Post hier je Duitse onderscheidingen!

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Post hier je Duitse onderscheidingen!

Bericht door Jabnus »

panzer45 schreef:Dat is zeker een super stuk Wim.Erg mooi om te zien en met oorkonde.

Ik plaats even niks meer mod's vinden het niet storend reageren er ook niet op.Persoonlijk wil ik geen item's posten in een thread die leegloopt

Hallo Panzer,

Jammer, ik was wel benieuwd naar wat je nog meer voor moois had. Vond juist dat het forum wat leuker begon te worden met dit soort topics. (En het is leuk weer wat bekenden tegen te komen op een Nederlandstalig forum).

mvg,
Gaston
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Post hier je Duitse onderscheidingen!

Bericht door rammsander »

Hele mooie foto's alle! Vooral Gaston! Je setje Treudienst medailles zijn echt top! En Panzer's mini moederkruis echt heel mooi! Ik post niet zoveel in dit topic maar lees het heel graag! Jammer ben wel benieuwd naar meer Panzer45!

Sander :mrgreen:
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Post hier je Duitse onderscheidingen!

Bericht door wvd »

Daar kan ik volkomen inkomen Sander en Gaston.Ik had idd ook nog wat meer zaken willen posten maar ik ben van mening dat lege nutteloos geworden berichten beter weg gehaald kunnen worden.

Dit is een mooie thread maar word zo teniet gedaan en dat is meet veel mer threads op het forum.Wat jammer is met wat beter schoonvegen ervan haalt het forum ook omhoog.

Back on topic maar weer
Gebruikersavatar
Amstelwijck
Beste Avatar 2017
Beste Avatar 2017
Berichten: 703
Lid geworden op: 03 feb 2009, 18:39
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland
Ontvangen: 1 keer

Re: Post hier je Duitse onderscheidingen!

Bericht door Amstelwijck »

Jammer Panzer45, maar ik kan me er volledig bij aansluiten. Als een nieuwe thread gestart wordt, hoop je dat er meerdere mensen op zullen inhaken. Is die interesse er niet en worden er ook weer foto's weggehaald dan is het verder zonde van de moeite. Een handjevol enthousiastelingen alleen kan zo'n thread niet redden. Ik ga mijn vertier voorlopig ook maar eens elders zoeken. Bedankt aan diegenen die er wel wat van wilden maken. Wie weet komen we elkaar nog eens ergens tegen.


groet,

Wim
Om mijzelf te dwingen meer geld te verdienen, besloot ik meer uit te geven.
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Post hier je Duitse onderscheidingen!

Bericht door platoz »

Ik heb waarschijnlijk net als menig ander forumlid flink van dit topic genoten, maar het lijkt er wederom op dat dit forum niet in staat is om de kwaliteit van een mooi topic als dit te kunnen waarborgen. Ben het dan ook met de kritiek van Panzer45 eens, helaas vind dat bij de mods hier geen gehoor.

Jammer om je nu alweer te zien vertrekken Wim. Je bent de eerste niet en je zult ook niet de laatste zijn. Bedankt voor het showen van de mooie stukken uit je collectie.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Post hier je Duitse onderscheidingen!

Bericht door Kugelblitz »

Naar mijn mening heeft dit topic uiteindelijk zijn doel toch wel behaald, ik zie heel wat mooie foto's van interessante onderscheidingen. Dat een topic in eerste instantie niet goed van de grond komt heeft in principe weinig te maken met de bemoeienissen van de moderatoren. Ik heb dit topic geprobeerd aan te slingeren, maar het liep helaas niet echt goed.
Nu waren er net wat leden die veel postten, maar die houden er weer mee op (begrijpelijk of niet). Een topic (en dat geldt net zo voor het hele forum) maak je samen, als niemand zin heeft wat te posten werkt het niet en er zijn altijd mensen nodig die het voortouw nemen of meer moeten investeren dan anderen. Je bent hier vrijwillig en als het goed is omdat je het leuk vindt, dus alles is geheel vrijblijvend.

Persoonlijk heb ik liever een topic waar een handjevol geinteresseerden posten, met interessante relevante berichten, dan een massa-topic, waarin 80% onzin wordt geschreven. Het zijn helaas toch vaak de oppervlakkige thema's die het goed doen op een forum en dat ligt inderdaad aan het totale ledenbestand, maar niet zo zeer aan de input van de staff-leden.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Post hier je Duitse onderscheidingen!

Bericht door Jabnus »

Kugel, wat een onzin antwoord. Je probeert het leuk te verbloemen, maar het is overduidelijk dat je de boel omdraait om ermee weg te komen. Dit topic is helemaal niet geslaagd. De enige drie mensen die net wat leuks posten houden ermee op. Die hebben alle drie nog honderden zo niet duizenden mooie items te tonen, maar dat doen ze niet. Lijkt mij toch dat het dan niet geslaagd is en er iets niet klopt. Tenzij je een topic al geslaagd vind als er eens drie leuke plaatjes instaan?

Er is wel degelijk een groep mensen die staat te springen om eens wat anders te posten dan steeds dezelfde muk die normaal gepost word (het duizendste vwa, tienduizendste kvk...). Die mensen worden echter tegengewerkt en ipv daar wat aan te doen komt je met omslachtige mooipraterij. Als ik voor mezelf mag spreken, ik zoek al tijden een Nederlandstalig forum om onderscheidingen te posten en met gelijkgestemden te praten. Bij gebrek aan beter ben ik recentelijk begonnen hier eens wat dingetjes te posten, maar mijn god, het is niks dan gedoe. Mooie (grote) foto's worden half (of nog minder!) getoond doordat de foruminstellingen ruk zijn, de mods willen dus gewoon dat er slechte of kleine foto's worden gepost. Het plaatsen van bijlagen staat (schijnbaar?) aan, maar gisteren bijvoorbeeld kwam de melding dat de bijlagequota weer bereikt was. Daarnaast posten er mensen met zo'n beetje alle gratis hostingsites die je maar kunt indenken waardoor a) de retentie slecht is en b) sommige topics ellenlange posts bevatten waar snel snel even honderd foto's met imageshack worden getoond om snel wat interessant te doen. Dit zijn allemaal dingen die veel mensen tegenstaan, maar die de mods wel gewoon ondersteunen. Natuurlijk is dit jullie keuze en natuurlijk ben je daar vrij in. Verder met alle respect voor de wat jongere leden, maar die posten inderdaad massaal steeds dezelfde oninteressante posts wel, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Waarom was dit onderscheidingentopic dan echter na bijna een jaar pas toe aan z'n zesde pagina? Er zijn zat mensen die eens wat anders willen tonen. Zie mijn topic met grafplaatjes, het heeft me echter meer tijd gekost een oplossing te vinden om foto's te plaatsen die niet door de foruminstellingen worden verne*kt/tegengewerkt, dan om ze te maken! (en geloof me, dat was veel tijd!).

Verder heb je wel helemaal gelijk met je opmerking dat mensen hier vrijwillig zijn, ze gaan echter even snel vrijwillig naar de Amerikaanse fora waar het beter toeven is... de vraag die je jezelf eens moet stellen is: waarom? ;-)

mvg,


ps: voordat deze reply verwijderd word: het bovenstaande is opbouwend bedoeld, doe er eens wat mee.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Post hier je Duitse onderscheidingen!

Bericht door wvd »

Doe dan ook eens je taak kugel en verwijder lege posts. Maar nee dat gebeurt niet en zo heb je weer een nuttelose thread erbij. Dat is de reden van het stoppen met posten

Ik zou zeggen steek de hand in eigen boezem en draai de rollen niet om. De reden dat de mensen niet meer posten is duidelijk een mentaliteits probleem dat bij de staff ligt.
Ik probeerde deze thread mooi aan te vullen maar waarom zou ik nog moeite nemen als er lege fotos in staan.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Post hier je Duitse onderscheidingen!

Bericht door Kugelblitz »

Graag op een normale manier communiceren.

Ik heb voor de 3e keer dit topic doorgekeken en ik zie maar 2 posts waarin foto's verdwenen zijn. Dus om nu te stellen dat het hele topic leegloopt vind ik een beetje overdreven. Die lege posts hadden inderdaad weggekund, maar zijn aan mijn aandacht ontglipt.
Zoals gezegd begon het topic net op gang te komen, waardoor het in mijn ogen eindelijk een beetje geslaagd was, maar die leden stoppen er nu dus mee, aangezien zij de enigen zijn die de moeite nemen te posten. Logischerwijs is het topic nu dus weer aan het doodbloeden en op dit moment inderdaad geen succes. Tussendoor was er echter een goede periode, toen werd er veen veel gepost en had ik de hoop dat het toch nog een succes zou kunnen worden... Daarnaast is het ook van belang te realiseren dat dit topic nou niet echt de 'kern' van dit forum vormt, er zijn honderden topics die wel gewoon goed lopen. Niet elk topic wordt een succes en dat maakt in principe ook niet uit.

Het probleem dat ik hier vooral bespeur is de ergernis over het extern uploaden van foto's en het feit dat wij als Staff de leden niet verplichten van het interne systeem gebruik te maken. Daarnaast zou de maximale capaciteit van het interne systeem tegenvallen. Ik kan dit wel voorleggen aan de staff, maar ik weet niet of iedereen van mening is dat dit een probleem is.

Tenslotte de eeuwige vergelijking met internationale fora, zoals WAF etc.: Wij hebben niet de intentie ons te ontwikkelen als een groot forum voor enkel serieuze en volwassen verzamelaars. Dit forum is ooit begonnen als vraagbaak voor jongeren en scholieren, maar is langzamerhand uitgegroeid tot een van de grootste Nederlandstalige wo2-fora. Er bestaat al lang een spanning tussen serieuze verzamelaars, die zich irriteren aan jonge gebruikers, die vaak weinig verstand van zaken hebben en soms vervelende vragen stellen. Dit hebben we geprobeerd op te lossen door de verzamel-onderdelen zo veel mogelijk te scheiden van informatie-onderdelen, zodat deze twee gebruikersgroepen niet te veel botsen. Dit werkt in principe vrij goed!

Ik kan me voorstellen dat dit forum voor sommigen niet voldoende kwaliteit/niveau kan bieden, maar dan moet je jezelf gewoon niet vervelen met dit forum. Voor echte experts en topcollecties moet je hier inderdaad niet zijn, maar dat is dan ook nooit de insteek geweest van dit forum. Hier zit niet de creme de la creme van de verzamelwereld, maar hier kan door iedereen vragen worden gesteld, van beginner tot gevorderde.
Dit betekent niet dat we hier als een kleuterklas met elkaar kunnen omgaan, er zijn gewoon bepaalde gedragsregels waar iedereen zich aan dient te houden en waar we leden ook zo veel mogelijk op aanspreken. Zolang iedereen zich gewoon normaal gedraagt en zo veel mogelijk inhoudelijk post zijn wij tevreden!

Nogmaals, een forum maak je samen en als de meerderheid binnen de gestelde regels een kant op buigt, dan moet je je daar gewoon bij neerleggen. Het staat iedereen vrij te vertrekken of te blijven, we willen dat leden hier met plezier rondkijken en posten, zonder irritaties.

Verder nog vragen?

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Post hier je Duitse onderscheidingen!

Bericht door wvd »

Kugelblitz schreef: Die lege posts hadden inderdaad weggekund, maar zijn aan mijn aandacht ontglipt.
En zo zijn er nog vele topic's op het forum
Kugelblitz schreef: Het probleem dat ik hier vooral bespeur is de ergernis over het extern uploaden van foto's en het feit dat wij als Staff de leden niet verplichten van het interne systeem gebruik te maken. Daarnaast zou de maximale capaciteit van het interne systeem tegenvallen. Ik kan dit wel voorleggen aan de staff, maar ik weet niet of iedereen van mening is dat dit een probleem is.
Extern is alleen een probleem als de foto's weer verdwijnen.Hou het forum dan schoon en gooi de niet meer bruikbare thread's/post's er dan af
Kugelblitz schreef: Tenslotte de eeuwige vergelijking met internationale fora, zoals WAF etc.: Wij hebben niet de intentie ons te ontwikkelen als een groot forum voor enkel serieuze en volwassen verzamelaars. Dit forum is ooit begonnen als vraagbaak voor jongeren en scholieren, maar is langzamerhand uitgegroeid tot een van de grootste Nederlandstalige wo2-fora. Er bestaat al lang een spanning tussen serieuze verzamelaars, die zich irriteren aan jonge gebruikers, die vaak weinig verstand van zaken hebben en soms vervelende vragen stellen. Dit hebben we geprobeerd op te lossen door de verzamel-onderdelen zo veel mogelijk te scheiden van informatie-onderdelen, zodat deze twee gebruikersgroepen niet te veel botsen. Dit werkt in principe vrij goed!
Ik maak geen vergelijking elk forum is anders en op een nederlands forum komen nou eenmaal enkel nederlanders.Dus zou nooit zo groot kunnen worden.

Beginners moeten ook geholpen worden we zijn allemaal ooit begonnen met niks zonder ervaring of enige kennis.Maar als je jonge verzamelaars een vraagbaak/info forum wilt bieden hebben ze niks aan thread's waar de foto's weg zijn dankzij externe servers.Ik zeg wederom hou het dan schoon zo hebben ze er ook niks aan
Kugelblitz schreef:
Verder nog vragen?

Groet, Kugel! :mrgreen:
Ja een een eigen upload systeem is prachtig en gelukkig gratis maar dan moet het wel werken.De server is nu al vol :bonk:
Dit is niet als aanval bedoelt maar zoals je zelf zegt een forum maak je samen!! Vandaar ook de punten van kritiek om het misschien wat beter te maken en voor nieuwe leden ook informatief te houden
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Post hier je Duitse onderscheidingen!

Bericht door Kugelblitz »

Kijk, als het zo gesteld wordt is duidelijk wat er eventueel verbeterd kan worden. Een wat emotionele post is begrijpelijk, maar komt niet altijd goed en vooral duidelijk over...
Dit forum heeft inderdaad wat zwakke kanten, maar zo is er altijd wel wat. Tenslotte ben ik zelf ook niet de beheerder, maar enkel een van de vele moderatoren, dus ik voel me slechts deels verantwoordelijk.

Als ik het goed begrijp is de het grootste punt dus de uitbreiding van het interne geheugen en het (verplichten) gebruik (te) maken van dit systeem?

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Post hier je Duitse onderscheidingen!

Bericht door wvd »

Kugelblitz schreef: Als ik het goed begrijp is de het grootste punt dus de uitbreiding van het interne geheugen en het (verplichten) gebruik (te) maken van dit systeem?

Groet, Kugel! :mrgreen:
Idd dat zijn de hoofdpunten.En mocht verplichten geen optie zijn zou ik de lege threads verwijderen dat ziet er dan meteen beter uit
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Post hier je Duitse onderscheidingen!

Bericht door Kugelblitz »

panzer45 schreef:
Kugelblitz schreef: Als ik het goed begrijp is de het grootste punt dus de uitbreiding van het interne geheugen en het (verplichten) gebruik (te) maken van dit systeem?

Groet, Kugel! :mrgreen:
Idd dat zijn de hoofdpunten.En mocht verplichten geen optie zijn zou ik de lege threads verwijderen dat ziet er dan meteen beter uit
Duidelijk! Heb het zojuist voorgelegd in het beheerdersgedeelte, dus we gaan ermee aan de slag!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Post hier je Duitse onderscheidingen!

Bericht door Proos »

Met 4585 bijlages was de limiet van 500MB bereikt. Goed dat jullie dat aangeven, want ik had dat nog niet in de gaten.
Zoals jullie weten kost bandbreedte en internetopslag geld, maar ik hoop jullie toch te vreden te stellen met het ophogen van de limiet van 500 naar 5000 MB en alsmede het verdubbelen van de toegestande bestandsomvang van 256KB naar 512KB per bestand.

Plaatsen jullie toekomstige tips en vragen in "Over het forum", dan kan ik jullie beter van dienst zijn :)

Groeten,
Proos

PS. Misschien nog een handige tip, registreer jezelf bij Dropbox en zet bestanden in de public folder. Je hebt dan een publieke URL die je overal op internet kunt gebruiken. Je hebt het dan zelf in beheer en gratis 2GB om helemaal vol te gooien.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Post hier je Duitse onderscheidingen!

Bericht door panzer lehr »

Mijn collectie verwundetenabzeichen. :wink:
000_0115.JPG
Plaats reactie