revolver

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
poseidon
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2009, 11:20

revolver

Bericht door poseidon »

hei

vond deze revolver in de rivier bij mij thuis,er is daar gevochten geweest in alle oorlogen.kan iemand woordje uitleg geven aub

bedankt jim
Bijlagen
gun2012 008.JPG
gun2012 008.JPG (36.84 KiB) 623 keer bekeken
gun2012 001.JPG
gun2012 001.JPG (40.7 KiB) 623 keer bekeken
gun2012 015.JPG
gun2012 015.JPG (22.75 KiB) 623 keer bekeken
Gebruikersavatar
Gijscollector
Lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 22 jan 2009, 20:06
Locatie: Breda

Re: revolver

Bericht door Gijscollector »

De foto's zijn niet erg duidelijk, maar zo te zien gaat het om een revolver welke in ieder geval hetzelfde systeem heeft als de "colt single action army model 1873". Ik durf niet te zeggen of het een originele Colt is of wellicht een, in dezelfde periode gemaakte, (zoals in veel gevallen) Belgische kopie is...

Deze revolver is in Nederland echter verlofplichtig (zowel werkend als demil) en in België is hij vrijgesteld (zelfs volgens de allernieuwste wapenwet aangezien het een zwartkruitwapen van voor 1945 is met een patent van voor 1890).


Voorbeeld van een colt single action army model 1873:
Afbeelding
"Op den bresch voor Nederland"
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: revolver

Bericht door racefiets »

Om eerlijk te zijn lijkt de kast gemaakt van een soort zinklegering.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: revolver

Bericht door asjemenou »

Een wapenkenner ben ik niet maar...
poseidon schreef:hei

vond deze revolver in de rivier bij mij thuis,er is daar gevochten geweest in alle oorlogen.kan iemand woordje uitleg geven aub

bedankt jim
ik vind je reactie nogal verwarrend. :? Mag ik aannemen dat het huis waarin je woont nabij een rivier staat en welke rivier mag dit dan wel zijn? Ik ken namelijk geen rivier waar alle oorlogen zich nabij hebben afgespeeld.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: revolver

Bericht door jurgen »

asjemenou schreef:Een wapenkenner ben ik niet maar...
poseidon schreef:hei

vond deze revolver in de rivier bij mij thuis,er is daar gevochten geweest in alle oorlogen.kan iemand woordje uitleg geven aub

bedankt jim
ik vind je reactie nogal verwarrend. :? Mag ik aannemen dat het huis waarin je woont nabij een rivier staat en welke rivier mag dit dan wel zijn? Ik ken namelijk geen rivier waar alle oorlogen zich nabij hebben afgespeeld.
Volgens mij bedoelt hij met "alle oorlogen' de beide wereldoorlogen.
Anders zou het nogal vreemd zijn ja. :wink:
poseidon
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2009, 11:20

Re: revolver

Bericht door poseidon »

hallo

idd ik bedoelde twee wo oorlogen.echter vroegere gevechten vonden er ook plaats rond de franse revolutie enz......
de colt blijkt een replica te zijnvan een colt peacemaker.bedankt voor jullie reacties!!!


mvg jim
Plaats reactie