waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
leger
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:59

waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W.

Bericht door leger »

Beste medeverzamelaars,

Afgelopen week kocht ik bij Jan de W via Marktplaats een foto met een Nederlands militair er op afgebeeld van voor 1940.
Bij de advertentie stond vermeld: Foto "Nederlandse Militair "(Mei 1940)
Ik krijg vandaag de foto toegezonden en nu blijkt het een ordinaire scan te zijn van de foto..... Dit stond dus niet specifiek vermeld in de advertentie! In de advertentie werd hoogstwaarschijnlijk de originele foto getoond.
Na contact met de verkoper is er niets aan te doen, ik krijg mijn geld niet terug.
Ik wil dus iedere verzamelaar van foto's even waarschuwen voor Jan de W uit ***. Koop geen foto's bij hem, je krijgt scans toegezonden.
Ik hoop dat ik hiermee veel verzamelaars kan behoeden voor tegenvallende verwachtingen.

[bewerkt door Proos op 18-2-2014: geanonimiseerd]
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door Bert-Jan »

welke foto was dat dan?
leger
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:59

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door leger »

Hij had een foto van een Nederlandse soldaat van de wielrijders te koop staan. Duidelijke close up met veldmutsje en de wieltjes op de kraag.
Zijn naam op Marktplaats is Royal Marine.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door CollectorWo2 »

Wat een rotstreek.
Kan je het niet terugboeken via je bank?
Gebruikersavatar
Worldwar2.nl
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door Worldwar2.nl »

Helaas komen dit soort praktijken steeds vaker voor. Echter de verkoper vermeld niet dat het om een origineel exemplaar gaat als ik dit zo lees.

Let bij het kopen dus op dat erbij staat dat het een origineel betreft. Sla de advertentie altijd op je computer op, zodat je aan kan tonen dat de verkoper een origineel exemplaar aanbied. Indien de verkoper ondanks dat hij een origineel exemplaar aanbied, een niet-origineel exemplaar opstuurt, kun je, na melding te hebben gemaakt bij marktplaats, aangifte doen bij de politie van oplichting.

De verkoper heeft middels listige kunstgrepen jou bewogen tot afgifte van je geld. Hij biedt een origineel exemplaar aan, echter hij voldoet niet aan zijn verplichting om jou dit originele exemplaar op te sturen.

De politie kan na de aangifte ontvangen te hebben, via marktplaats de gegevens van verkoper opvragen en hem vervolgen.

Ik hoop je hiermee wat duidelijk gemaakt te hebben.
Interactief documenteren over de tweede wereldoorlog. Deel uw kennis op http://www.worldwar2.nl" onclick="window.open(this.href);return false;!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door Edgar »

De politie kan na de aangifte ontvangen te hebben, via marktplaats de gegevens van verkoper opvragen en hem vervolgen.
De politie in Nederland zeker? :roll:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door 779 »

Je kunt een potentiele oplichter altijd hier checken of die geregistreerd staat: https://www.mijnpolitie.nl/miocheck#
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door Darryl »

Edgar schreef:
De politie kan na de aangifte ontvangen te hebben, via marktplaats de gegevens van verkoper opvragen en hem vervolgen.
De politie in Nederland zeker? :roll:
Ja, in mijn geval wel... Het duurd alleen een paar maanden. :mrgreen:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door CollectorWo2 »

De politie in nederland is hier niet eens klaar voor internetoplichting,zelf eens gehoord/gelezen,laat staan dat ze er tijd voor hebben,ze flitsen liever.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door Darryl »

thunderbird schreef:De politie in nederland is hier niet eens klaar voor internetoplichting,zelf eens gehoord/gelezen,laat staan dat ze er tijd voor hebben,ze flitsen liever.
Blijkbaar wel, want mijn 3 aangiftes zijn alle 3 behandeld en opgelost. Heb je eens de moeite genommen om met een angent of 2 te praten? Dan zul je zien dat die lui echt niet liever staan te flitsen... Weet je uberhaupt wie bepaald of er geflitst wordt of niet? Weet je wel hoe druk een gemiddelde agent het heeft of heb je enig inzicht in hoe de dagindeling van een agent eruit ziet? Doe eens mee aan een meeloopdag dan praat je wel anders.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door 779 »

thunderbird schreef:De politie in nederland is hier niet eens klaar voor internetoplichting,zelf eens gehoord/gelezen,laat staan dat ze er tijd voor hebben,ze flitsen liever.
Gelukkig ben jij de oplossing voor Nederland met je IQ van -20. Ik zou zeggen, leven je paspoort in en ga op een onbewoond eiland zitten bokken. :mrgreen:
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door CollectorWo2 »

Ja, in mijn geval wel... Het duurd alleen een paar maanden :mrgreen: .
Ze zeiden het anders zelf,,helaas kan ik dat niet onderbouwen,het artikel weet ik niet meer .
Kan ook zijn dat ze dat zeiden dat ze in verbetering waren met internetoplichting..
Dat van het flitsen was sarcastisch bedoeld :)

Maar het is mooi dat ze dat dus toch aanpakken!
Laatst gewijzigd door CollectorWo2 op 06 aug 2012, 13:15, 2 keer totaal gewijzigd.
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door rajbrns »

779 schreef:
thunderbird schreef:De politie in nederland is hier niet eens klaar voor internetoplichting,zelf eens gehoord/gelezen,laat staan dat ze er tijd voor hebben,ze flitsen liever.
Gelukkig ben jij de oplossing voor Nederland met je IQ van -20. Ik zou zeggen, leven je paspoort in en ga op een onbewoond eiland zitten bokken. :mrgreen:
Wat zijn we toch allemaal vriendelijk voor elkaar

@leger:
Heeft deze man nog meer advertenties op MP? Aangezien ik hem niet kan vinden
Laatst gewijzigd door rajbrns op 06 aug 2012, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzamel items van het Derde Rijk
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door utmi »

779 schreef:
thunderbird schreef: Gelukkig ben jij de oplossing voor Nederland met je IQ van -20. Ik zou zeggen, leven je paspoort in en ga op een onbewoond eiland zitten bokken. :mrgreen:
Waar slaat zo'n reactie op, om over iemands IQ te beginnen? Ben je zelf mr. Brains dan??? Want deze opmerking getuigt er niet van...
Their name liveth for evermore
Men of Valor
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:53

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door Men of Valor »

"Leven je paspoort in",moet zeker lever je paspoort in zijn? :? :?
Maar even serieus een beetje on-topic blijven svp.

grt
Voorheen bekend als Rinke Feenstra op dit forum.
Gesloten