Oplichter op Marktplaats. Weet jij misschien wie dit is?

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Oplichter op Marktplaats. Weet jij misschien wie dit is?

Bericht door viny »

Hallo Jongens,

Bij velen inmiddels bekend dat op Marktplaats een oplichter actief is. Teake Visser uit Dokkum is ook slachtoffer geworden hiervan. Ik ben een maat van hem.
Hij heeft waarschuwings advertenties geplaatst op MP en krijgt erg veel tips over deze en andere oplichters. Heel veel mensen zijn bedonderd en opgelicht door dezelfde persoon die een Duitse camo helm M40 SD aanbied, zie foto s. Deze foto s zijn illegaal van e-bay.com gehaald waar de desbetreffende Duitse camo helm te koop word aangeboden.

Onze vraag is aan de forum leden, wie kent de persoon die verantwoordelijk is voor deze oplichting en kan ons meer over deze persoon vertellen ? Wij willen graag bewijzen kunnen tonen welke persoon hier achter zit. Wie kent deze oplichter of heeft andere bruikbare tips ? Deze dader moet gepakt worden ! Indien u informatie heeft over deze zaak u mag Teake Visser mailen hierover : t.a.visser@knid.nl
Onze hartelijke dank.

Vincent de Jong / Teake Visser

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


MODBREAK:

Ik heb de afbeelding waarop de persoonsgegevens van de adverteerder te zien zijn verwijdert. Dit is in strijd met de forumregels, ik begrijp dat het vervelend is dat niet getoond kan worden maar helaas is dat niet anders.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Oplichter op Marktplaats. Weet jij misschien wie dit is?

Bericht door yente »

Er is ergens nog zo'n topic over dezelfde persoon.
Ik vind het heel goed dat jullie eens iets ondernemen! Want ik las een aantal reacties van forumleden die ermee gingen levend at ze hun geld kwijt zijn.
Het is misschien een dom idée maar indien je zijn adres te weten komt, kan je dan niet gewoon naar de politie van die gemeente gaan en dan alle bewijsmateriaal voorleggen?
Veel succes!
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Oplichter op Marktplaats. Weet jij misschien wie dit is?

Bericht door Haplo »

Typ eens het rekening nummer in op Google.
Je trekt een beerput open.
Dit is het topic waar Yente het over heeft.
http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=35&t=27987

Dat mensen het accepteren dat ze hun geld kwijt zijn is het domste wat je kan doen.
De persoon in kwestie moet gewoon gepakt worden.
Dus gewoon aangifte doen.
En stuur eventueel kopieën door naar Kobus.
Hoe meer aangiftes op een bult hoe beter.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Oplichter op Marktplaats. Weet jij misschien wie dit is?

Bericht door yente »

Haplo schreef:Typ eens het rekening nummer in op Google.
Je trekt een beerput open.
Dit is het topic waar Yente het over heeft.
http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=35&t=27987

Dat mensen het accepteren dat ze hun geld kwijt zijn is het domste wat je kan doen.
De persoon in kwestie moet gewoon gepakt worden.
Dus gewoon aangifte doen.
En stuur eventueel kopieën door naar Kobus.
Hoe meer aangiftes op een bult hoe beter.
Bedankt voor de link ;)
En ik ben het volledig met je eens!
Dat er maar eens goed achter die man gezeten wordt!
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
koekoek
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2011, 18:18

Re: Oplichter op Marktplaats. Weet jij misschien wie dit is?

Bericht door koekoek »

Beste mensen,

Hier even een berichtje van Kobus zelf hierover nog. Het klopt inderdaad dat je een baggerput aantreft op internet als je het rekeningnummer intoetst die de oplichter mij opgaf. Daar kwam ik dus te laat achter. Ik ben zelf al enige jaren actief op Marktplaats en dergelijke. Ik ben zelf verzamelaar en handelaar. Heb een internet site.
Ik was nog nooit eerder opgelicht........tot deze keer dus.
Ik heb direct melding gedaan naar Marktplaats en op mijnpolitie.nl van deze oplichterij en alle benodigde gegevens naar hun doorgestuurd. Ik ben twee maal bij de plaatselijke politie in Dokkum geweest met een stapel papierwerk over de oplichterij, incl. een flink aantal uitgeprinte reacties van het publiek die gereageerd hebben op mijn waarschuwing op MP. Het schijnt dat de oplichter waarschijnlijk al 5 jaar actief is en heb nu een duidelijk vermoeden wie de dader kan zijn. Ik ken hem ook nog en heb in het verleden wel zaken met hem gedaan. Ik wist toen nog van niks. Maar we moeten bewijzen hebben.
De politie wou mijn aangifte niet in behandeling nemen omdat men zegt dat ik eventuele reactie van mijnpolitie.nl maar afwachten moet en de bank geeft geen informatie los i.v.m. pryvesie. Mijn geld terugstorten kan niet volgens mijn bank. Het is dus in Nederland erg gemakkelijk om als oplichter rijk te worden en niet gepakt te worden.
Ik wil een ieder aanraden die ook opgelicht is, altijd melding hiervan te maken. Als er veel klachten over dezelfde persoon binnenkomen hebben we kans dat de politie iets gaat ondernemen. Of dat we zelf ook elkaar kunnen helpen op deze manier.
Het gaat er niet om dat ik mijn geld kwijt ben maar dat deze oplichter gepakt word en niemand meer de dupe hiervan word. Alle info. is welkom, ik voeg dat toe aan het dossier en breng het naar de politie, ik zal ze de deur platlopen de komende tijd, dat ze mijn aangifte wel in behandeling moeten nemen !

Met vriendelijke groet, Teake Visser te Dokkum.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Oplichter op Marktplaats. Weet jij misschien wie dit is?

Bericht door sobel »

Kleine aanpassing in de openingspost, zoals op de rest van het forum ook het geval is, is het niet de bedoeling persoonsgegevens te publiceren.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Internetoplichting

Bericht door asjemenou »

Dit soort topics zijn altijd vervelend om te lezen. Begrijp ik het goed dat de oplichter foto's van de camouflagehelm van het Internet heeft afgehaald en deze vervolgens heeft hergebruikt op Marktplaats? De betreffende helm is dus ook niet in zijn bezit?

Het enige wat ik een ieder kan aanraden is om bij dit soort "aanbiedingen" waarbij een flink bedrag gemoeid is, om het object bij de verkoper thuis, op z'n werk o.i.d. te komen bekijken en vervolgens te betalen. "Boter bij de vis" noemen ze dit. Als de verkoper zo'n directe verkoop niet wil dan gaat zo'n koop voor mij gewoon niet door. Als hij naar alle eerlijkheid z'n object aan mij wil verkopen dan zal hij er in mijn ogen ook iets voor moeten doen. Tenslotte trek ik er ook de tijd en moeite voor uit om zo'n object te gaan bekijken/ophalen.
Ik vind het vervelend om te moeten zeggen maar ik kijk er van op of hoe goedgelovig sommige mensen zijn en zodoende flinke geldbedragen overmaken naar een voor hen onbekend persoon. Ik wil hierbij overigens niet beweren dat ik nooit opgelicht zal worden maar dit soort topics zijn voor mij wel het bewijs waarom het beter is om een dure aankoop op te gaan halen en niet zomaar klakkeloos even een bedrag over te maken naar de bankrekening van de betreffende verkoper (lees oplichter). Oplichters kunnen enkel bestaan door de goedgelovigheid van hun slachtoffers.
Wat de gestolen en hergebruikte foto's van de camouflagehelm betreft, ook hier is iets aan te doen. Zet op je op Internet geplaatste foto's van je verzamelobjecten je naam, e-mailadres o.i.d. Ook wanneer je de foto gebruikt in een advertentie op Marktplaats o.i.d. Zodoende is je foto niet interessant voor een oplichter om te gebruiken voor oplichtingpraktijken op Internet.
Het is mij ook enkele malen overkomen dat mijn foto's of delen ervan werden hergebruikt in een advertentie op Marktplaats. In alle gevallen heb ik de verkopers een e-mail gestuurd met het verzoek om de foto te verwijderen of om de kosten van een eenmalige licentie voor de foto aan mij te betalen. Vaak is dit al afdoende. In één geval werd er op mijn verzoek niet gereageerd en heeft Marktplaats op mijn verzoek de gehele advertentie verwijderd.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Oplichter op Marktplaats. Weet jij misschien wie dit is?

Bericht door Kugelblitz »

Daar sluit ik me geheel bij aan... :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
koekoek
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2011, 18:18

Re: Oplichter op Marktplaats. Weet jij misschien wie dit is?

Bericht door koekoek »

Goedendag forumleden,

Hierbij nog even een reactie van mijzelf, welke de oproep heeft geplaatst met Vinny i.v.m. de oplichter die actief is.

Ik ben persoonlijk bij iemand langs geweest waarvan mensen die gereageerd hebben op mijn oproepen op MP zeiden dat dit degene kon zijn die de oplichter wezen moest.
Echter om een lang verhaal kort te maken is het diegene NIET. Maar volgens deze militariahandelaar/verzamelaar uit de stad waar operatie Market Garden zich afgespeeld heeft en waar de Engelse para s een brug te ver waren, komt de echte oplichter vrijwel zeker uit diezelfde stad ! Om privecie redenen mag/kan ik op dit forum geen namen e.d. noemen. Deze heb ik echter wel.
Deze beide personen kennen elkaar en de oplichter gebruikt(e) o.a. de naam van de persoon die ik heb opgezocht. Dat is dan ook de reden dat mensen die opgelicht zijn bij de verkeerde persoon aan de deur komen. De politie weet hier van, echter heb ik nog helemaal niks over deze zaak gehoord.
Ik heb deze zaak ook gemeld bij de plaatselijke politie aldaar en ook via internet bij politie internetfraude. De plaatselijke politie bij mij in Dokkum zegt mij niet te kunnen helpen ( ! )
Het is zo jammer dat ik bijna zeker weet dat ik hier niks meer van ga horen van de politie, dit blijkt ook uit de vele reacties van het publiek van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Het is erg gemakkelijk om in ons landje van de vele wetten/regeltjes een oplichter te worden en veel geld van eerlijke mensen af te troggelen. Velen die van een uitkering leven van de staat waar ook u aan meebetaald, 'verdienen' er capitalen zwart bij om als oplichter actief te zijn.............en weten dat hun pakkans heel erg klein is.
Alleen met behulp van u kunnen we misschien nog de dader achterhalen, echter moeten we met bewijzen komen. Heeft u na dit lezen de beslissing genomen om mij te helpen, kunt u mij mailen : t.a.visser@knid.nl
Mijn dank !

Met vriendelijke groet, Teake Visser. Dokkum.
Plaats reactie