Duitse medailles en meer

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
E-One
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:56

Duitse medailles en meer

Bericht door E-One »

Ik heb gisteren een verzameling duitse medailles en nog een aantal voorwerpen gekregen. Nu zou ik graag willen weten 'welke medailles het hier betreft en waarom ze werden uitgereikt en ook wat de andere voorwerpen zijn en waarvoor ze dienden. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Alvast bedankt!

Foto's volgen..
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Duitse medailles en meer

Bericht door fritz derochebrune »

Hallo E-One

Welkom op het forum! Als je hulp wilt krijgen met het ontdekken om welke onderscheidingen het gaat, is het toch belangrijk dat je een foto plaatst. Het handigste is om daarvoor gebruik te maken van het uploadmogelijkheid van het forum zelf. Dan weet je zeker dat de foto's niet verwijderd worden (Imageshack doet dit bijvoorbeeld wel). Hier kan ik je jammer genoeg niet mee helpen, heb het zelf ook nog nooit gedaan!

Verder geef ik je als tip mee dat je vragen zoals deze het beste in het forumonderdeel "verificatievragen" kunt plaatsen. Dit topic zal waarschijnlijk door een moderator verplaatst gaan worden naar dat onderdeel.

Ben benieuwd naar de medailles en voorwerpen die je hebt gekregen, dus kijk er wel naar uit!

Gr

Fritz
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Duitse medailles en meer

Bericht door zjopske »

Bij deze zijn foto`s, ik heb ze voor hem geüpload:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Duitse medailles en meer

Bericht door Jan Klaassen »

Foto 1 t/m 3:
Oost-Duitse medaille (jaren '70/'80 uit de DDR) voor Goede Diensten bij de Kampfgruppen der Arbeitsklasse. Fabrieksmilities, zouden die in het Nederlands heten. Waarde; niks helaas...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Duitse medailles en meer

Bericht door fritz derochebrune »

Ondertussen ook de foto's via mail binnen gekregen, heb al verdere info gegeven.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Duitse medailles en meer

Bericht door okke »

fritz derochebrune schreef:Ondertussen ook de foto's via mail binnen gekregen, heb al verdere info gegeven.
Wil je die informatie met ons delen?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Duitse medailles en meer

Bericht door fritz derochebrune »

Gewoon standaardinfo om welke medailles het gaat, KvK2 mz, 25jaar trouwe dienst, DDR medailles heeft Jan Klaassen besproken.

De bespreking per mail is gekruist met het plaatsen van de foto's hier.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Duitse medailles en meer

Bericht door Comrade »

De twee schildjes van de Waffen SS zijn volgens mij van een pith helmet(ik weet niet of ze origineel zijn)
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Duitse medailles en meer

Bericht door asjemenou »

Comrade schreef:De twee schildjes van de Waffen SS zijn volgens mij van een pith helmet(ik weet niet of ze origineel zijn)
Interessant. Schildjes voor op de door de Wehrmacht gedragen zonnehoed ken ik wel maar schildjes van de Waffen SS dat wist ik niet. Zijn de Waffen SS schildjes origineel?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Duitse medailles en meer

Bericht door Comrade »

Google maar ''Pith helmet SS shields''

Ik weet niet of deze origineel zijn, misschien weet iemand het op de Afrikakorps forum

Hier is een link:
http://afrikakorps.forumcrea.com/

Groet,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Waffen SS schildjes

Bericht door asjemenou »

Bedankt voor je reactie in ieder geval. Ik heb inderdaad eens gezocht naar de Waffen SS schildjes op het Internet maar de meningen hierover zijn nogal verdeeld. SS items doen het immers altijd goed, ook bij vervalsers. Het is goed oppassen met dit spul.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie