US helm markering/eenheid

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
peter-jan
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2012, 11:17

US helm markering/eenheid

Bericht door peter-jan »

Gisteren op de rommelmarkt een us helm kunnen kopen. Op de linkerkant staat een markering. Een groen rechthoekje van 5 cm breed en 3 cm hoog. In het rechthoekje staat een gele ruit. Weet iemand welke eenheid dit is?
Bijlagen
verkleinde foto helm.jpg
verkleinde foto helm.jpg (26.62 KiB) 689 keer bekeken
Laatst gewijzigd door peter-jan op 18 mar 2012, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: US helm markering/eenheid

Bericht door CollectorWo2 »

Foto,s erbij is wat handiger.
Darkman
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 15 dec 2009, 00:34

Re: US helm markering/eenheid

Bericht door Darkman »

De markering lijkt op de Braziliaanse vlag.
Brazilië was onderdeel van de geallieerden en hebben met 1 divisie gevochten bij de bevrijding van Italië.
Het kan dus een helm van deze troepen zijn geweest.
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: US helm markering/eenheid

Bericht door yente »

Hoeveel heb je ervoor betaald? :)
Heeft deze helm vaste haken of beweegbare haken?
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: US helm markering/eenheid

Bericht door 779 »

Niet heel duidelijke foto, maar de cork finish lijkt mij al helemaal niet goed. Ziet eruit als een hobby projectje van iemand.
peter-jan
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2012, 11:17

Re: US helm markering/eenheid

Bericht door peter-jan »

779 schreef:Niet heel duidelijke foto, maar de cork finish lijkt mij al helemaal niet goed. Ziet eruit als een hobby projectje van iemand.
Hoi, waarom denk je een hobbyproject?
peter-jan
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2012, 11:17

Re: US helm markering/eenheid

Bericht door peter-jan »

yente schreef:Hoeveel heb je ervoor betaald? :)
Heeft deze helm vaste haken of beweegbare haken?
Deze heeft vaste haken. Hij vroeg 120 en is meegegaan voor 100. Denk gezien de beursprijzen een redelijke prijs.
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: US helm markering/eenheid

Bericht door yente »

Voor een rommelmarkt is dat wel heel duur. Maar 100 is een goede prijs als hij het binnenwerk heeft?
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
peter-jan
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2012, 11:17

Re: US helm markering/eenheid

Bericht door peter-jan »

yente schreef:Voor een rommelmarkt is dat wel heel duur. Maar 100 is een goede prijs als hij het binnenwerk heeft?
Hij is compleet met een goede binnenhelm. De verkoper is ene die altijd militaire spullen bij zich heeft. Duits, Engels en Amerikaans en telkens in goede staat.
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: US helm markering/eenheid

Bericht door yente »

Dan valt het wel goed mee.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: US helm markering/eenheid

Bericht door 779 »

Plaats eens grotere foto's van zowel buitenhelm als binnenhelm als je wilt. :)
peter-jan
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2012, 11:17

Re: US helm markering/eenheid

Bericht door peter-jan »

779 schreef:Plaats eens grotere foto's van zowel buitenhelm als binnenhelm als je wilt. :)
Deze krijg ik hier niet opgeplaatst. Als je wil kan ik deze wel via mail sturen.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: US helm markering/eenheid

Bericht door asjemenou »

peter-jan schreef:Hij is compleet met een goede binnenhelm. De verkoper is ene die altijd militaire spullen bij zich heeft. Duits, Engels en Amerikaans en telkens in goede staat.
Een koopje op een rommelmarkt kan altijd voorkomen maar militariaverkopers op rommelmarkten, zwarte markten e.d. vind ik meestal bedenkelijk. Zeker als ze er vaak staan en hun koopwaar ook van zeer goede staat is. Waarom op zo'n rommelmarkt gaan staan als je het juiste koperspotentieel kunt vinden op een militariabeurs? Vaak is hun koopwaar dan niet (WOII) origineel, of replica, incompleet of naoorlogs. Oppassen dus. :wink:
peter-jan schreef:
779 schreef:Plaats eens grotere foto's van zowel buitenhelm als binnenhelm als je wilt. :)
Deze krijg ik hier niet opgeplaatst. Als je wil kan ik deze wel via mail sturen.
Voor het plaatsen van foto's op dit forum zie; http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=16&t=2485 . Wij zijn benieuwd naar je foto's.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: US helm markering/eenheid

Bericht door CollectorWo2 »

Het kan wel origineel zijn maar op rommelmarkten is het vaak dan stuk duurder dan op een militairiabeurs.
peter-jan
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2012, 11:17

Re: US helm markering/eenheid

Bericht door peter-jan »

asjemenou schreef:
peter-jan schreef:Hij is compleet met een goede binnenhelm. De verkoper is ene die altijd militaire spullen bij zich heeft. Duits, Engels en Amerikaans en telkens in goede staat.
Een koopje op een rommelmarkt kan altijd voorkomen maar militariaverkopers op rommelmarkten, zwarte markten e.d. vind ik meestal bedenkelijk. Zeker als ze er vaak staan en hun koopwaar ook van zeer goede staat is. Waarom op zo'n rommelmarkt gaan staan als je het juiste koperspotentieel kunt vinden op een militariabeurs? Vaak is hun koopwaar dan niet (WOII) origineel, of replica, incompleet of naoorlogs. Oppassen dus. :wink:
peter-jan schreef:
779 schreef:Plaats eens grotere foto's van zowel buitenhelm als binnenhelm als je wilt. :)
Deze krijg ik hier niet opgeplaatst. Als je wil kan ik deze wel via mail sturen.
Voor het plaatsen van foto's op dit forum zie; http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=16&t=2485 . Wij zijn benieuwd naar je foto's.
Ik heb niet gezegd dat hij uitsluitend militiair bij heeft. Ik bezoek regelmatig beurzen en voor 100 euro kom je ze niet tegen in de staat dat ik hem nu heb. Heb nu een paar spullen gekocht bij die man en was telkens origineel. Maar nu komt de vraag, wat is nog origineel? Tegenwoordig maken ze de labels al na dus controle is moeilijker en moeilijker, niet?
Plaats reactie