Identificatie 2 hulzen

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
chris92
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jul 2011, 17:01

Re: Identificatie 2 hulzen

Bericht door chris92 »

P 181 = Hugo Schneider A.-G Lampenfabrik, Leipzig, fabrikant van de huls
57d = lotnummer[/quote]

Ammo, waar vind jij deze informatie? heb zojuist een huls gevonden waarop staat: P 132, daarna S of 9 ( niet goed te zien ) en het lijkt of na die S (of 9) een soort ster rechtsboven in staat. Daarna een 3 volgens mij en daarna 39. je verteld al dat die P staat voor de fabrikant, maar ik vraag me af waar je kan vinden welke fabrikant het is. die 39 is het fabricage jaar. maar die S en 3 zeggen me niks. Ik denk dus dat het een duiste is.

Groeten chris
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Identificatie 2 hulzen

Bericht door ammo »

chris92 schreef:P 181 = Hugo Schneider A.-G Lampenfabrik, Leipzig, fabrikant van de huls
57d = lotnummer
Ammo, waar vind jij deze informatie? heb zojuist een huls gevonden waarop staat: P 132, daarna S of 9 ( niet goed te zien ) en het lijkt of na die S (of 9) een soort ster rechtsboven in staat. Daarna een 3 volgens mij en daarna 39. je verteld al dat die P staat voor de fabrikant, maar ik vraag me af waar je kan vinden welke fabrikant het is. die 39 is het fabricage jaar. maar die S en 3 zeggen me niks. Ik denk dus dat het een duiste is.

Groeten chris[/quote]

Uit boeken, en uit mijn eigen archief.ik heb in de loop der jaren een aardig archief opgebouwd, betrefffende WO 2 munitie.
ik verzamel en bestudeer al 25 jaar munitie.

P 132 = Metallwerke Wanhofen, Schwerte, duitsland(duitse militaire code van 1930-1940, daarna fer)

Plaats even een foto, van het bodemstempel van de huls.
Nemo Me Impune Lacessit
chris92
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jul 2011, 17:01

Re: Identificatie 2 hulzen

Bericht door chris92 »

Dag ammo,

Bij die linker staat huls staat: P132, S²(Op die ² een sterachtig iets met 5 punten), 3, 39
Bij de middelste huls kan ik de bodemstempel niet lezen. Deze is wel anders als de engelse hulzen die ik vond met GB 1944 op de bodemstempel. Deze is voor mij dus onbekend.
Bij de recher huls kan ik alleen RG lezen ( Het gaat hier om een engelse volgens mij).

Afbeelding

Afbeelding

Chris
Plaats reactie