m1 carbine

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
wapenknaller90
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2012, 08:18

m1 carbine

Bericht door wapenknaller90 »

ik zou graag willen weten wat de schoudersteun lengte van de m1 carbine is. zou iemand mij dat kunnen vertellen, ik kan het namenlijk op internet niet vinden.
en zou dat naar mijn emailadres kunnen worden toegestuurd als iemand het antwoord weet? ik wil namenlijk (ja het klinkt misschien apart) maar ik wil een lego m1 carbine op real life maken en heb afmetingen nodig. mijn email adres is nl-lego-or-real-cod@hotmail.com


alvast heel erg bedankt.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: m1 carbine

Bericht door Haplo »

Kan je helaas niet aan de afmetingen helpen, Maar je idee is niet zo heel apart.
http://www.youtube.com/watch?v=H23HDHRVjpA
Met Lego kan je inderdaad alles maken.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: m1 carbine

Bericht door yente »

Haplo schreef:Kan je helaas niet aan de afmetingen helpen, Maar je idee is niet zo heel apart.
http://www.youtube.com/watch?v=H23HDHRVjpA
Met Lego kan je inderdaad alles maken.
Ongelofelijk dat filmpje!!!!
Verdient respect!
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
wapenknaller90
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2012, 08:18

Re: m1 carbine

Bericht door wapenknaller90 »

bedankt voor de reactie. kijk ook eens op youtube naar zazinombies en mydifferentusername je staat er echt van te kijken wat zij van lego maken.
JamesE

Re: m1 carbine

Bericht door JamesE »

Als je een zij-aanzicht plaatje van de m1 carbine op ware grote uitprint heb je meteen alle maten.
De lengte van kolf tot loop uiteinde is 904 mm
wapenknaller90
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2012, 08:18

Re: m1 carbine

Bericht door wapenknaller90 »

hey jamesE,

bedankt voor het mailtje maar zelf heb ik geen printer. en 904 cm lang papier heb ik zo even niet in me binnenzak zitten. als ik op papier een 904 cm lange lijn zou tekenen en het wapen op /in die lijn tekenen zou ik er nog niet veel mee kunnen.ik kan niet echt heel goed inschatten wat de hoogte of lengte van zo'n ding zou zijn. misschien heeft iemand anders nog ideeën hoe ik dat zou kunne doen. alvast bedankt.

( de juiste lego steentjes die ik moet hebben voor die m1 carbine heb ik toch nog niet gehad dus het kan nog wel een paar dagen wachten de mailtjes.)
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: m1 carbine

Bericht door yente »

Anders neem ik een foto van mijn M1 carbine met een meetrol ernaast.
Zo kan je zelf kijken hoe groot elk onderdeel is?
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
appelflap
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jul 2011, 09:07
Locatie: hasselt

Re: m1 carbine

Bericht door appelflap »

als ik iets moet uit printen dat groot is dan print ik het op meerdere a4 tjes en plak ze aan elkaar heb een handig progamma voor bijvoorbeeld voor mijn modelbouw vliegtuigen.
werkt wel hoor.. :P
Weet iemand nog dingen van Overijssel in de oorlog? Laat het me weten! Alvast bedankt
wapenknaller90
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2012, 08:18

Re: m1 carbine

Bericht door wapenknaller90 »

hey Yente en appelflap, (en de rest van wie ik een mail heb ontvangen.)

bedankt voor de mailtjes maar ik heb de afmetingen al niet meer nodig. toch bedankt voor jullie mailtjes.
Plaats reactie