marktplaats us helm

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
battleww2
Lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 26 dec 2011, 12:42

marktplaats us helm

Bericht door battleww2 »

hallo


Is dit een goede us m1 helm ?

gr tim
Laatst gewijzigd door battleww2 op 09 mar 2012, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: marktplaats us helm

Bericht door patrickh »

Wil je een printscreen plaatsen, zodat we er in de toekomst ook nog wat aan hebben, alvast bedankt!

Buitenwerk is een McCord helm zoals je ziet aan de stempeling. En zo te zien Front Seam Swivel Bail.
A. de Koster
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 18 nov 2011, 04:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: marktplaats us helm

Bericht door A. de Koster »

Volgens mij is de westinghouse binnenwerk bijna altijd na-oorlogs. Ik weet niet of iemand dat kan beamen?
http://www.zeeland1914-1918.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
battleww2
Lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 26 dec 2011, 12:42

Re: marktplaats us helm

Bericht door battleww2 »

deze topic mag gesloten worden, ik heb een helm gevonden

gr tim
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: marktplaats us helm

Bericht door S1991 »

A. de Koster, Westinghouse liners zijn niet na-oorlogs. Ze werden wel na de oorlog nog geproduceerd net als alle andere liners.
Wat betreft de helm zelf deze zou ik niet willen kopen... Leg er nog eens 150 euro bij en je hebt zeker een betere en mooiere helm.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: marktplaats us helm

Bericht door sobel »

S1991 schreef:A. de Koster, Westinghouse liners zijn niet na-oorlogs. Ze werden wel na de oorlog nog geproduceerd net als alle andere liners.
Wat betreft de helm zelf deze zou ik niet willen kopen... Leg er nog eens 150 euro bij en je hebt zeker een betere en mooiere helm.

Dat lijkt me logisch.. als je een fiets van 150 euro koopt en je legt er 150 bij kan je ook een mooiere kopen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie