Waar kan ik replica kleding, medailles etc laten maken?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
bdb12
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2012, 14:47

Waar kan ik replica kleding, medailles etc laten maken?

Bericht door bdb12 »

Hallo,

Ik vraag mijzelf vurig af of iemand toevallig een adresje weet waar ze bijvoorbeeld medailles uit de tweede wereldoorlog of uniformeren uit de tweede wereldoorlog na kunnen laten maken?

Ik zou dit erg graag willen doen..

Anyone knows please?
Alvast bedankt!

Mvg,
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Waar kan ik replica kleding, medailles etc laten maken?

Bericht door Kugelblitz »

Je hebt wel site's waar je gewoon reproducties kunt kopen, voor re-enactment etc. Dat zijn dan kopiëen van het origineel, de een natuurlijk bter dan de ander... Of er een bedrijf bestaat waar ze dat voor je kunnen maken betwijfel ik. Er is online echter wel een groot aanbod in repro kleding en onderscheidingen te vinden!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
bdb12
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2012, 14:47

Re: Waar kan ik replica kleding, medailles etc laten maken?

Bericht door bdb12 »

Dankje, ik heb even gezocht en ik heb een zeer goede site gevonden!

Fijne avond!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Waar kan ik replica kleding, medailles etc laten maken?

Bericht door Kugelblitz »

bdb12 schreef:Dankje, ik heb even gezocht en ik heb een zeer goede site gevonden!

Fijne avond!
Goed zo! Als je googled op Wehrmacht re-enactmen kleding etc. vind je inderdaad wel een en ander.
Houd er rekening mee dat repro items vaak ook nog redelijk prijzig kunnen zijn, zeker als ze van goede kwaliteit zijn. Natuurlijk zijn ze altijd veel goedkoper dan het origineel, maar stel dat je voor €100,- een repro jasje + broek koopt, kun je voor dat geld net zo goed 3 of 4 originele onderscheidingen kopen. Ligt er maar net aan wat je wilt! Repro spullen krijg je in ieder geval heel lastig verkocht later en de waarde daalt eerder, dan dat hij stijgt. Mooi origineel materiaal raak je altijd wel kwijt voor die prijs die je er zelf voor hebt betaald en soms zelfs nog meer.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie