sovjet ww2 militaria

Laat je collectie en nieuwe aanwinsten geallieerde militaria (en neutrale landen) zien
Plaats reactie
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door frei »

Sovjet kozak luitenant

Uniform bestaande uit :
donkerblauwe Tscherkesska (met rode binnenvoering en omslagen)
pojas (zilverbeslagen riem)
grijze Kubanka (muts met sovjet ster)
rode Baschlyk (bedoeld als capuchon maar werd voornamelijk op de rug gedragen)
Schaschka model 1927 uit 1931 met draagriem

Uniform is nog niet geheel compleet, hoop ontbrekende delen nog eens te vinden.
Bij gebrek aan een originele hangt aan de pojas nu nog een replica kindschal.
Bijlagen
romp voorzijde k.jpg
achterzijde k.jpg
mouw k.jpg
Laatst gewijzigd door frei op 06 nov 2011, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Boek Soviet soldier

Bericht door asjemenou »

Mooi uniform. Zoiets mag ik graag zien.
frei schreef:Goed boek voor de sovjet ww2 verzamelaar.
Uitgegeven door Histoire & Collections.
Engelstalig !
Ziet er interessant uit. Waar heb jij dit boek gekocht?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: Boek Soviet soldier

Bericht door frei »

asjemenou schreef:Mooi uniform. Zoiets mag ik graag zien.
Dank je, is zoals vermeld nog niet helemaal compleet maar dat komt misschien nog. Heb er twee andere Tscherkesska's ; 1x maal in lichtblauw met een Baschlyk in dezelfde kleur en nog een andere in donkerblauw bijna gelijk aan de hierboven getoonde echter zonder de rangonderscheidingstekens op de mouw. Heb jammer genoeg alleen de uitrusting om 1 bijna geheel compleet te maken.
asjemenou schreef:Mooi uniform. Zoiets mag ik graag zien.
frei schreef:Goed boek voor de sovjet ww2 verzamelaar.
Uitgegeven door Histoire & Collections.
Engelstalig !
Ziet er interessant uit. Waar heb jij dit boek gekocht?
Kwam ik afgelopen zondag tegen op de militaria markt in Ciney. Oorspronkelijk uitgegeven in het frans maar vertaald naar het engels door Lawrence Brown. Tot nu toe het beste boek over sovjet militaria wat ik tegengekomen ben. Het behandeld z'n beetje alle facetten van de sovjetstrijdkrachten, rangonderscheidingen, documenten, wapens, uniformen en noem maar op. Alles met duidelijke kleurenfoto's, aangevuld met originele opnamen. Natuurlijk staat zoals in elk boek niet alles erin, maar wel heelveel. Het is zeer zeker een waardevol boek voor de verzamelaar van sovjet uniformen.
Mocht je er wat aan hebben ;
Het ISBN nummer is : ISBN 978-2-35250-100-8
Uitgegeven door Histoire & Collections
Prijs in Ciney : 39,95 euro (is het zeker waard !!)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Boek Sovjet militaria

Bericht door asjemenou »

Bedankt voor de info over het boek. Ik ben vorige week ook op de militariabeurs in Ciney geweest maar heb het boek niet zien liggen. Blijkbaar heb ik het dan over het hoofd gezien. :(
Om verder te gaan over "Sovjet militaria", ik zag op de beurs meerdere malen PPS-43 machinepistolen te koop aangeboden. Aanvankelijk dacht ik dat het Sovjet makelij was maar nader bekeken bleek het in de meeste gevallen om de Poolse naoorlogse variant, de PPS wz. 43/52, te gaan
(http://opisybroni.republika.pl/PPS-42%20Eng.html). Ik zag er zelfs één met een houten kolf. Toch wel leuk om dit vuurwapen eens in het echt te zien. Normaal gesproken ken ik dit wapen alleen van een afbeelding.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: Boek Sovjet militaria

Bericht door frei »

asjemenou schreef:Bedankt voor de info over het boek. Ik ben vorige week ook op de militariabeurs in Ciney geweest maar heb het boek niet zien liggen. Blijkbaar heb ik het dan over het hoofd gezien. :(
Om verder te gaan over "Sovjet militaria", ik zag op de beurs meerdere malen PPS-43 machinepistolen te koop aangeboden. Aanvankelijk dacht ik dat het Sovjet makelij was maar nader bekeken bleek het in de meeste gevallen om de Poolse naoorlogse variant, de PPS wz. 43/52, te gaan
(http://opisybroni.republika.pl/PPS-42%20Eng.html). Ik zag er zelfs één met een houten kolf. Toch wel leuk om dit vuurwapen eens in het echt te zien. Normaal gesproken ken ik dit wapen alleen van een afbeelding.
Het boek lag bij meerdere handelaren. Kan me voorstellen dat je het niet gezien hebt. Ik in eerste instantie ook niet, lagen ook zoveel boeken. Toevallig viel mijn blik erop. Zoek altijd nog bepaalde boeken voor mijn Finse en Hongaarse verzameling en het aanbod is daar groter dan op de nederlandse beurzen. Dus meer kans. Echter op boekengebied niets voor mijn andere richtingen gevonden maar dus wel dit boek. Dag kon toen voor mij al niet meer stuk !
Heb inderdaad ook de pps-43 gezien. Zag gelijk dat het poolse waren. Ronde stempeling met het getal 11.
Wist niet dat de polen deze ook zelf geproduceerd hebben. Die met de houten kolf heb ik ook gezien, die variant was voor mij nog onbekend. Wat me opviel was dat als je eens iets bekeek op dat gebied er vele meekijkers in ''burger'' waren. Akelige lui die gelijk het verkeerde denken.

De beurs in Ciney is voor mij interessant aangezien ik niet een alledaagse verzamelrichting heb. In nederland vindt ik op een beurs een enkele keer iets, in Ciney is altijd wel wat te vinden. Ook deze keer heb ik op uniformgebied enkele leuke russische uitrustingstukken gevonden.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door JimK »

Goed te lezen dat het geslaagd is. Ik had je maar heel even snel gezien. Het was erg druk deze keer, gelukkig.
Ik heb het boek ook gekocht, erg mooi boek en inderdaad een aanrader! Eindelijk iets waar je wat mee kan op het gebied van Sovjet materiaal.

Groet Jim
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Boek Sovjet militaria

Bericht door asjemenou »

frei schreef:Het boek lag bij meerdere handelaren. Kan me voorstellen dat je het niet gezien hebt. Ik in eerste instantie ook niet, lagen ook zoveel boeken. Toevallig viel mijn blik erop. Zoek altijd nog bepaalde boeken voor mijn Finse en Hongaarse verzameling en het aanbod is daar groter dan op de nederlandse beurzen. Dus meer kans. Echter op boekengebied niets voor mijn andere richtingen gevonden maar dus wel dit boek. Dag kon toen voor mij al niet meer stuk !
Heb inderdaad ook de pps-43 gezien. Zag gelijk dat het poolse waren. Ronde stempeling met het getal 11.
Wist niet dat de polen deze ook zelf geproduceerd hebben. Die met de houten kolf heb ik ook gezien, die variant was voor mij nog onbekend. Wat me opviel was dat als je eens iets bekeek op dat gebied er vele meekijkers in ''burger'' waren. Akelige lui die gelijk het verkeerde denken.
Voor mij blijft het gewoon bij kijken en niets meer dan dat. Als militariaverzamelaar zijnde weet ik zo langzaam aan wel wat wel en niet mag in Nederland.
frei schreef:De beurs in Ciney is voor mij interessant aangezien ik niet een alledaagse verzamelrichting heb. In nederland vindt ik op een beurs een enkele keer iets, in Ciney is altijd wel wat te vinden. Ook deze keer heb ik op uniformgebied enkele leuke russische uitrustingstukken gevonden.
Daar sluit ik mij helemaal bij aan. Ondanks dat ik het boek over het hoofd heb gezien heb ik ook enkele leuke Sovjet WOII objecten gekocht.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: Boek Sovjet militaria

Bericht door frei »

asjemenou schreef: Voor mij blijft het gewoon bij kijken en niets meer dan dat. Als militariaverzamelaar zijnde weet ik zo langzaam aan wel wat wel en niet mag in Nederland.
Heb hier inderdaad ook enige ervaring mee. Loop ook al enige jaren mee maar en kijken kan altijd, je bent nooit te oud om te leren.
Leuk om te horen dat je inderdaad ook wat gevonden hebt. Je vindt er altijd wat, en elke keer iets wat je totaal niet verwacht.
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door frei »

mgschutze schreef:Goed te lezen dat het geslaagd is. Ik had je maar heel even snel gezien. Het was erg druk deze keer, gelukkig.
Ik heb het boek ook gekocht, erg mooi boek en inderdaad een aanrader! Eindelijk iets waar je wat mee kan op het gebied van Sovjet materiaal.

Groet Jim
Leuk dat je het boek ook gevonden hebt. Er staan voor mij vele nieuwe dingen in. Informatie was altijd moeilijk en dit boek geeft de oplossing voor vele openstaande vragen.
Groet T.
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door frei »

Ppsh41 magazijntas
Bijlagen
DSCI4126 k.jpg
DSCI4127 k.jpg
DSCI4125 k.jpg
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door frei »

Scherpschutter

Uniform bestaande uit ;
- Lopata (veldschep in foudraal)
- patroontassen voor het nagant geweer M1937
- remenie (webbing koppel versterkt met leer) Ingevoerd in 1938
- Telogreika (winterjas)
- shavory (winterbroek)
- shapka Ushanka (wintermuts)
- plaschch-plattka (tentzijl / poncho)
- mosin nagant M91/30 geweer met PU telescoopvizier
Bijlagen
Rotation of DSCI5187 k.jpg
DSCI5185 k.jpg
Rotation of DSCI5181 k.jpg
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Boek Soviet soldier

Bericht door Auke »

frei schreef:Kwam ik afgelopen zondag tegen op de militaria markt in Ciney. Oorspronkelijk uitgegeven in het frans maar vertaald naar het engels door Lawrence Brown. Tot nu toe het beste boek over sovjet militaria wat ik tegengekomen ben. Het behandeld z'n beetje alle facetten van de sovjetstrijdkrachten, rangonderscheidingen, documenten, wapens, uniformen en noem maar op. Alles met duidelijke kleurenfoto's, aangevuld met originele opnamen. Natuurlijk staat zoals in elk boek niet alles erin, maar wel heelveel. Het is zeer zeker een waardevol boek voor de verzamelaar van sovjet uniformen.
Mocht je er wat aan hebben ;
Het ISBN nummer is : ISBN 978-2-35250-100-8
Uitgegeven door Histoire & Collections
Prijs in Ciney : 39,95 euro (is het zeker waard !!)
Mocht iemand dit boek nog zoeken, ik heb nog een paar extra exemplaren (nieuw, nog in plastic).

Auke
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
jeroen1999
Lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 13 jan 2011, 16:12

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door jeroen1999 »

prachtig dit zie je allemaal heel weinig
zelf heb ik een patroontas voor een sein pistool
maar dat stelt bijna niks voor :lol: :lol:
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door frei »

jeroen1999 schreef:prachtig dit zie je allemaal heel weinig
zelf heb ik een patroontas voor een sein pistool
maar dat stelt bijna niks voor :lol: :lol:

Dank je, toevallig zo een als deze ?
Bijlagen
DSCI5433 k.jpg
DSCI5434 k.jpg
DSCI5437 k.jpg
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door frei »

Nog een paar foto's van de draagtas voor het seinpistool
Bijlagen
DSCI5440 k.jpg
DSCI5438 k.jpg
DSCI5439 k.jpg
Plaats reactie