Wat is goed, wat niet?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Harry Valk
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2012, 13:40

Wat is goed, wat niet?

Bericht door Harry Valk »

Hallo,

Aangezien er toch redelijk wat twijfels zijn over die doodskop wil ik nog even wat spul laten ''testen''
Bedankt alvast voor jullie mening!

SS tab,
Afbeelding
Afbeelding

Grabendolch (lijkt me door de stempels LW gebruikt.)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mouwband
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Wat is goed, wat niet?

Bericht door fritz derochebrune »

Ga hier mijn eerste gedachten zeggen:

Ik heb zelf nog nooit een SS tab gezien waarbij de runes niet gecentreerd stonden.

Het eerste wat me opvalt bij het Strassen-Erlaubnis (na het bekijken van foto's van twee anderen) is dat de stempel op een andere plek staat, en dat het een andere stempel is. Ook is de verhouding qua grootte van letters en de armband zelf anders.

Natuurlijk, dit hoeft niets te betekenen, ben benieuwd wat de kenners gaan zeggen.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Wat is goed, wat niet?

Bericht door Jan Klaassen »

SS tab waarbij de Runes niet in het midden staan kan, dan zou er rechts daarvan nog een teken of cijfer hebben moeten staan. Zijn daar sporen van?
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Wat is goed, wat niet?

Bericht door koe op zolder »

De SS-tab lijkt me fake gezien het stiksel dat op een gekke plek zit.
De grabendolch lijkt me goed, en van de armbanden heb ik geen verstand, maar een vriend van me denkt dat hij goed is.
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Wat is goed, wat niet?

Bericht door Jan Klaassen »

Dat stiksel zag ik ook; het lijkt alsof er een soort "litze" op zou hebben kunnen gezeten, maar dat bestond ook niet...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie