Sovjet badges

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Aarnout
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2011, 10:08

Sovjet badges

Bericht door Aarnout »

Hallo, Ik heb 2 Sovjet badges in mijn bezit ze zijn niet uit de ww2 maar bedoeld als herinneringsbadge.
Op een engelstalige site ben ik ze een keer tegengekomen , maar ik twijfel aan de echtheid.
Alle info over deze badges is welkom.
Afbeelding
Afbeelding
Luctor et Emergo
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Sovjet badges

Bericht door asjemenou »

De badges zijn origineel hoor alleen zijn het wel naoorlogse commerciële vervaardigingen. Als ik het goed heb dan behoort bij elke badge een serie kleinere speldjes. Zo behoort bij de bovenste badge met de duikboot erop een serie speldjes met afbeeldingen van Sovjet marineschepen uit de WOII/GPO periode en bij de badge met de tank een serie van Sovjet tanks/voertuigen uit de WOII/GPO periode. Zo bestaat er ook nog een soortgelijke serie met Sovjet vliegtuigen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Aarnout
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2011, 10:08

Re: Sovjet badges

Bericht door Aarnout »

@ asjemenou; Bedankt voor de info ,heb je nog enig idee van de waarde en datum van productie van
deze badges ? Ik meen me te herinneren dat ze 40 jaar na de oorlog gemaakt zijn , maar ik kan het mis hebben. :mrgreen:
Luctor et Emergo
Aarnout
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2011, 10:08

Re: Sovjet badges

Bericht door Aarnout »

Iemand verder nog aanvullende info ? ( Sorry voor het topic ophalen )
Luctor et Emergo
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Sovjet badges

Bericht door asjemenou »

Je reactie was mij even ontgaan. Een exacte datum van productie durf ik er niet aan te geven al heb ik wel het vermoeden dat ze van voor 1991 dateren.
Dus voor het uiteenvallen van de Sovjet Unie.
Meestal zijn dit soort Sovjet herinneringsinsignes in grote oplages gemaakt. De waarde van de insignes zal dan ook niet hoog zijn. Eigenlijk is dit ook niet zo belangrijk. Dit soort Sovjet herinneringsinsignes zijn leuk om te verzamelen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Aarnout
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2011, 10:08

Re: Sovjet badges

Bericht door Aarnout »

Oke bedankt , Zal ze een mooi plekje geven want zijn toch mooie dingen om te zien.
Luctor et Emergo
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Sovjet badges

Bericht door asjemenou »

Hierbij nog een afbeelding van de luchtmacht (VVS) herinneringsbadge. Voorbeelden van de bijbehorende kleinere speldjes heb ik niet. Misschien kun je deze wel ergens op het Internet vinden.

Afbeelding
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Aarnout
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2011, 10:08

Re: Sovjet badges

Bericht door Aarnout »

Bedankt voor de afbeelding, op oorlogsvondsten was er iemand die de kleine speldjes ook had.
Luctor et Emergo
Plaats reactie