Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door KNIL. »

Dat zou ik zeker willen vinden zulke voorwerpen!
Maar die lijken en schedels.... Zo lang liggen ze daar nog niet 'pas' 65-70 jaar.....
Gebruikersavatar
SOLDIER Wessel
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 apr 2012, 14:00
Locatie: Den Haag

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door SOLDIER Wessel »

Woow
als ik een helm vind met een schede,l zou ik die helm niet houden :o
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft."
George S. Patton
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door yente »

Ik had dit topic nog niet gezien, amai wat vind deze man wel niet? Ik ben echt jaloers!
Algoed las ik dat deze man ze probeert te identificieren. Maar ik zag op foto's maar een paar man dus ik weet niet goed of dat wel waar is van die identificatie. Dat die helmen daar nog ongeschonden op de grond liggen, amai.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
robinj
Lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 23 jul 2011, 19:47
Locatie: Arnhem

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door robinj »

In nederland is het volgens mij zo. Als je aan het zoeken bent waar het mag, en je vind een stoffelijk overschot, dat moet je melden, dan komen de instanties om te achterhalen wie het is onzevoort. Als dat klaar is krijg je de optie, je mag helm gasmasker enzovoort houden met uitzondering van de ersoonlijke spullen, die gaan dan naar de familie. Anders gaat het volgens mij in opslag. Als het echt gaat bij die man om id'en van de resten, dan is het nog wel ok, nog niet goed, maar minder erg dan als het gewoon om zoeken ging. In rusland worden er hele verslagen op internet gezeten als er een massagraf militairen worden gevonden, inclusief foto's van de resten.
On wings of history they turned from home to live eternally
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few

Fighter pilots in exile!
Plaats reactie