hulp nodig met uniform

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Uniformen

Bericht door asjemenou »

Jan Klaassen schreef:
Kugelblitz schreef: Dan je hiermee een stukje geschiedenis 'verpest' vind ik zelf niet zo'n argument aangezien deze jasjes geen zak kosten en ook nog bij hopen te krijgen zijn. (Ben dan ook geen DDR/NVA liefhebber, haha).
:zapped: Au :roll:

Het zal je nog tegenvallen! Ivm WOII kost het idd niet zo veel, maar alles over 1 kam scheren kan al lang niet meer (dat kon in '90 nog) :shock:
Ooit wordt dit verzamelgebied net zo groot en duur (bijna dan toch) als WOII, en dan zullen heel wat mensen zich voor de kop slaan dat er 'vroeger' zoveel uniformen vernietigd zijn. We hadden ook liever gehad dat na WOII alles netjes opgeborgen was en niet weggegooid/verbrand/omgebouwd tot schep... :lol:
Maar goed, ik heb gesproken _/-\o_
Als gepassioneerde miltariaverzamelaar huiver ik ook bij het verbouwen (lees vernielen) van NVA uniformjassen naar "Wehrmacht/SS uniformjassen". :cry: Dit geldt overigens voor alle militaria. Laat het in de originele staat.
Of de NVA uniformjassen nu zeldzaam zijn of niet je doet zo'n kledingstuk (verzamelstuk) onrecht aan.
Over de zelfzaamheid van Duitse WOII uniformen. 20 jaar na de oorlog kostten deze bij lange na ook niet als wat ze vandaag de dag kosten.
In mijn woonplaats is er zo'n 150 jaar een werkplaats van de Intendance (Centraal Magazijn) geweest. Gedurende de oorlog is dit magazijn eveneens door de Duitsers gebruikt voor opslag van legergoederen. Tot in de jaren 50 heeft men nog opslag gehad van Duitse WOII uniformen. Men bewaarde deze uniformen enkel en alleen om ze te kunnen verkopen aan de lokale stomerij die ze vervolgens gebruikte als brandstof voor het opstoken van de stoomketel!!! Duitse WOII uniformen waren immers goedkoper dan kolen. Als militariaverzamelaar wil je niet weten wat er allemaal aan zeldzaamheid in die stoomketel is opgestookt. Zo ging men om met legergoederen van de gehate Duitse bezetter zo vlak na de oorlog. Had men dit toen niet gedaan dan zou de waarde van Duitse WOII uniformen vandaag de dag waarschijnlijk lager hebben gelegen.
Wie weet wat een NVA uniform over 40 jaar moet kosten.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
armalite1972
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:29

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door armalite1972 »

is ook wel weer zo, maar over 40 jaar haal je gewoon de insignes er weer af :P
nee maar ik zoek nog steeds site's voor repro's
nogmaals, iemand ervaring met deze site?
http://militaria-net.co.uk/oscommerce/c ... f1114b214b
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Kugelblitz »

armalite1972 schreef:is ook wel weer zo, maar over 40 jaar haal je gewoon de insignes er weer af :P
nee maar ik zoek nog steeds site's voor repro's
nogmaals, iemand ervaring met deze site?
http://militaria-net.co.uk/oscommerce/c ... f1114b214b
Geen ervaring mee..
Deze site heeft ook nog wel mooi spul: http://www.armeeladen24.de (kijk bij Reproduktionen WK2)
Zoek op google eens op 'Wehrmacht reproduktionen of militaria reproduktionen' zijn veel Duiste site's die wel aardig spul hebben!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
armalite1972
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:29

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door armalite1972 »

ben weer terug :P, was effe offline vanwege school en andere zaken dus tja.
betekend ook dat ik nog steeds geen uniform heb XD, ben van plan er nu echt een beetje er mee te gaan beginnen.
word zowizo een repro denk ik want dat idee van de NVA slaat eigenlijk ook nergens op.
ik wil dus graag een laat oorlogse uniform van das Heer of SS.
dus ik zou graag willen weten. wat heb ik allemaal nodig en waar kan ik alles vinden?
en ik was al aan het rondneuzen maar dan weet ik weer niet welke insignes en andere uitrusting ik precies nodig heb. dus misschien dat ik ook maar eens een boek over de uniformen koop.
hopelijk kunnen jullie me weer een beetje verder helpen.
MVG Kevin
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Darryl »

Je wilt het nog steeds gebruiken voor airsoft?

Dit ben ik tijdens een ww2airsoft skirm in België:
(Foto gemaakt door Martine.)

Afbeelding

Je bent bekend met het ww2airsoft forum? http://www.ww2airsoft.be.

Het uniform dat ik draag op die foto komt van hikishop.com. De kwaliteit is een beetje lala, maar daar is dan ook de prijs naar. Heb het uniform dan ook vervangen door replica's gemaakt door sturm... Nog niet perfect maar wel een stuk beter.

Mijn complete uniform + uitusting komt van: http://www.zib-militaria.de/

Maar je hebt ook nog shops als, epic militaria, at the front, spearhead op ebay, reenactmentshop etc...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
armalite1972
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:29

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door armalite1972 »

@darryl,

het is inderdaad voor airsoft bedoeld omdat ik airsoft helemaal geweldig vind maar van kleins af aan was ik ook geïnteresseerd in de 2e WO en vooral in het duitse leger. ik wou altijd al zo'n uniform hebben en nu heb ik een goede rede ook met airsoft. :)
ik zal eens op ww2airsoft.be kijken! dank je voor de site
mooie foto! ziet er mooi uit dat uniform hoor
maar kan je me ook vertellen wat je precies hebt gekocht? welke spullen allemaal en wat het ongeveer kost?
is het trouwens toegestaan om op skirms te verschijnen met een SS uniform of alleen een Wehrmacht uniform?
die van die hiki shop zijn dus niet zo goed? gaan ze snel kapot ofzo? vond de prijs wel nice.
ik hoop dat je me verder kan helpen. en bedankt voor je info!
btw :P is dat een tanaka k98 of een Dboys?

MVG Kevin
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Darryl »

Het is een zelfbouw k98. D-boys kolf, grendel etc en het binnenwerk van een Well MB-03.

Op die foto heb ik veel meer aan dan je nodig hebt om te komen skirmen op de WW2 skirms. Daar zijn een jas en broek + correcte replica voldoende.
Kijk hier maar eens voor meer info met betrekking tot Duitse uitruting: http://www.mp44.nl/equipment.htm

Als uniform draag ik een M43 jas en broek. De stof is erg dun en de voering van het jasje is wel erg ''goedkoop''. Het blijft wel heel, maar niet voor jaren. :wink: Het complete uniform incl. replica heeft mijn rond de 7 a 800 euro gekost.
Op ww2 skirms is SS toegestaan. Echter zijn de emblemen als SS runen, armbanden (ook heer armbanden) verboden. Een complete lijst is te vinden op het forum.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
armalite1972
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:29

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door armalite1972 »

Darryl schreef:Het is een zelfbouw k98. D-boys kolf, grendel etc en het binnenwerk van een Well MB-03.

Op die foto heb ik veel meer aan dan je nodig hebt om te komen skirmen op de WW2 skirms. Daar zijn een jas en broek + correcte replica voldoende.
Kijk hier maar eens voor meer info met betrekking tot Duitse uitruting: http://www.mp44.nl/equipment.htm

Als uniform draag ik een M43 jas en broek. De stof is erg dun en de voering van het jasje is wel erg ''goedkoop''. Het blijft wel heel, maar niet voor jaren. :wink: Het complete uniform incl. replica heeft mijn rond de 7 a 800 euro gekost.
Op ww2 skirms is SS toegestaan. Echter zijn de emblemen als SS runen, armbanden (ook heer armbanden) verboden. Een complete lijst is te vinden op het forum.
bedoel je dat die repro van de hikishop dun is en de voering ''goedkoop'' is en dat je uniform van 800 van zib militarioa vandaan komt of anders? :P
ik weet niet als ik bij hikishop zou kopen is het nog te doen kwa prijs :) maar ja jij hebt er dus ervaring mee
wat die k98 betreft, dat is erg slim bedacht aangezien een tanaka erg duur is en je gas nodig hebt en je met een dboys de hulzen niet meer terug gaat vinden. ik ben van plan om dan een STG 44 aan te schaffen. en ook om hier zelf electric blow back in te maken
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Darryl »

Met die 800 euro bedoel ik alles bij elkaar, uitrusting, replica, magazijnen etc. Voor airsoft zijn de replica uniformen van hiki prima. Voor een 150euro heb je bij ZIB een sturm uniform.

Ik heb zelf ook een MP44, de range is fenomenaal! Als je die koopt (bijvoorbeeld bij taiwangun.com in Polen) dan MOET je die downgraden. Hij schiet te hard, dit kan je ook bij taiwangun laten doen. 350fps is het maximaal wat een AEG mag schieten. Een MP44 schiet over de 400fps. Dan zijn er nog de magazijnen. Die MP44 gebruikt highcap magazijnen waar zo'n 400 bb's ingaan. Als jij het veld ingaat met 6 x 400bb's zul je je niet erg populair maken. Hou het bij 1 magazijn en je hebt al veel meer ''patronen'' dan een soldaat uit die tijd bij zich had. :)

Gewoon standaard laten, die electric blowback voegt niets toe. Het is moeilijk in te bouwen, kost je alleen maar meer van je batterij en het gaat ook snel stuk. :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
armalite1972
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:29

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door armalite1972 »

oke dan ga ik denk ik maar eens kijken hoe of wat want als eerste heb ik dan nodig een jas dinges :P een broek en het liefst ook een helm en misschien zou een riem en holster ook wel makkelijk zijn want ben ook van plan als sidearm een luger te kopen.
wat die mp44 betreft. daar wist ik al van dat hij hard schiet. dus die ga ik idd moeten downgraden. wat die blowblack betreft, vind ik wel mooi gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=pquLGfkdWr0
ik was van plan om bij evike te bestellen, ik wou 1 extra magazijn erbij kopen maar ze zijn uitverkocht hier :P maar vraag me wel weer af wat verzendkosten en eventuele invoerrechten kosten, anders zal ik het idd toch bij taiwangun kopen. want daar had ik ook al gekeken
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Darryl »

Verzenden zal nog een 40 a 50 dollar zijn bij Evike + dan nog de invoerrechten. Je kunt beter bij taiwangun bestellen, snellere levering en ze downgraden hem voor je. Gewoon aangeven dat die replica rond de 340fps moet schieten en meteen een nieuwe veer erbij kopen. Bij de ''opmerkingen'' alles invullen en klaar. Je krijgt een papiertje met fps resulaten erbij. Die van mij schiet 340/345 fps met .20's.

Dat 2e magazijn ga je bij ww2skirms toch niet nodig hebben. :wink: Iemand op ww2airsoft verkoopt zijn hiki M43 uniform (jas en broek incl emblemen) voor €75,00... Het is een maat L.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
armalite1972
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:29

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door armalite1972 »

@darryl,

ik ga het idd bij Taiwangun bestellen en dat pak van Arthur op wo2 forum ben ik van plan miss te kopen (ook al moet ik dan eerst effe trainen voordat ie past XD)
Totenkopf1984
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 mei 2012, 20:07

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Totenkopf1984 »

Ik heb zelf een bijna compleet Waffen SS camouflage uniform gekocht bij http://www.mc4u-store.nl
Per maand 1 a 2 dingetjes besteld en dit al anderhalf a 2 jaar lang. Ben bijna klaar en zit nu op ongeveer 1400 euro: uniform en alle accessoires en verzendkosten per zoveel items.
Maar zeker de moeite waard en ookal is het niet toegestaan om Waffen SS te re-enacten in Nederland, doe ik dit wel met een klein clubje vrienden.
Mc4u heeft top repro's, en altijd mega snelle service en goede kwaliteit. Ik heb in elk geval niks te klagen. Bespaar geen geld met neppe NVA kneut, maar koop een goede fatsoenlijke repro. Een compleet uniform (dus niet enkel jasje emblemen en broekje) kost een aardige duit, maar dan heb je ook wat! Het ligt er maar net aan hoe serieus je er mee bezig wilt zijn.
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Jabnus »

Bespaar geen geld met neppe NVA kneut, maar koop een goede fatsoenlijke repro. Een compleet uniform (dus niet enkel jasje emblemen en broekje) kost een aardige duit, maar dan heb je ook wat! Het ligt er maar net aan hoe serieus je er mee bezig wilt zijn.
Ik weet dat dit de re-enactmentsectie is en iedereen moet vooral lekker doen wat hij of zij zelf leuk vind, maar 1400 euro voor een nepuniform is toch erg veel? En hoezo neppe NVA kneut? Juist NVA dingen zijn goedkoop nog goed te vinden? Als je daarin wilt re-enacten kun je het heel goed doen met origineel spul? Mbt het SS uniform: voor dat geld heb je ook originele duitse uniformen? (geen SS natuurlijk), maar hoe je het ook wend of keert, 1400 is veel geld voor repro. Mag ik vragen waar deze keuze vandaan komt?

mvg,
Gaston
Totenkopf1984
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 mei 2012, 20:07

Re: hulp nodig met uniform

Bericht door Totenkopf1984 »

Oke, niks tegen NVA verzamelaars maar ik hou er niet van dat is alles. Wil je iets (wat dan ook) gaan re-enacten, doe het dan zo "echt-lijkend" mogelijk en gebruik voor wo2 re-enactment geen NVA spul. Dat bedoel ik.
En 1400 euro is een compleet uniform, dus niet de basis uitrusting, nee... alles. Zoveel mogelijk wat een volgepakte Duitse soldaat maar droeg, bij zich had, of achterliet op de basis. Van sokken tot ekm, camo jasje, feldgrau jasje, alles. Komt veel bij kijken en aangezien ik geen geldboom heb, heb ik 1 a 2 items per maand besteld bij diverse leveranciers, á 6,75 verzendkosten per 1 of 2 items... reken maar uit. Daar komt bij dat ik de uitrusting compleet heb voor k98 schutter, mp40 schutter, en MG42 schutter. Plus de K98 die volgens de Nederlandse wet onklaar gemaakt is en dus legaal te bezitten is. Originele K98 bajonet en fabrieksgelijke eetketel etc. En ook nog een compleet DRK helferin uniform.
Ik ga spoedig aan een Wehrmacht uniform beginnen, uiteraard ook repro.
Mijn keuze voor SS, tsja... iedereen doet maar Luftwaffe Wehrmacht etc. Ik wilde eens wat anders ookal mag dit officieel niet. Ik heb er schik mee. 8)
Plaats reactie