Verzamelplannen 2012

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
puck
Lid
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 dec 2011, 18:56

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door puck »

Die Otto heeft best wel gelijk , het is geen verzamelaar maar een handelaar .
Ik hoef ook niets te verkopen om wat anders aan te schaffen , of zal het er om gaan dat ze niet genoeg geld hebben om wat te kopen ?
En waarom moet hij dan van het forum weg ? :frownno:
Gezocht alles van de Luchtbeschermingsdienst.
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door King tiger »

De plannen zijn mijn medaillehoekje verder uitbreidden en voor de rest kijk ik wat de tijd brengt :) En wat van Kugelblitz betreft; hij weet waarover hij praat en heeft naar mijn mening prachtige stukken. En als het kopen en doorverkopen van objecten kan helpen om een mooiere verzameling op te bouwen dat vind ik geeft een meerwaarde aan het verzamelen, en als je er niet mee eens ben Otto moet je daar niet zo grof over doen!
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door panzer lehr »

Mijn plannen voor dit jaar is vooral mijn verwundetenabzeichen collectie verder uit te breiden.
Ik heb er al 7 op dit moment en verder een aantal infanterie sturmabzeichen en allgemeines sturmabzeichen. :)
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door utmi »

coco schreef:Haha prachtige reactie, beweren dat kugelblitz geen verzamelaar is omdat hij het snel weer verkoopt.
Dat heet handelen en daarmee kan je weer betere of mooiere stukken in je collectie krijgen, ik denk dat 80% van de verzamelaars dat doet.
Als je niet tegen het feit kan dat andere mooiere/grotere collecties hebben, is het misschien wel tijd voor jouw om hier weer weg te gaan. En om normaal Nederlands te leren typen zonder fouten.
Toch snap ik de essentie van zijn reactie: een verzameling is wat je bezit en niet "hebt gehad"...
Verkopen is niets mis mee, maar wat heb je nu is de vraag in algemene zin. Dat is je collectie...

Mijn plan voor 2012: meer ruimte! En dat gaat gebeuren (verhuizen).
Qua spul: whatever comes around the block.
Harley WLA zou leuk zijn, maar is nog flink doorsparen. Dus het zal met name Duitse insignes worden.
Their name liveth for evermore
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door coco »

@Puck lees een reactie voordat je antwoord, Otto heeft het over het weg gaan van Kugelblitz omdat het zogenaamd geen verzamelaars zou zijn en what comes around goes around.
@Utmi, jij weet net zo goed als mij dat Kugel in en verkoopt maar daarnaast ook nog spul genoeg bezit om hem een verzamelaar te noemen. Je bent zelf immers ook een verzamelaar en geen handelaar, terwijl je ook aardig handelt.

on-topic verder lijkt me handig.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
puck
Lid
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 dec 2011, 18:56

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door puck »

coco schreef:@Puck lees een reactie voordat je antwoord, Otto heeft het over het weg gaan van Kugelblitz omdat het zogenaamd geen verzamelaars zou zijn en what comes around goes around.
@Utmi, jij weet net zo goed als mij dat Kugel in en verkoopt maar daarnaast ook nog spul genoeg bezit om hem een verzamelaar te noemen. Je bent zelf immers ook een verzamelaar en geen handelaar, terwijl je ook aardig handelt.

on-topic verder lijkt me handig.
Ik ben het inderdaad met Utmi eens.
Gezocht alles van de Luchtbeschermingsdienst.
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door platoz »

Ik probeer dit jaar vooral wat "setjes" compleet te krijgen. Zal me daarbij vooral concentreren op enkele moeilijk te bemachtigen oorkonden, zoals die van Spange Zum Eisernes Kreuz I. Klasse en Deutsch-Italienische Feldzug medaille. Maar het heeft geen haast ofzo, we zien wel wat het jaar gaat brengen. Er komen altijd wel weer onverwachte dingen op je pad :wink:

Wat betreft de opmerking van Otto, ergens begrijp ik deze ook wel. Als je de foto's van Kugel allemaal eens opgezocht hebt hier, denk je dat hij een hele mooie collectie heeft, ware het niet dat ik elke onderscheiding in zijn "select" sectie van het forum wel te koop heb zien staan, hier danwel op Marktplaats. Heb daar verder geen problemen mee, maar een COLLECTIE bouw je op over de jaren. In mijn ogen is dat niet wat Kugel doet en volgens mij is dat het enige wat Otto heeft aangegeven. Daarnaast vraag ik me ook wel eens af of telkens weer een item in de verkoop te gooien om iets anders terug te kopen wel zo'n verstandige manier is. Mijn ervaring is dat geïnteresseerden op dit forum of Marktplaats zelden dezelfde vraagprijs betalen als dat jij er zelf voor betaald hebt (ik praat dan over de Duitse abzeichen).
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door Kugelblitz »

Tja, wat zal ik zeggen? Wat mij betreft kun je pas echt weten wat je interessant vindt, als je het allemaal een keer hebt gehad. Spullen rouleren geeft kennis over veel verschillende items die door je handen gaan en zorgt er tevens voor dat je collectie geen bodemloze put wordt, die alleen maar geld opslurpt. Door te verkopen en te kopen kan ik allerlei items aanschaffen welke ik anders misschien nooit of slechts na jaren lang sparen zou kunnen krijgen.

Daarnaast houd ik erg van variatie, niet alleen binnen mijn 'collectie' (of moet ik zeggen: mijn handel? :evil: ), maar ook wat betreft andere aspecten in mijn leven. Vijftig jaar met dezelfde rommel zitten is niks voor mij moet ik eerlijk bekennen...
Ik heb geen emotionele band met deze items, maar vind ze puur vanuit historisch en esthetisch oogpunt interessant. Ik zie mezelf ook niet als museum etc. maar gewoon een particuliere liefhebber die op verantwoorde wijze met zijn materiaal omgaat. Uiteindelijk blijven het toch gewoon spullen en zeker niet het belangrijkste in mijn leven. Militaria moet een onderdeel van je leven zijn en niet andersom...
Daarnaast heb ik zeker ook items die ik al vele jaren heb en ook niet snel weg zal doen. Ook zit er zeker wel structuur en samenhang in mijn collectie, dus ik koop niet lukraak wat ik mooi vind.

Tenslotte plaats ik ook niet alle items uit mijn collectie op het internet, omdat ik sommige dingen liever voor mezelf houd. Ook heb ik nog andere hobby's en vaste lasten die genoeg geld kosten, dus een beetje heen en weer schuiven moet wat mij betreft prima kunnen.
Ik begrijp dan ook de strekking van de vorige berichten wel en daar zit zeker ook waargheid in. Ik vind echter niet dat de ene manier van verzamelen per definitie beter is dan de andere. En met name de toon waarop zoiets wordt gesteld vind ik wel een beetje belachelijk eerlijk gezegd. Hoezo vanuit de hoogte? En ik heb sommige displays inderdaad na lang zoeken weten te completeren en ze binnen een jaar weer verkocht, mag dat niet? Op elke post een betweterig antwoord? Ik probeer altijd uitsluitend inhoudelijk te reageren op topics en dat alleen als ik er iets vanaf weet... Mooie binnenkomer Otto, misschien eerst je Eiserenes Kreuz 1. Klasse maar eens kopen voordat jij bepaalt wie er wel of geen collectie heeft?

Ieder verzamelt op zijn eigen manier, dus laat mij lekker m'n gang gaan! :) Hopende hiermede voldoende duidelijk te hebben gegeven!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Black Orchid
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 jul 2009, 13:14

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door Black Orchid »

Ik had er op staan:

1936 Condor BWB - maar die is alweer binnen :lol:

Nu hopelijk nog:

1936 Condor SWB
SWB WO 1
EK 1
EK Spange
Flakbadge
MK Silver
Anschluss 13 marz

Maar zoals bij de meeste komen er ongetwijfeld andere dingen op mn pad. :+
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door D_Dutch »

Mijn verzamelplannen voor 2012:

- Hitlerjugend groupings
- Waffen-SS Soldbücher
- USMC Purple Hearts
- Gesigneerde foto's van Duitse vorstenhuizen uit de Eerste Wereldoorlog (Al bereikt, gisteren een gesigneerde foto van Prinz August Wilhelm von Preußen gekocht. :) )
- Leibstandarte SS Adolf Hitler fotoalbum waar een naam aan gekoppeld kan worden.
- Soldbuch en/of Wehrpaß van soldaat welke na 1925 geboren is met onderscheidingen.
- Materiaal van Generalleutnant Kurt Schmidt om deze te verenigen met de fotoalbums van zijn zoon. (Dealer biedt gehele nalatenschap te koop aan maar reageert helaas niet :( )

That's it! :D Moet te doen zijn haha.
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door Jabnus »

@Kugel: helemaal met je eens, iedereen verzameld op zijn eigen manier. Als je zelf maar tevreden bent met wat je hebt _/-\o_

@D_Dutch: ik kijk hier niet zo vaak, maar dat klinkt als een goed lijstje, we verzamelen een beetje dezelfde spullen zo te lezen (SS pasjes en gesigneerde items van voor 1918). Welke handtekeningen heb je verder nog? Verzamel ook handtekeningen en items uit deze periode, maar dan mbt de keizerlijke familie vooral zaken van Victoria Luise en verder alles met tot GFM Hermann von Eichhorn.
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door D_Dutch »

Jabnus schreef:
@D_Dutch: ik kijk hier niet zo vaak, maar dat klinkt als een goed lijstje, we verzamelen een beetje dezelfde spullen zo te lezen (SS pasjes en gesigneerde items van voor 1918). Welke handtekeningen heb je verder nog? Verzamel ook handtekeningen en items uit deze periode, maar dan mbt de keizerlijke familie vooral zaken van Victoria Luise en verder alles met tot GFM Hermann von Eichhorn.
Ik verzamel zelf eigenlijk voornamelijk privéfoto's met daarop handtekeningen, dus geen ansichtkaarten, een stuk moeilijker om aan te komen maar voor mij een stuk mooier. Naast de foto van Prinz August Wilhelm von Preußen had ik nog een gesigneerde portretfoto van Friedrich Viktor Prinz von Hohenzollern-Sigmaringen uit 1918 als Hauptmann in het 1. Garde-Regiment zu Fuß gekocht, deze ontvang ik volgende week ergens. Mijn interesse is er sinds kort pas voor ontstaan dus dit zijn op dit moment de enige gesigneerde foto's die ik heb, maar hoop er dit jaar nog een paar te bemachtigen. De foto van Prinz August Wilhelm von Preußen zit tevens in een mooi lijstje met kroon erop en komt uit dezelfde nalatenschap als een foto van Prinz Oskar von Preußen, helaas was deze twee keer zo duur dus daar moet ik nog even over nadenken. :)
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door Bram.T. »

Mijn doel voor 2012 zijn de items die ik nog nodig heb voor mijn derde en wellicht laatste pop :) :

- 5 Button high neck sweater
- M1937 Wool trousers
- een mooie fixed bail M1 Helm met liner
- M3 Trench knife & M8 Scabbard
- M6 carrier 'gasmask bag'
-Misschien ook de pop zelf al

En nog wat kleine items voor in de kast als ik ze zou tegenkomen:

-Dutch language guide
- pocket guide to great britain
- scheerspiegel
- zeep
- Ammen’s Talcum powder
-Foot powder
- alles gerelateerd aan de 35th ID
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
dodge
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 aug 2010, 13:38

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door dodge »

ik verzamel duitse seinpistolen, dolken en herendolken ww2
ik hoop er voor 2012 nog wat mooie hj dolkjes bij te kunnen voegen.
ook is de intresse gewekt in duitse vechtdolken,[stiefelmesser] dus jagen maar weer!

simon.
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door yente »

Alles dat Belgisch WO1 of WO2 gerelateerd is. En liefst betaalbaar :)
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gesloten