Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@Kugel,

De Berker heeft idd gewoon een gloeilampje dat enkel wit licht geeft. Het luftschutz gebeuren zit achter het kapje zie> gele pijl op de foto daarin zit een open verbinding die kan worden afgesloten zie rode pijl dmv de blauwe
draaiknop aan de voorzijde op de lamp, zodra je deze naar rechts draait gaat het schijfje voor de domlens zitten en laat dan het licht door naar buiten via het open venster op de voorzijde waar aan de onderkant een blauw glaasje op zit zie daarvoor bovenstaande
afbeeldingen. zodra je deze stand hebt in geschakeld sluit je het witte licht af en gaat het blauw branden de lichtstraal is enkel naar beneden gericht zodat deze niet is waar te nemen op 10meter afstand bv..prachtige constructie toch :P

hopelijk is het zo duidelijk hoe het eea werkt bij deze fraaie Berker bakeliete WH zaklamp.

Afbeelding
Afbeelding
[URL=http://www.freebits.nl/view.php?filename=555158DSCF0160kk.jpg]Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Excuus herstel 62 Euro http://www.ebay.de/itm/Alte-Berker-Mors ... 2563667b22
Het kan verkeren, al is hier wel een verklaring voor.
Was zelf niet in de gelegenhied om hem zelf aan tekopen, maar wel mensen op de hoogte gebracht getipt, die wel in die gelegenheid waren.

Je geloofde me niet hey :)

Hier een ander voorbeeld, zeldzame Wo1 ook zeldzaam 4 euro :)

http://www.willhaben.at/iad/kaufen-und- ... d=33857976

Gegroet en nog prettige dagen toe gewenst allemaal :)
Hopelijk volgendjaar weer nieuwe kansen en aankopen.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@Schijnwerper

Goed speurwerk dat zijn idd de krenten die men uit de pap weet te vissen maar soms ben je even te laat en dat overkomt mij ook wel eens :( en dan zijn de krenten al weg :mrgreen:

ook een prettige jaarwisseling toegewenst :)
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Nee niet te laat, maar geen verzending naar buitenland :/
Wat ook wel een beetje de prijs soms bepaald.
Al hoewel dat gaat niet altijd op http://www.ebay.de/itm/Taschenlampe-Ber ... 2a14145595
Maar beter was brutaal zijn, en gewoon mee bieden, en dan zien wat er dan gebeurt :oops:
Ben soms te bescheiden te netjes, had duidelijk mijn dag niet toen :frownno:

Volgend jaar nieuwe ronden nieuwe kansen hopelijk, en een klein beetje geluk.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door michiel01 »

Schijnwerper schreef:Nee niet te laat, maar geen verzending naar buitenland :/
Wat ik niet begrijp is dat mensen zich daardoor laten tegenhouden, de enige reden dat veel Duitsers en Oostenrijkers niet naar het buitenland versturen is omdat ze 10km naar een postkantoor moeten rijden of slechte ervaringen hebben met verkopen aan buitenlanders (vaak geen Nederlanders) met een beetje uitleg, wat geduld en begrip en eventueel een kleine vergoeding voor de extra kilometers die ze moeten maken en ze sturen het echt wel op.
Los van een Amerikaan, heb ik nog nooit een verkoper gehad die uiteindelijk niet naar Nederland opstuurde, meestal zijn wij Hollanders niet het probleem (vaak is Frankrijk en Italie het probleem en dat begrijp ik goed) en werkt 1 berichtje met de vraag of ze ook naar Nederland versturen met uitleg vaak al! 90% van m'n spul koop ik op ebay en Duitse marktplaatsachtige site's en loop dus regelmatig tegen zulke problemen aan, voornamelijk in het voormalige Oost-Duitsland.

Het Wo-1 lampje vind ik nog altijd een van de mooiste lampjes die er waren!

Maar dat was niet wat ik wilde vragen :)

Zijn er lampen specifiek voor de kriegsmarine gemaakt, dan bedoel ik niet de grote morselampen, maar echt zaklampen? Gezien op zee de kans op natigheid groter is maar er toch een strikte lichtdiscipline was aan boord van schepen, verwacht je een soort spatwaterdichte lamp met een afdekkapje?? Heb een redelijke partij foto's doorgeworsteld maar kan nergens een voorbeeld vinden van een matroos met een zaklamp....
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Het is mij helaas niet bekent dat de Duitse Marine speciale zaklampen heeft laten vervaardigen bij de grote zaklampen fabrikanten zoals Daimon - Zeiler - Pertrix -Crone - Nirona etc . anders was ik deze zeker tegen gekomen in de catalogen van deze fabrikanten. Ik weet wel dat de Engelse Marine speciale morse lampen had geheel uit messing en waterdicht.zie bijgaand.

Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

michiel01 schreef:
Schijnwerper schreef:Nee niet te laat, maar geen verzending naar buitenland :/
Wat ik niet begrijp is dat mensen zich daardoor laten tegenhouden, de enige reden dat veel Duitsers en Oostenrijkers niet naar het buitenland versturen is omdat ze 10km naar een postkantoor moeten rijden of slechte ervaringen hebben met verkopen aan buitenlanders (vaak geen Nederlanders) met een beetje uitleg, wat geduld en begrip en eventueel een kleine vergoeding voor de extra kilometers die ze moeten maken en ze sturen het echt wel op.
Los van een Amerikaan, heb ik nog nooit een verkoper gehad die uiteindelijk niet naar Nederland opstuurde, meestal zijn wij Hollanders niet het probleem (vaak is Frankrijk en Italie het probleem en dat begrijp ik goed) en werkt 1 berichtje met de vraag of ze ook naar Nederland versturen met uitleg vaak al! 90% van m'n spul koop ik op ebay en Duitse marktplaatsachtige site's en loop dus regelmatig tegen zulke problemen aan, voornamelijk in het voormalige Oost-Duitsland.

Het Wo-1 lampje vind ik nog altijd een van de mooiste lampjes die er waren!

Maar dat was niet wat ik wilde vragen :)

Zijn er lampen specifiek voor de kriegsmarine gemaakt, dan bedoel ik niet de grote morselampen, maar echt zaklampen? Gezien op zee de kans op natigheid groter is maar er toch een strikte lichtdiscipline was aan boord van schepen, verwacht je een soort spatwaterdichte lamp met een afdekkapje?? Heb een redelijke partij foto's doorgeworsteld maar kan nergens een voorbeeld vinden van een matroos met een zaklamp....
Ik had de verkoper het wel netjes evengoed gevraagt in het Duits.
Antwoord: Nein, tut mir sehr leid.
Der Versand ist nur innerhalb Deutschlands möglich!

Had ik beter niet kunnen doen :)
Dan had ik gewoon mee geboden, niet zogenaamd bewust ven het :wink:
Als je eerst duidelijk Nee krijgt,en dan toch mee gaat beiden en wint dan kan je daar wel eens problemen mee krijgen.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
Gebirgsjager
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2006, 20:01

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Gebirgsjager »

Hallo,

Ik heb nog een zaklicht waarvan ik meer info wil weten, dat zal vast wel lukken hier dit topic lezende.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/ur

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/210/5dsc05949.jpg/]Afbeelding
''Ohne Dampf Keine Kampf''
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@Gebirgsjager,

Zaklampjes zonder merk en of stempel gemaakt vanaf de 20e t/m 40e jaren zijn meestal moeilijk om daar een fabrikant aan te
verbinden.Ik heb door de jaren heen wel veel zaklampjes in handen gehad uit die periode en kan ,qua constructie bouw
wel eens in de buurt komen waar zo'n lamp vandaan komt.Dit lampje heeft veel overeenkomst met de France ''Mag zaklampjes'' uit de 20e jaren,maar het geeft natuurlijk geen zekerheid er zijn immers in die periode veel lampen gekopieerd een firma stempel was dan uit de boze,maar het is sowieso zeker dat deze uit de 20e -30e jaren komt.

Tevens voor een ieder ''de beste wensen toegewenst in goede gezondheid voor het komende jaar ''2012'' met veel kijk - lees + verzamelplezier'' :yes: .



Groet, Custom
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Gebirgsjager
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2006, 20:01

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Gebirgsjager »

Ik begrijp het Custom bedankt voor de info, ben er al tevreden mee dat deze uit de 20e - 30e jaren komt.


:cheer: Fijne feestdagen en een voorspoedig (verzamelend) 2012 gewenst :cheer:
''Ohne Dampf Keine Kampf''
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

*Kerstpuzzel*

Wie denkt te weten om welk type zaklampen het hier gaat waar gemaakt en wanneer :?


Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
brigoz
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 dec 2011, 20:49

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door brigoz »

Hi friends, I wanted to request information about my lamp wif signal 1136 , I would like to know if possible, if this lamp was manufactured in post-war period also ,

models have found this lamp at the top without the written Heereseigentum?

thanks for your precious help :)
Bijlagen
IMG_1160 [800x600].JPG
IMG_1159 [800x600].JPG
IMG_1156 [800x600].JPG
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Hi Brigoz,

Welcome to the forum you live in Brazil ?

This Wif nr 1136 lamp is made in Austria in 1938 used in WO2 by the Wehrmacht.

Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
brigoz
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 dec 2011, 20:49

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door brigoz »

Hello Custom , thank you very much for your interest, the question I ask you now is this: all signal lamps wif 1136, had the inscription at the top (Heereseigentum?) or there are models that do not have printed this mark?
thank you again for your help :)
regards roberto
brigoz
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 dec 2011, 20:49

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door brigoz »

custom schreef:Hi Brigoz,

Welcome to the forum you live in Brazil ?

This Wif nr 1136 lamp is made in Austria in 1938 used in WO2 by the Wehrmacht.

Afbeelding

hi my friend thanks for the welcome :) im living in italy :)

look this picture :P
2011-09-22-532 [800x600].jpg
2011-09-22-562 [800x600].jpg
Plaats reactie