SS NS64 M40 stahlhelm?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
keidog75
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2011, 23:01

SS NS64 M40 stahlhelm?

Bericht door keidog75 »

Hey,
Ik heb laatst een lotje helmen gekocht waaronder een m34 polizei helm en een schirmmutze van de sanitätstruppen. Maar bij de helmen zat ook deze SS m40 helm gestempeld met NS64 en B3. Ik ben er bijna zeker van dat de ss runen echt zijn maar ik ben niet zeker van het partij schild.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Heavy Fuel

Re: SS NS64 M40 stahlhelm?

Bericht door Heavy Fuel »

De gehele helm is niet goed,verf,decals en binnenwerk. Het is een knutselwerkje.

Mvg
Willem
keidog75
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2011, 23:01

Re: SS NS64 M40 stahlhelm?

Bericht door keidog75 »

ik weet dat het binnenwerk niet klopt dat komt oorspronkelijk uit een feuerwehr helm maar ik heb de verf al laten checken en dat is gewoon juist.
Heavy Fuel

Re: SS NS64 M40 stahlhelm?

Bericht door Heavy Fuel »

De verf kan dan wel juist zijn,alleen niet zo oud :wink:

Mvg
Willem
keidog75
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2011, 23:01

Re: SS NS64 M40 stahlhelm?

Bericht door keidog75 »

oke dat neem ik dan van je aan :wink: hoe zie je dat dan?
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: SS NS64 M40 stahlhelm?

Bericht door Mallory »

De roest onder de verflaag ziet er veel ouder uit. De verflaag lijkt dus te zijn aangebracht op een (deels) verroeste helmpot. Dit is heel duidelijk te zien op de plekken waar de verf artificieel lijkt te zijn afgebladerd om oud te lijken.
keidog75
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2011, 23:01

Re: SS NS64 M40 stahlhelm?

Bericht door keidog75 »

aha dank je voor de info. Dan heb ik nog twee vraagjes de helm is gemarkeerd op NS64 dus hij komt van de vereinigte deutsche nickelwerke die ben ik persoonlijk nog nooit tegen gekomen is dit specialer dan bijv. een helmpot van quist? Ook is de helm achteraan gemarkeerd op B3, wat betekent dit?
Plaats reactie