Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Haplo »

Lees het topic nog eens goed door en ga eens wat PB´s versturen.
Mvg/Best regards, Sipke
de Boer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2011, 18:09

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door de Boer »

Ik vind dat de politie maar eens actie moet ondernemen,eigen rechter spelen lijkt me niet verstandig!
Bovendien is het ook niet verstandig als ik weet waar die knakker woont....
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door utmi »

johan willaert schreef:Is er nu echt niemand onder jullie die eens bij die kerel gaan aanbellen is...
inderdaad snap ik ook niet...
Ik zeg: forum-meet op de stoep van die kerel.

p.s. wil iemand mij zijn adres PB-en, dus wat gekoppelt is aan rekening 755581989
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
Dutchordnance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2011, 18:51

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Dutchordnance »

Waarom denken jullie dat de oplichter zijn echte adres opgeeft? Het is niet voor niets dat het beheer dit soort adressen weghaalt, dit zijn 99 van de 100 x onschuldige mensen die nergens iets vanaf weten. Altijd fijn als een paar forummers daar de ramen gaan ingooien of mensen gaan bedreigen die er niets mee van doen hebben.
de Boer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2011, 18:09

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door de Boer »

Dutchordnance schreef:Waarom denken jullie dat de oplichter zijn echte adres opgeeft? Het is niet voor niets dat het beheer dit soort adressen weghaalt, dit zijn 99 van de 100 x onschuldige mensen die nergens iets vanaf weten. Altijd fijn als een paar forummers daar de ramen gaan ingooien of mensen gaan bedreigen die er niets mee van doen hebben.
Precies,daarom vind ik dat de politie zijn werk eens moet doen.
Ik denk dat er inmiddels genoeg aangiften zijn toch...?
Gebruikersavatar
Dutchordnance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2011, 18:51

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Dutchordnance »

Mijn ervaring is dat de politie pas bij 30 tot 40+ aangiftes iets gaat doen. Let wel, aangiftes. Veel mensen melden het maar doen geen aangifte, dan wordt er zeker niets gedaan. Daarnaast verdwijnen deze zaken helaas vaak onderaan de stapel want andere zaken krijgen prio.

Vaak komen oplichters er dus helaas mee weg. Enige wat je zelf kunt doen is elk rekeningnummer vooraf via Google checken. Staat hij op een oplichterssite dan kun je enkel anderen waarschuwen. Marktplaats doet ook niets, behalve de waarschuwingen zeer consequent weghalen en de oplichtersadvertenties laten staan.
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door utmi »

Dutchordnance schreef:Waarom denken jullie dat de oplichter zijn echte adres opgeeft? Het is niet voor niets dat het beheer dit soort adressen weghaalt, dit zijn 99 van de 100 x onschuldige mensen die nergens iets vanaf weten. Altijd fijn als een paar forummers daar de ramen gaan ingooien of mensen gaan bedreigen die er niets mee van doen hebben.
-Daarom vraag ik naar een adres gekoppelt aan zijn bankrekening, niet wat een persoon zelf opgeeft. Om een bankrekening te openen/hebben controleert de bank de gegevens via geldige legitimatie.
-het weghalen heeft te maken met privacywetgeving
-forummers (=?) zijn hele aardige, lieve mensen...
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
Dutchordnance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2011, 18:51

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Dutchordnance »

En hoe moet je dat kunnen achterhalen dan zonder tussenkomst van de bank? De bank geeft het niet, op je eigen rekening komt dit er ook niet te staan.

Als iedereen het echte adres van de oplichter zo makkelijk kon achterhalen waren er een stuk minder oplichters.
Negenenzestig
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2009, 09:52

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Negenenzestig »

Hij is nog steeds bezig op MP...hoe is het toch mogelijk!?!?!?


Nu met een Duikhelm, Antiek speelgoed en een oude Icoon...6 advertenties in totaal die inmiddels trouwens wel weer verwijderd zijn.

Ik heb even gereageerd op een van zijn advertenties en ik mocht het geld overmaken naar het bekende rekeningnummer, dus het is hem echt.

Gelukkig staat er inmiddels ook weer een waarschuwingsadvertentie op MP...hopelijk krijgen meer en meer mensen hem in de gaten en worden zijn kansen kleiner!


Ik zou zeggen: "ZEGT HET VOORT!" ennuh...wees alert!!!!!!!!!!!!!
de Boer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2011, 18:09

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door de Boer »

Ik wil even melden dat de politie inmiddels genoeg aangifte's heeft ontvangen om een strafrechtelijk onderzoek te beginnen!!
Ik kreeg hierover vanmorgen bericht en ik moet nu officieel aangifte gaan doen,wat ik natuurlijk doe....
Mijn geld ben ik kwijt ga ik vanuit maar als deze knakker gestraft word geeft dat me al enige voldoening!!!
patrick99
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 jan 2011, 08:58
Locatie: Hulst

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door patrick99 »

Hee, dat is toevallig, ik heb deze morgen ook zo'n mailtje ontvangen en ik moet nu ook weer een officieel aangifte gaan doen,wat ik natuurlijk ook doe.
Ik heb zijn prive adres die ik toen van de bank heb gekregen ook gegeven, alleen is het de vraag of dit het juiste adres is.
Zou wel graag willen weten wou het afloopt met deze L.L !!!
Hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door yente »

Succes!! Hou ons inderdaad op de hoogte!
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door 779 »

de Boer schreef:Ik wil even melden dat de politie inmiddels genoeg aangifte's heeft ontvangen om een strafrechtelijk onderzoek te beginnen!!
Zou knap zijn, maar is geen taak van de politie waardoor een procedurefout ontstaat zodat de verdachte nooit en te nimmer veroordeeld mag worden volgens onze wet. Met als leuk gevolg dat niemand ooit zijn geld terug gaat zien, want geen dader is geen vergoeding. 8)
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Darryl »

Dat is toch juist een taak van de politie?
Het uitvoeren van een strafrechtelijk onderzoek is een wettelijke taak van de politie. Deze taak is neergelegd in de Politiewet 1993. Een strafrechtelijk onderzoek wordt uitgevoerd door de politie onder het gezag van het Openbaar Ministerie (Officier van Justitie). De Officier van Justitie kan aanwijzingen geven aan de politie met het oog op opsporing en vervolging van strafbare feiten.
politie.nl

Pas als u op het politiebureau een ondertekende verklaring heeft afgelegd, spreken we over een aangifte. Op grond van uw aangifte kan de politie een strafrechtelijk onderzoek starten.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door 779 »

Openbaar Ministerie onderzoekt en de rechter bepaalt uiteindelijk toch of iets strafrechtelijk is?
Plaats reactie