mijn beginnende verzameling, [duits]

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
sjokkie
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2010, 14:02
Locatie: ewijk

mijn beginnende verzameling, [duits]

Bericht door sjokkie »

bij deze nog wat foto"s van mijn beginnende verzameling. ik verzamel nog niet zo lang maar heb al het een en ander bij elkaar gescharrelt.
Bijlagen
wo2 004 (Large).jpg
wo2 002 (Large).jpg
wo2 001 (Large) (2).jpg
Laatst gewijzigd door sjokkie op 19 apr 2012, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
sjokkie
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2010, 14:02
Locatie: ewijk

Re: mijn beginnende verzameling, [duits]

Bericht door sjokkie »

wo2 005 (Large).jpg
wo2 006 (Large).jpg
wo2 009 (Large).jpg
sjokkie
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2010, 14:02
Locatie: ewijk

Re: mijn beginnende verzameling, [duits]

Bericht door sjokkie »

wo2 007 (Large).jpg
wo2 008 (Large).jpg
wo2 012 (Large).jpg
sjokkie
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2010, 14:02
Locatie: ewijk

Re: mijn beginnende verzameling, [duits]

Bericht door sjokkie »

wo2 014 (Large).jpg
wo2 015 (Large).jpg
wo2 016 (Large).jpg
sigaretten doosje waarvan ik twijffel of de adelaar er wel op hoort te zitten.
Laatst gewijzigd door sjokkie op 19 apr 2012, 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.
sjokkie
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2010, 14:02
Locatie: ewijk

Re: mijn beginnende verzameling, [duits]

Bericht door sjokkie »

portemonnee
wo2 019 (Large).jpg
wo2 020 (Large).jpg
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: mijn beginnende verzameling, [duits]

Bericht door Jabnus »

Hoi Sjokkie,

Een leuk begin, maar helaas wel allemaal repro's (of was dat de bedoeling?).

mvg,
Gaston
sjokkie
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2010, 14:02
Locatie: ewijk

Re: mijn beginnende verzameling, [duits]

Bericht door sjokkie »

hoi jabnus

kun je mij ook vertellen van alle objecten waar je dat aan ziet? want de bajonet de stempel en de portemonnee zijn mij verkocht als 100 procent orrigineel. mocht dit niet zo zijn ben ik hier niet tevrede mee.
Gebruikersavatar
kurt knispel
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jan 2012, 13:29

Re: mijn beginnende verzameling, [duits]

Bericht door kurt knispel »

Zet je nu alles te koop op marktplaats ?
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: mijn beginnende verzameling, [duits]

Bericht door CollectorWo2 »

Heb nooit in de leren houder bajonet een adelaar zien staan..
De portemonnee lijkt me ook niet goed.
sjokkie
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2010, 14:02
Locatie: ewijk

Re: mijn beginnende verzameling, [duits]

Bericht door sjokkie »

ok
sjokkie
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2010, 14:02
Locatie: ewijk

Re: mijn beginnende verzameling, [duits]

Bericht door sjokkie »

alles van marktplaats afgehaald.als het niet echt is ga ik morge terug naar waar ik het gekocht heb.
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: mijn beginnende verzameling, [duits]

Bericht door Mallory »

De portemonnee en het sigarettendoosje zijn geen repro, eerder kitsch. Los van het feit dat het niet uit die periode komt, geef ik het weinig kans dat dit soort materiaal origineel heeft bestaan.

Edit: van de rest van het materiaal heb ik geen verstand, maar als het allemaal van één koper komt...
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: mijn beginnende verzameling, [duits]

Bericht door Jabnus »

De adelaar met schroefdop is nep, de stempel is nep, de ring na-oorlogs, kleine SS speldje fantasie

Bidprent is (waarschijnlijk) goed (niet mijn verzamelgebied), plakaat Hitler KAN goed zijn, graag detailfoto van voor en achterzijde, heb deze in deze vorm als nep afgeietsels gezien, originelen zijn OF van een lichtere koperachtige kleur, OF met een soort lichtbruin koperachtige glans, ze kwamen origineel in een etui, dus met lijst sowieso altijd wantrouwen. Ik zal na het weekend de mijne even opzoeken en posten als ik thuis ben).

Het sigarettenetui en de beurs zijn in het beste geval misbaksels, samengestelde items (waarom zou iemand in godsnaam zijn Ek1 op een leren beurs vastmaken?), het EK1 lijkt op deze fotos een eendelige constructie met geverfde kern te zijn? de adelaar op het sigarettenetui heb ik grote vraagtekens bij...

De bajonet doe ik geen uitspraak over, niet mijn gebied, de leren houder ziet er naar mijn bescheiden mening niet goed uit...

Het spijt me als het bovenstaande slecht nieuws is, ik hoopte echt dat je deze items als repro had gekocht als begin voor je verzameling. Hopelijk heb je er niet de hoofdprijs voor betaald allemaal, nogmaals sorry voor het slechte nieuws :cry:

Als je besluit om SS te gaan verzamelen vraag alsjeblieft eerst aan een ervaren verzamelaar of hetgeen je wilt kopen wel goed is, er is niks meer vervalst dan SS items...

mvg,
Gaston
sjokkie
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2010, 14:02
Locatie: ewijk

Re: mijn beginnende verzameling, [duits]

Bericht door sjokkie »

:oops: slecht nieuws is ook nieuws. het erge is dat het allemaal van 1 iemand afkomt die ik al 2 jaar ken. ik zal morgen de plaque in de lijst ook van achter fotograferen en posten. toch bedankt voor alle info.
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: mijn beginnende verzameling, [duits]

Bericht door Jabnus »

Hoi Sjokkie,

Achterop de plakette staat meestal de naam van de maker (F.Vogel, W. Barmen of Adolf Trumpf, Hannover in de meeste gevallen, al was er misschien ook nog een andere maker) en er hoort ook een inscriptie te staan. Er zijn enkele varianten bekend, maar meestal staat er achterop:

"Erste vom fuhrer und der reichsleitung fur sehr gut befundene, nach naturstudien gearbeitete plakette, In offizielen vertrieb der zeugmeistereien".

Variaties hebben vreemd genoeg soms het laatste gedeelte niet erbij staan (het "In offizielen vertrieb der zeugmeistereien" gedeelte).

Ook hoort er een recht haakje achterop te zitten, dat aan de achterkant van de plakette vastzit met twee verdikte pinnen die doorlopen in het materiaal van de plakette zelf.

Soms stond er ook nog een persoonlijke boodschap (inscriptie) achterop.

Wat veel mensen niet weten is dat deze Führer Plakettes ten tijde van het Derde Rijk, officieel erkende politieke onderscheidingen waren.

mvg,
Gaston

ps: bovenstaande info heb ik ooit op een ander Engels forum getypt, even hier als extra info voor je terugvertaald om te vergelijken.

pps: zit hier op een antieke laptop van mn ouders die niet doet wat ik wil. Kan net eindelijk de foto van de protemonee vergroten, het ek lijkt een ek2 te zijn met afgebroken oogje, het lijkt echter zoals eerder gezegt een geverfde kern te hebben (niet goed).
Plaats reactie