hulp nodig met uniform

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

armalite1972
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:29

hulp nodig met uniform

Bericht door armalite1972 »

hallo allemaal,

ik wist niet precies waar ik dit moest plaatsen dus lijkt me dit de beste plek
ik ben fan van de Duitse uniformen uit de WO2
en wil eigenlijk een uniform voor verzameling en voor de toekomst ook als uniform voor airsoft (sport vergelijkbaar aan paintball(maar dan zonder verf:P)
maar een Duits uniform is erg duur aangezien ik al heb rondgekeken op veel site's
nu zat ik te denken als ik nou eens een blous/jas :P van de DDR NVA ombouw tot een wo2 kledingstuk? vind ze namelijk aardig lijken op die van uit de 2e WO

http://www.google.nl/imgres?q=nva+unifo ... 29,r:1,s:0

als ik dit kan omtoveren tot de wo2 versie kan ik een mooi uniform in elkaar zetten zonder er al te veel geld er aan te hoeven spenderen :P :)
ik wil weten of dit kan, en wat jullie er van denken en tips zijn welkom

MVG Kevin
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Mallory »

armalite1972 schreef:nu zat ik te denken als ik nou eens een blous/jas :P van de DDR NVA ombouw tot een wo2 kledingstuk?
Een stuk geschiedenis vernielen voor een hobby? Brr. Koop dan zo'n goedkope reprojas.
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Mallory »

En dan nu met een andere pet op:

Zijn reproductie Duitse uniformjassen dan zoveel duurder dan een originele uit de Koude Oorlog? Ik zou voor die paar tientjes die het wellicht scheelt dan eerder gaan voor een 'exacte' reproductie dan voor iets dat het gewoon net niet is. Het ligt er ook maar aan hoe hoog je lat ligt. Een leek ziet het verschil ook niet als je een KL-jas aantrekt met wat Duitse repro-emblemen erop. Een kenner ziet het verschil altijd wel.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Jan Klaassen »

Zou hier graag als DDR/NVA verzamelaar iets op willen reageren.

De uniformjas die je hier toont is afkomstig uit de late jaren '50 en is an sich al een zeldzaamheid. Deze jasjes brengen enkele honderden euro's op, dus echt goedkoper zal het niet zijn. Daarnaast moet je sommige DDR-enthousiastelingen er ook niet mee tegen het lijf lopen, want die zullen er (mezelf incluis) niet blij mee zijn. Wat wel veel gebeurt is het ombouwen van jasjes uit de jaren '80 (in grote getallen aanwezig en niet zo duur), maar ook hier loopt men tegen het probleem aan dat Mallory precies al genoemd heeft; een stuk geschiedenis vernielen? Want dat is het, je vernielt iemand anders' verzamel-waardige items om een eigen jasje te bouwen... Bovendien zijn ze nog lelijk ook, verschillen ze enorm van de echte jasjes en moet je wederom de DDR-verzamelaars niet tegenkomen.

Kortom, precies wat Mallory al stelde; gewoon een reprojas kopen, die zijn daar voor bedoeld. En blijf nu eens (algemeen gesteld) van 'onze' spullen af. Ik bouw toch ook geen WH-WOII uniform om tot een uniform van de Reichswehr? Dat zou menigeen ook onacceptabel vinden...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
armalite1972
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:29

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door armalite1972 »

je moet me niet verkeerd begrijpen met zoals jullie al zeggen het vernielen van een stukje geschiedenis
ik wil gewoon een duits uniform hebben voor de hobby inderdaad en zoals ik al zij voor airsoft enz zou ik toch echt geen fortuin willen uitgeven aan zo'n uniform
http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... nd=13&fs=1
deze jas kost bijv 28 euro...... dat is dan toch misschien wat aantrekkelijker kwa prijs of ligt dat aan mij :P want een repro van een duits uniform zit je ook best wel duur of niet?
nogmaals je moet me niet verkeerd begrijpen, ben ook nieuw hierin :P
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door coco »

Het enige probleem is dat jasje vierkant niet lijkt op een duits jasje, verkeerde stof, verkeerde kleur, verkeerde knopen, verkeerde kraag etc. etc. etc.
Je koopt het voor weinig geld, verbouwd het vervolgens voor een hoop geld en je komt erachter dat je beter een repro uniform had kunnen kopen.
En als je in een goede staat origineel uniform rond gaan rennen ben je IMO helemaal van de pot gepleurd.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Mallory »

Ik begrijp je niet zozeer verkeerd, ik begrijp je gewoon niet zo goed. Want wil je nu wel of geen jas ombouwen? Nu post je weer een afbeelding van een DDR/NVA-jas. Het lijkt alsof je alleen goedkoop af wilt zijn? Daarnaast kan je zelf ook opzoeken hoe duur repro-jassen zijn.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Jan Klaassen »

coco schreef:Het enige probleem is dat jasje vierkant niet lijkt op een duits jasje, verkeerde stof, verkeerde kleur, verkeerde knopen, verkeerde kraag etc. etc. etc.
Je koopt het voor weinig geld, verbouwd het vervolgens voor een hoop geld en je komt erachter dat je beter een repro uniform had kunnen kopen.
En als je in een goede staat origineel uniform rond gaan rennen ben je IMO helemaal van de pot gepleurd.
Precies ;) Het lijkt 'in de basis' wel op elkaar, maar er zitten enorme verschillen tussen!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Jan Klaassen »

Even een paar 'resultaatjes' van ombouw die te koop stonden;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

...je moet het maar mooi vinden... Maar het lijkt van geen kanten...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Mallory »

Jan Klaassen schreef:Even een paar 'resultaatjes' van ombouw die te koop stonden;
(...)
...je moet het maar mooi vinden... Maar het lijkt van geen kanten...
Dat bedoelde ik ook met 'het ligt er maar aan hoe hoog je de lat legt'. Ook ik vind het erg lelijk omdat het er alleen 's nachts wellicht op lijkt, met dit daglicht houd ik mijn hond er nog niet mee voor de gek.
ivar S
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2011, 14:13
Locatie: zaandam

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door ivar S »

ik heb even een vraagje, ik heb de beste duitse laarzen die hier op de site te vinden zijn, maar ik kan ze niet bij aangeboden zetten? kan iemand me even helpen?

gr ivar
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door coco »

Dan moet je eerst fatsoenlijk mee draaien op het forum, het verkoop gedeelte is een extratje en niet bedoeld voor mensen die hier hoi zeggen, voor veel geld verkopen.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
armalite1972
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:29

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door armalite1972 »

hmmmm. Maakt het best lastig, dus met een repro Duits uniform kom je toch beter in de buurt?
Zoals ik ook al zei het is o.a. voor airsoft dus het moet niet super duur zijn, niet omdat ik gierig wil zijn :P maar omdat ik er het geld niet voor heb en ook niet over zou hebben voor een super duur pak en om er vervolgens door de bossen mee te gaan kruipen tijdens het airsoften
daarom het idee met die ombouw van die nva jas :P maar dan ga ik toch maar even kijken voor een repro, ik had al een pm'tje gekregen met iemand die er een aan me wilt verkopen ;)
ivar S
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2011, 14:13
Locatie: zaandam

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door ivar S »

nou nou coco,

ik probeer alleen maar een mooi stukje geschiedenis aan jullie te delen hoor! ik doe er niets meer mee! dus misschien zijn er geintresseerden!

gr ivar
armalite1972
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:29

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door armalite1972 »

@ivar S
@coco

ik snap jullie beide wel maar maar heeft het iets te maken met dit topic, of hoef je op dit forum niet ontopic te blijven?

btw ik vind als ik die foto's zo bekijk die bovenste best goed lijken of zit ik nu verkeerd :S
ik hoor het wel van jullie ;)
Plaats reactie