Voor 1940 vickers mitrailleur reparaties tas?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Voor 1940 vickers mitrailleur reparaties tas?

Bericht door Jasper J »

Ik heb wat meer info nodig over deze tas en of het is wat ik denk dat het is,het zou een vickers mitrailleur reparatie tas van voor 1940 moeten zijn van het nederlandse leger.
Iemand die dit kan bevestigen of meer info heeft mischien fotografisch bewijs?Stempel in de tas vermeld k m a l en op de tas staat vickers mitr.

Foto,s van de tas

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us



Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Lau
Lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 10 apr 2010, 09:13
Ontvangen: 2 keer

Re: Voor 1940 vickers mitrailleur reparaties tas?

Bericht door Lau »

Ik ben dit tasje niet tegengekomen in de boeken van De Vries of in m'n voorschriftjes (kan eroverheen gekeken hebben) dus het lijkt me eerder iets van het Nederlands Indisch Leger of een tasje van na de oorlog. Op pagina 3 van voorschrift 72d (Handboek voor den soldaat deel IV - infanterie: mitraillisten, KMA 1937) vind je wel een foto van de M.08 Schwarlose mitr. met alle toebehoren maar het exemplaar op die foto is anders van vorm, namelijk langer en breder, voorzien van twee sluitingen en een langere klep met afgeronde hoeken.
Of de verschillen tussen de verscheidene onderhoudstassen per type zware mitr. zo sterk waren weet ik niet (al was het gereedschap natuurlijk wel anders).
Gebruikersavatar
Lau
Lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 10 apr 2010, 09:13
Ontvangen: 2 keer

Re: Voor 1940 vickers mitrailleur reparaties tas?

Bericht door Lau »

Ben 'm wel op deze site tegen gekomen, na wat googlen: http://www.vickersmachinegun.org.uk/, onder Accessories and equipment > Spare parts and tools. Ik neem dus aan dat het een naoorlogs(?) door gebruikt Brits tasje is. Misschien kunnen de verzamelaars van Brits materiaal er meer over vertellen. :)
Plaats reactie