Uniformen uit stad Kampen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Uniformen uit stad Kampen

Bericht door Ernst-H »

Ik probeer op dit moment een beeld te krijgen wat er in collecties aanwezig is aan uniformen die zijn vervaardigd in de stad Kampen.
Er waren voor de oorlog meerdere kleermakers actief, waarvan een aantal mogelijk ook gedurende de oorlogsjaren door produceerden.

Wie heeft er een jasje, pet of iets anders met een stempel of kleermakerslabel uit de stad Kampen ?

Dank
Ernst
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Uniformen uit stad Kampen

Bericht door Kugelblitz »

Ernst-H schreef:Ik probeer op dit moment een beeld te krijgen wat er in collecties aanwezig is aan uniformen die zijn vervaardigd in de stad Kampen.
Er waren voor de oorlog meerdere kleermakers actief, waarvan een aantal mogelijk ook gedurende de oorlogsjaren door produceerden.

Wie heeft er een jasje, pet of iets anders met een stempel of kleermakerslabel uit de stad Kampen ?

Dank
Ernst
Kan je helaas niet helpen, maar moet zeggen dat ik het erg fijn vind je weer eens op het forum te zien! :)

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Uniformen uit stad Kampen

Bericht door Haplo »

Ik weet nog een Nederlands infanterie jasje te zitten uit Kampen.
Leuk gedragen staat en op naam in de rang van 1e luitenant.
Bij interesse stuur je me maar eens een PB.
Mvg/Best regards, Sipke
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Re: Uniformen uit stad Kampen

Bericht door Ernst-H »

Haplo, ik heb je een PB gestuurd
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Re: Uniformen uit stad Kampen

Bericht door Ernst-H »

Hallo, hartelijk dank voor de tip mbt het uniform uit stad Kampen. Ik heb het kunnen overnemen en daarmee is de jas dus weer "thuis" in de stad waar het gemaakt is.

Zijn er mogelijk bij iemand nog meer objecten uit Kampen bekend? Petten misschien ook? Of dingen zoals kleerhangers, verwisselbare kragen, leerwerk, etc

Heeft iemand ooit een Duits uniform gezien met een kleermakerslabel uit stad Kampen ?
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Uniformen uit stad Kampen

Bericht door Haplo »

Hey Ernst.
Goed om te horen dat je hem in de collectie hebt opgenomen.
Mocht ik weer wat weten hoor je het van me.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Aart
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 dec 2005, 22:47
Locatie: Overijssel

Re: Uniformen uit stad Kampen

Bericht door Aart »

Hallo Ernst,

Ik heb een gekleed tenue (zwart pak dus) uit 1938 of 1939 van een res. kap. arts uit Kampen. Het uniform is gemaakt door kleermaker Rüddelsheim (zat aan de Oudestraat in Kampen en is omgekomen in Ausw). Het is het pak van dokter Jacobs; ik heb het van zijn dochter gekregen. Helaas mist er 1 epaulet. Verder heb ik ook een m1912 wandelsabel waarop ook nog eens de gravering van Rüddelsheim staat. Deze hoort niet bij het pak maar heb ik later ergens kunnen kopen. De m1912 sabel is volgens mij nog in de familie.
Ik verzamel hoofdzakelijk geweren, bajonetten en helmen van voor 1945.

Ben op zoek naar een nette Nederlandse m34 mariniershelm (met opgesoldeerd anker); wie heeft er één te koop ?
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Re: Uniformen uit stad Kampen

Bericht door Ernst-H »

Aart,
dank voor de beschrijving van de "Kampen-gerelateerde" stukken uit jouw collectie. Dat geklede tenue klinkt fantastisch. Hoop er zelf nog een keer een tegen te komen.
Maar die sabel is werkelijk fantastisch. Had al gehoord dat ze hebben bestaan, met de Rudelsheim inscriptie, maar heb er nog nooit een gezien.
Mocht je er nog eens een tegenkomen dan hoor ik het graag.

dank
Ernst
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Plaats reactie