Uniform einzatsgruppe

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Kugelblitz »

Je kunt er vanalles onder doen, zou persoonlijk gewoon een sjaaltje doen of inderdaad een trui. Niet te veel geld aan uitgeven, elke oude katoenen of wollen sjaal kun je in principe gebruiken, die dingen waren gewoon civiel en niet militair.

Stropdas en hemd is natuurlijk wel netjes, kan net zo goed, is wat je zelf wilt.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door coco »

Zoiezo erg mooie collectie, staan meer foto's van op WAF.
Onder dit repro uniform zou ik ook niet al teveel geld uitgeven aan wat je eronder doet inderdaad, maar bij een origineel jasje zie ik dat toch anders.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Dan zou ik er ook meer aan uitgeven maar ja er zijn andere dingen waar ik me geld aan uit wil geven.... was ik maar eens rijk... :D

Ik ga eens kijken voor zo'n coltrui vind ik persoonlijker dan wat mooier staan.
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Heavy Fuel

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Heavy Fuel »

Nu zie het mannetje beter Coco.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door coco »

Komt die foto uit een boek ofzo?
Het lijken inderdaad dezelfde personen.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Komende week komen mijn pipels ( voor op de schoulderboards ) EKII en cuftitle dan het geheel op (laten) maken en dan verder zoeken voor spulletjes eromheen ( misschien: verrekijker, hoofd en keel telefoon, panzerschuitje, schoenen en colltrui )
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Zo spullen ( EKII, Pippels, kraagspiegel sturmscharfuhrer, das reich mouwband en een panzerabzeichen) binnen nu de spulletjes opmaken

Foto's volgen zodra ie klaar is...

Ben alleen nog opzoek naar een bretels die je met knoopjes ( die in de broek zitten ) moet bevestigen... aangezien me paspop een stukje smaller is dan de broek ...
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door michiel01 »

Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Dank je michel01 ik heb er gelijk 1 besteld...!!!
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Nu ben ik het uniform aan het opmaken met linten abzeichen e.d maar nu is mijn vraag :

Afbeelding
Is dit correct opgemaakt ?? lintje + abzeichen ( EKII) op uniform en nog eens een EKII met lint om de nek ??

Afbeelding
Hier hetzelfde verhaal .....

Wie kan me meer info verschaffen en/of sites op internet ...??

(N)IEMAND.....??
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door davy »

Er zijn vragen en er zijn vragen ... :bonk:
Soms moet je zelf wel een beetje moeite doen om wat info te zoeken.
Ik zie maar één lintje van het EKII, verder een EKI en een Ridderkruis met Eikenloof.
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

davy schreef:Er zijn vragen en er zijn vragen ... :bonk:
Soms moet je zelf wel een beetje moeite doen om wat info te zoeken.
Ik zie maar één lintje van het EKII, verder een EKI en een Ridderkruis met Eikenloof.
Ik ben er niet zolang mee bezig ( net 2/3 maandjes) en weet niet waar ik zou moeten zoeken en een forum is lijkt mij iets waar je hulp kan krijgen/vragen als/mocht dat nodig zijn toch ?? heb alleen het idee hier dat als je een vraag stelt je alleen maar tot last bent... ( op een uitzondering daar gelaten)

Om verder te gaan op mijn vraag is naar mijn mening het lintje en de 2 kruizen het zelfde ( op de borst en om de nek EKII en om de hals met het kruis het lintje en hetzelfde lintje in het knoopsgat zoals ik het zie/begrijp dit is dan toegestaan ???
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door davy »

ivm het EK, eerst kreeg je een EKII, hiervan werd het lint alleen gedragen.
Daarna kon je een EKI krijgen, dit werd gedragen op de borst.
Deed je daarna nog wat 'heldhaftig' kreeg je een DKiG of een Ridderkruis, een DKiG hang je op de rechterborst, een Ridderkruis aan een lint rond je nek.
Bij een volgende daad kon je bij het Ridderkruis eerst Eikenloof krijgen, daarna Zwaarden, Brillianten en als laatste het Gouden Eikenloof (slecht éénmaal toegekend).

Om het wat moeilijker te maken, op de tweede foto zie je een zwart-wit lintje, dit is voor het EKII uit WOI, daarop een 'vogeltje' dit kreeg je als je het EKII in beide oorlogen kreeg.
Hetzelfde met het EKI, deze draagt het EKI uit WOI en een 'vogeltje' erboven uit WOII.

Om het wat makkelijker te maken, een lijstje:
EKII
EKI
DKiG (kon soms overgeslagen worden) of je kon ook het Ehrenblattspange krijgen
Ridderkruis
Ridderkruis met Eikenloof
Ridderkruis met Eikenloof en Zwaarden
Ridderkruis met Eikenloof, Zwaarden en Brillianten
Ridderkruis met het Gouden Eikenloof, Zwaarden en Brillianten

Het is niet van niet willen helpen, maar sinds het Googletijdperk kan zelfs mijn zoontje van 10 heel wat vinden.
enkele links:
http://www.axishistory.com/
http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/
http://www.wehrmacht-awards.com/
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Dank je wel davy het is niet dat ik het niet wil doen ( zoeken ) maar ik wil gewoon zeker weten of alles klopt en aangezien er hier ook vermeld werd/word dat niet alles wat op bv een wikipedia staat e.d moet aannemen als waar word het voor mij moeilijk zoeken toch...???

Maar nogmaals bedankt ik heb op m'n panzer wrapper een EKII kruis op de linkerborst en lintje in het knoopsgat met de winterslagen im ost lint maar twijfelde of ik dan alsnog het kruis met lint om de nek kon/mag doen !!

Ik zal komende week even foto's maken dan hoor ik wel of het zo correct is !!
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Zo is ie momenteel .....
Afbeelding
nu opgemaakt met EKII schouder epauletten en kraagspiegels van een sturmscharfuhrer mouwband van das reich en een panzer vernietigungs abzeichen verwacht nog een p38 holster en en koptelefoon binnen te krijgen....
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Plaats reactie