die is ingedeeld bij de Kriegsmarine.Of van de KM naar Het RAD gegaan, er zijn dus vele mogelijk heden. maar het is zeker geen RAD dolk.

gr joost
dutch

Re: Duitse Dolk WO2

Bericht door dutch »

eej die dolk ik hbe gekeken naar het logo in het mes blad ik heb presies een wapen uit wo 2 maar dan andere stijl maar presies zelfde handvat en merk logo in het mes blad ik denk dat ze door de zelfde smit zijn gemaakt wil je meer info en zelfs foto's moet je efe mailen : kreidler-rmc@live.nl

ik was 8 jaar ofzo ong. en nu bijna 18 maar toen keek ik op het nieuws en een zeldzaame wapen handelaar zocht een dolk maar die heb ik en ik kan niet meer vinden op uitzending gemist
rammie01
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2011, 12:12

Re: Duitse Dolk WO2

Bericht door rammie01 »

verkoop je deze dolk zo ja wat moet die dan opbrengen gr barrie
Gebruikersavatar
-MD-
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 mar 2011, 22:21

Re: Duitse Dolk WO2

Bericht door -MD- »

een topic van 2 jaar geleden.
en de topic starter staat als anoniem.
Plaats reactie