Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
matthijsert
Lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 15 mar 2010, 21:11
Locatie: omgeving apeldoorn

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door matthijsert »

Koplete mislakking!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Haplo »

Lees eerst zijn andere advertenties eens, en oordeel dan nog eens ipv deze onzinnige opmerkingen te plaatsen.
Dit haalt het niveau van het forum nou niet bepaald omhoog.
Mvg/Best regards, Sipke
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door 779 »

Welke advertentie specifiek?
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Hergebruik van foto's

Bericht door asjemenou »

Auke schreef:Wat een maffe verkopers lopen er toch soms rond op eBay. Ik kwam deze veiling tegen en de scan kwam me wel heel bekend voor - is van mezelf en heb ik vijf jaar geleden in een verkooptopic op dit forum gebruikt. Het is dus uiteraard geen scan van de medailles die hij daadwerkelijk verkoopt. Bovendien heeft die gast niet eens de moeite genomen om de scan ergens anders te hosten.

Nou, dan ga ik 'm lekker jennen natuurlijk... Een beetje valsspelen met mijn bandbreedte... Scan is nu van mijn website verwijderd. :)

http://www.ebay.de/itm/KONVOLUT-10-st-O ... 336dde96ce

Afbeelding
Als je goede foto's van je verzamelobjecten op Internet plaatst dan loop je de kans dat ze door iemand elders worden hergebruikt. Het is mijzelf al meerdere keren overkomen. Als mensen mijn foto's gebruiken voor non profit doeleinden dan vind ik dat nog niet zo erg maar als ze ze gebruiken voor een verkoop zoals bij Auke dan vind ik dat wel iets anders. Tenslotte is het object op de foto niet het daadwerkelijke object wat zij verkopen. In zo'n geval stuur ik de persoon (verkoper) in kwestie een e-mail met daarin een prijsvermelding voor een eenmalige licentie van de foto of het verzoek om mijn foto van de verkoopsite te verwijderen. Meestal helpt dit wel. In één geval kreeg ik geen reactie terug en heb toen Marktplaats verzocht om de advertentie te verwijderen. Wat ze ook hebben gedaan.
Om deze reden plaats ik alleen nog maar foto's van mijzelf op Internet voorzien van een naamvermelding en een zg. watermerk. Zo wordt een foto minder interessant om te hergebruiken.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Kugelblitz »

Haplo schreef:Lees eerst zijn andere advertenties eens, en oordeel dan nog eens ipv deze onzinnige opmerkingen te plaatsen.
Dit haalt het niveau van het forum nou niet bepaald omhoog.
Hij is geen Nederlander bedoel je (Zuid-Afrikaans?)? Zijn Nederlands in de advertentiebeschrijving is nog niet eens zo slecht, maar aangezien Collector's Guide geen Nederlands woord is, zou je het alsnog wel juist kunnen schrijven. Het is ook niet mijn moedertaal, maar zelfs al begreep ik niet wat er stond, dan zou ik nog wel de moeite nemen het juist over te typen.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Hergebruik van foto's

Bericht door Kugelblitz »

asjemenou schreef:
Auke schreef:Wat een maffe verkopers lopen er toch soms rond op eBay. Ik kwam deze veiling tegen en de scan kwam me wel heel bekend voor - is van mezelf en heb ik vijf jaar geleden in een verkooptopic op dit forum gebruikt. Het is dus uiteraard geen scan van de medailles die hij daadwerkelijk verkoopt. Bovendien heeft die gast niet eens de moeite genomen om de scan ergens anders te hosten.

Nou, dan ga ik 'm lekker jennen natuurlijk... Een beetje valsspelen met mijn bandbreedte... Scan is nu van mijn website verwijderd. :)

http://www.ebay.de/itm/KONVOLUT-10-st-O ... 336dde96ce

Afbeelding
Als je goede foto's van je verzamelobjecten op Internet plaatst dan loop je de kans dat ze door iemand elders worden hergebruikt. Het is mijzelf al meerdere keren overkomen. Als mensen mijn foto's gebruiken voor non profit doeleinden dan vind ik dat nog niet zo erg maar als ze ze gebruiken voor een verkoop zoals bij Auke dan vind ik dat wel iets anders. Tenslotte is het object op de foto niet het daadwerkelijke object wat zij verkopen. In zo'n geval stuur ik de persoon (verkoper) in kwestie een e-mail met daarin een prijsvermelding voor een eenmalige licentie van de foto of het verzoek om mijn foto van de verkoopsite te verwijderen. Meestal helpt dit wel. In één geval kreeg ik geen reactie terug en heb toen Marktplaats verzocht om de advertentie te verwijderen. Wat ze ook hebben gedaan.
Om deze reden plaats ik alleen nog maar foto's van mijzelf op Internet voorzien van een naamvermelding en een zg. watermerk. Zo wordt een foto minder interessant om te hergebruiken.
Heb dat zelf gelukkig nooit meegemaakt, maar probeer meestal ook wel de echt goede foto's te voorzien van copyright en eventueel een watermerk. Alhoewel ze dat natuurlijk met wat handigheid ook kunnen wegphotoshoppen... Behalve als je de foto helemaal onder zet met bewerkingen, maar dat komt het kijkplezier niet echt ten goede...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Hergebruik van foto's

Bericht door asjemenou »

Kugelblitz schreef: Heb dat zelf gelukkig nooit meegemaakt, maar probeer meestal ook wel de echt goede foto's te voorzien van copyright en eventueel een watermerk. Alhoewel ze dat natuurlijk met wat handigheid ook kunnen wegphotoshoppen... Behalve als je de foto helemaal onder zet met bewerkingen, maar dat komt het kijkplezier niet echt ten goede...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Zoals eerder gezegd, heb ik het wel een aantal malen meegemaakt. Vandaar dat ik bepaalde foto's die ik op het Internet plaats voorzie van een naam en een "watermerk". Tevens hebben de foto's een resolutie van 72 DPI. Dit is beeldschermresolutie en daarom zelfs ongeschikt om er een goede print van te maken.

Afbeelding

Als voorbeeld deze herdenkingsmedaille van de Democratische Volksrepubliek Korea. De naamvermelding en het "watermerk" vind ik niet echt storend. Iemand die deze foto zou willen gebruiken op z'n verkoopsite moet er toch wel iets voor doen om de naamvermelding en het "watermerk" weg te krijgen. Zelf heb ik wel enige ervaring met fotobewerkingsprogramma's en ik weet dat dit soort "simpele" bewerkingen niet altijd even makkelijk te verwijderen zijn. Immers een zichtbaar bewerkte foto op een verkoopsite wekt wel enig wantrouwen bij potentiële kopers. Onmogelijk is het misschien niet maar qua tijd lijkt het mij dan toch beter om zelf een paar foto's te maken.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Lau
Lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 10 apr 2010, 09:13
Ontvangen: 2 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Lau »

Leuke medaille asjemenou. Komt me bekend voor, misschien heb je 'm wel van mij gekocht hehe.
Gebruikersavatar
Tommes
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:57

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Tommes »

Nog zo'n grappenmaker die net doet alsof zijn neus bloed "fotoalbum 126 foto's militairen" . 3de afbeelding is van het net

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Haplo »

Laatste foto,s lijken wel re enactment foto's.
Vraag me af of hij het zelf wel weet gezien de andere items die hij verkoopt.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Jan Klaassen »

Hahaaaa een diggerhistory-foto x) Hoe krijg je het voor elkaar...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door sobel »

misschien wel iemand die ooit zelf eens in de val is gelopen en nu net doet of zijn neus bloed...


trouwens voor diegene die de advertentie niet kunnen vinden, dit nr bij zoeken intypen: 512121793
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door michiel01 »

coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door coco »

Had hem al gezien op Ebay en op Marktplaats inderdaad, reinste oplichterij dit.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Jan Klaassen »

De andere foto's ook?
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie