hulp nodig met uniform

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Mallory »

ivar S schreef:ik probeer alleen maar een mooi stukje geschiedenis aan jullie te delen hoor! ik doe er niets meer mee! dus misschien zijn er geintresseerden!
Dat kan best, maar het feit blijft dat je je op een forum hebt te houden aan de huisregels. Je advertentie in het verkeerde forumdeel zal dan ook snel verwijderd worden kan ik je garanderen.
armalite1972 schreef:ik vind als ik die foto's zo bekijk die bovenste best goed lijken of zit ik nu verkeerd :S
Tja, verkeerd... ik denk dat dat een kwestie van een combinatie van (gebrek aan) kennis en smaak is. Zoals ik al eerder zei:
Het ligt er ook maar aan hoe hoog je lat ligt. Een leek ziet het verschil ook niet als je een KL-jas aantrekt met wat Duitse repro-emblemen erop. Een kenner ziet het verschil altijd wel.
En volgens mij begrijp je mijn punt nog steeds niet, maar ik denk niet dat het zin heeft mezelf te blijven herhalen.
omdat ik er het geld niet voor heb en ook niet over zou hebben voor een super duur pak en om er vervolgens door de bossen mee te gaan kruipen tijdens het airsoften
daarom het idee met die ombouw van die nva jas
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door coco »

Kijk als je niet geholpen wilt worden en toch je eigen zin wilt, waarom maak je dit topic ten eerste dan al aan?
Ik wijs een lid hier op de regels wat nog steeds gewoon mag, daarnaast wil je een stuk geschiedenis gaan verneuken omdat je met je vriendjes oorlogje wilt gaan spelen met (in Nederland nog steeds) verboden balletjes pistolen.
Als je dat dan toch wilt doen, trek je portomonee en begin een fatsoenlijke verzameling of ga bij een re-enactment groep..

Ps: Ik heb liever off-topic gedoe dan het feit dat het hier steeds meer op msn begint te lijken met al die smilies en troep in elke post.....
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Jan Klaassen »

Wat draait het hier toch altijd snel uit op een woord-en-weerwoord-discussie...

Maar goed, om het nu voor eens en voor altijd terug op de ontopic-rails te trekken;

Reproductie-uniform is stukken beter, die zijn daar speciaal voor gemaakt, en dat scheelt (naast het verlies van mooie NVA-uniformen) ook gewoon een heleboel werk en geld voor het ombouwen tot een eventueel acceptabel-ig uniform...!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
armalite1972
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:29

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door armalite1972 »

@mallory
ik vind een KL jas hier niet echt mee te vergelijken aangezien zo'n nva jas er kwa model wel aardig op lijkt

@coco
ik maak dit topic aan om advies te vragen en dat wat als ik fout doe dat jullie misschien ideeën hebben om mij te helpen
ik zeg er alleen bij dat ik geen uniform van honderden euro's wil aanschaffen voor waar ik het voor wil gebruiken
daarnaast is ''Airsoft'' een sport dus zeg me alsjeblieft niet dat ''ik met mijn vriendjes oorlogje moet gaan spelen'' want als we zo tegen elkaar gaan doen word het er niet echt bepaald vriendelijker op, airsoft is een hobby van mij zoals jij ook je hobby's zal hebben en daar heb ik ook gewoon respect voor want iedereen moet zijn hobby doen die hij wilt. daarnaast is airsoft in NL inderdaad verboden maar kan beoefend worden in Belgie.
wat het ''msn gedoe'' betreft, sorry dat ik smiley's heb gebruikt wist niet dat dat hier verboden was


verder sta ik open voor tips, links voor repro's enz.

MVG Kevin
armalite1972
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:29

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door armalite1972 »

Jan Klaassen schreef:Wat draait het hier toch altijd snel uit op een woord-en-weerwoord-discussie...

Maar goed, om het nu voor eens en voor altijd terug op de ontopic-rails te trekken;

Reproductie-uniform is stukken beter, die zijn daar speciaal voor gemaakt, en dat scheelt (naast het verlies van mooie NVA-uniformen) ook gewoon een heleboel werk en geld voor het ombouwen tot een eventueel acceptabel-ig uniform...!
inderdaad dank je voor je info, je hebt inderdaad gelijk een repro uniform is erg praktisch om te kopen
ik probeer ook site's te vinden die dit verkopen maar kan niet echt veel vinden
hebben jullie site's met repro's die worden verkocht voor een goede prijs, kijk ik snap ook wel dat je geen uniform hebt voor een tientje maar het moet natuurlijk wel te doen zijn




btw wat ik zij over die bovenste foto van dat ombouw project, ik ben net nieuw hier en heb alleen nog maar uniformen gezien in films enz. en een keer een echte dan maar alsnog ben dus nog onervaren hiermee dus een beetje begrip hiervoor zou fijn zijn

MVG Kevin
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Kugelblitz »

Antwoord is heel simpel:

Leg je de lat laag, verbouw je lekker een DDR jasje, prima toch? Ga er dan wel vanuit dat sommigen dit zal opvallen... Dan je hiermee een stukje geschiedenis 'verpest' vind ik zelf niet zo'n argument aangezien deze jasjes geen zak kosten en ook nog bij hopen te krijgen zijn. (Ben dan ook geen DDR/NVA liefhebber, haha).

De andere optie is een zo correct mogelijk reproductie uniform aan te schaffen. Hier zit ook zeer veel onderscheid in qua kwaliteit en gelijkenis, maar het is altijd beter dan een omgebouwd jasje. Wel is het zo dat het wat meer geld kost, maar dan heb je ook iets wat gewoon goed lijkt.

Uiteindelijk zul je dus zelf de knoop moeten doorhakken, ga je voor een minder goed omgebouwd jasje dat weinig kost, of geef je wat meer uit aan een mooie repro? Beide opties zijn in orde, het is maar wat je zelf wilt!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
armalite1972
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:29

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door armalite1972 »

Kugelblitz schreef:Antwoord is heel simpel:

Leg je de lat laag, verbouw je lekker een DDR jasje, prima toch? Ga er dan wel vanuit dat sommigen dit zal opvallen... Dan je hiermee een stukje geschiedenis 'verpest' vind ik zelf niet zo'n argument aangezien deze jasjes geen zak kosten en ook nog bij hopen te krijgen zijn. (Ben dan ook geen DDR/NVA liefhebber, haha).

De andere optie is een zo correct mogelijk reproductie uniform aan te schaffen. Hier zit ook zeer veel onderscheid in qua kwaliteit en gelijkenis, maar het is altijd beter dan een omgebouwd jasje. Wel is het zo dat het wat meer geld kost, maar dan heb je ook iets wat gewoon goed lijkt.

Uiteindelijk zul je dus zelf de knoop moeten doorhakken, ga je voor een minder goed omgebouwd jasje dat weinig kost, of geef je wat meer uit aan een mooie repro? Beide opties zijn in orde, het is maar wat je zelf wilt!

Groet, Kugel! :mrgreen:
zoals ik al zij Kugel, ik wil dan liever een repro maar kan niet echt goede site's vinden voor repro's ja eentje in Spanje ofzo waar een outfit 770euro zonder laarzen kost, maar is dat normale prijs dan?? want dat vind ik toch erg duur, verder geen goede site's gevonden, misschien hebben jullie links voor me? bedankt voor de reacties tot zo ver.
MVG Kevin
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door coco »

Maarja Kugel bedenk wel even dat net na de oorlog Duitse wo2 jassen ook met hopen te vinden waren, en er de kachel mee aangestoken werd, als ik dat soms hoor voelt dat niet fijn.
En zo moet je het een beetje zien voor de NVA verzamelaars hier, hun zijn hun verzamel gebied verbouwd worden in jasjes die nergens op lijken.

Daarnaast is het met 'airsoften' of what ever ook erg leuk om camouflage kleding te hebben en daarmee moet je wel overstappen naar repro Duits dus waarom niet alles?

Hier wat site's waar je repro kan kopen:
http://www.militarycollectibles4u.nl/
http://www.sturm-miltec.de/
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Jan Klaassen »

Kugelblitz schreef: Dan je hiermee een stukje geschiedenis 'verpest' vind ik zelf niet zo'n argument aangezien deze jasjes geen zak kosten en ook nog bij hopen te krijgen zijn. (Ben dan ook geen DDR/NVA liefhebber, haha).
:zapped: Au :roll:

Het zal je nog tegenvallen! Ivm WOII kost het idd niet zo veel, maar alles over 1 kam scheren kan al lang niet meer (dat kon in '90 nog) :shock:
Ooit wordt dit verzamelgebied net zo groot en duur (bijna dan toch) als WOII, en dan zullen heel wat mensen zich voor de kop slaan dat er 'vroeger' zoveel uniformen vernietigd zijn. We hadden ook liever gehad dat na WOII alles netjes opgeborgen was en niet weggegooid/verbrand/omgebouwd tot schep... :lol:
Maar goed, ik heb gesproken _/-\o_
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Kugelblitz »

Jan Klaassen schreef:
Kugelblitz schreef: Dan je hiermee een stukje geschiedenis 'verpest' vind ik zelf niet zo'n argument aangezien deze jasjes geen zak kosten en ook nog bij hopen te krijgen zijn. (Ben dan ook geen DDR/NVA liefhebber, haha).
:zapped: Au :roll:

Ooit wordt dit verzamelgebied net zo groot en duur (bijna dan toch) als WOII, en dan zullen heel wat mensen zich voor de kop slaan dat er 'vroeger' zoveel uniformen vernietigd zijn. We hadden ook liever gehad dat na WOII alles netjes opgeborgen was en niet weggegooid/verbrand/omgebouwd tot schep... :lol:
Maar goed, ik heb gesproken _/-\o_
Achjoh, het is toch prima hoe het aanbod van WO2 items nu is? Ik zou er echt niet gelukkig van worden als alles dezelfde prijs zou hebben als de DDR militaria. Wat heb ik aan 40 Feldblusen in m'n huis, is de lol er snel vanaf.
Daarnaast is er nog meer dan voldoende overgebleven om musea vol te proppen en om de historie te kunnen analyseren, dus zo erg is het niet gesteld met de WO2 militaria... Als je kijkt hoeveel mensen er in Nederland Duitse WO2 items verzamelen krijg je bijna een beroerte, laat staan in Duitsland, Amerika etc. Aanbod neemt natuurlijk heel geleidelijk af, omdat de vraag sneller groeit dan het aanbod. Die spullen zitten echter gewoon vast in collecties, wat niet betekent dat zer er niet meer zijn, maar ze zijn gewoon niet zichtbaar voor iedereen.

Vraag is ook of de DDR/NVA items ooit dezelfde positie zullen krijgen als de WO2 items. Zal in ieder geval nog wel een hele tijd duren, alvorens het zo ver is.

Laat duidelijk zijn dat ik iedereen zijn verzamelplezier gun en een DDR/NVA verzameling ook best mooi kan vinden maar het is niet zo mijn ding. Tevens houd ik niet van die mensen die om elke verbrande knoop een drama maken, omdat het een historisch item is. Natuurlijk wordt het een probleem wanneer alle DDR jasjes ineens worden omgebouwd, maar zo'n vaart loopt het op dit moment helemaal niet en is dus ook niet echt iets om je zorgen over te maken. Hoeveel depots in het oosten zitten niet nog stampvol met al die spullen, overigens geldt dat ook voor WO2 items.

Echt unieke en historische belangrijke items dienen met grote zorg te worden bewaard voor het nageslacht, maar van een paar jasjes meer of minder waar er miljoenen van circuleren lig ik zeker niet wakker. Het is pas ca. 20 jaar geleden dat de muur gevallen is, die spullen lopen echt niet weg.

Groet, Kugel! :mrgreen:

P.S. Ik kan je de website MilitariaCollectibles4You niet aanraden, heb er ooit iets besteld wat op een drama uitliep. Had uitdrukkelijk gevraagd of het echt een mooie repro was (dat zou het zeker zijn!), vervolgens bleek het toch enorm tegen te vallen. Van retourneren was geen sprake, ook al zijn ze daar wettelijk toe verplicht en er werd later ook niet meer gereageerd op mailtjes, toen ik de eigenaar op dat feit wees.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
armalite1972
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:29

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door armalite1972 »

militariacollectibles4you had ik ook gevonden, wou daar een Duitse helm kopen, is dus niet zo'n goed idee als ik het zo lees?!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Kugelblitz »

armalite1972 schreef:militariacollectibles4you had ik ook gevonden, wou daar een Duitse helm kopen, is dus niet zo'n goed idee als ik het zo lees?!
Nouja, in het gastenboek staan goede reacties, maar ik weet dat hij alle negatieve of kritische berichten eruit vist, dus is natuurlijk niet objectief. Je kunt er wel kopen hoor, maar hopelijk krijg je ook binnen wat je hoopte (bekijk de foto's goed), want retourneren voor je geld zal een groot probleem zijn bij deze heer!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
armalite1972
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:29

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door armalite1972 »

hmmm ja moet maar even kijken naar andere site's als iemand hier die nog heeft, geen zin in onnodige risico's
armalite1972
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:29

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door armalite1972 »

Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Jan Klaassen »

Kugelblitz schreef: Wat heb ik aan 40 Feldblusen in m'n huis, is de lol er snel vanaf.
Valt wel mee hoor :lol:
Kugelblitz schreef: Vraag is ook of de DDR/NVA items ooit dezelfde positie zullen krijgen als de WO2 items.
Nee...



En algemeen; aangezien het mijn verzamelgebied is denk ik daar wat minder makkelijk over, maar goed, ieder z'n ding ;) En het ombouwen gebeurt sowieso, maar als iemand er naar vraagt zal ik er niet om staan te springen :roll:
(hoe makkelijk het offtopic gaat :shock: )

Tschüss
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie