Ophef over herdenken Duitse soldaten

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door Comrade »

In Vorden wil het plaatselijke 4 mei comité Duitse soldaten die daar begraven liggen herdenken.
Volgens een krant wilden ze Nazi's eren, maar volgens de burgermeester ligt het anders.
Het waren namelijk allen dienstplichtingen, die niks te maken hadden met de Nazi's.

Volgens tegenstanders heeft ook de derde generatie nog steds moeite met de oorlog en kan dit dus niet.

Bron: herinderingen van Hart van Nederland zo'n 10 min, geleden.
Als ik verkeerd heb geschreven, verbeter mijn gerust.


Ik vind dit onzin, als je nou kampbewaarders van Dachau gaat herinderen, maar dit zijn dienstplichtigen die moesten, niet wilden vechten.


Ik hoor jullie meningen,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door johan willaert »

Comrade schreef:Ik hoor jullie meningen

Aan het aantal topics te zien is het herdenken van Duitsers in NL precies een populair gegeven...

Mijn mening?

Leden van een bezettingsmacht in een ander land dienen niet herdacht te worden op hetzelfde tijdstip als de gesneuvelden van het eigen land of de bevrijdingslegers.... Vroeger niet, nu niet, nooit niet...

Dat ze hun doden herdenken in Duitsland en laat ons nu ophouden met 'Ze hadden geen keus'...
Duitsland voerde een uiterst gewelddadige, totale en agressieve oorlog waar 99% van hun bevolking achterstond tot het einde...
Duitsland is waarschijnlijk zelfs helemaal geen vragende partij voor dit soort herdenkingen die mijns inziens enkel ingegeven zijn door een soort overdreven politiek en sociaal correctheidsgevoel waarbij men elke vorm van realisme verloren heeft en enkel denkt dat men geen enkele medemens tegen de schenen mag stampen...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door D_Dutch »

johan willaert schreef:laat ons nu ophouden met 'Ze hadden geen keus'...
Hoezo ophouden? Het is toch zo. ;) Het overgrote deel had géén keus.
johan willaert schreef: dit soort herdenkingen die mijns inziens enkel ingegeven zijn door een soort overdreven politiek en sociaal correctheidsgevoel waarbij men elke vorm van realisme verloren heeft en enkel denkt dat men geen enkele medemens tegen de schenen mag stampen...
Vanuit Vorden zelf kwam men op het idee om te herdenken, dus ook vanuit de burgers.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door johan willaert »

Ik heb geen zin in een discussie, men vroeg mening en mijn mening staat er ....

Je hoeft er niet mee akkoord te zijn... Dat is het voordeel van het feit dat 'die Duitsers zonder keus' dood zijn...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door Comrade »

Hallo,

Bedankt voor het geven van uw mening.
D-Dutch geeft ook zijn mening, en het tweede wat hij zegt, is zelfs een feit.



Mvg,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door johan willaert »

johan willaert schreef:Duitsland is waarschijnlijk zelfs helemaal geen vragende partij voor dit soort herdenkingen
Ik vermoed dat dit verkeerd overkomt...
Ik bedoel dat Duitsland van ons niet verwacht dat we hun doden herdenken, niet dat zij het zouden vragen...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door D_Dutch »

johan willaert schreef:Ik heb geen zin in een discussie, men vroeg mening en mijn mening staat er ....

Je hoeft er niet mee akkoord te zijn... Dat is het voordeel van het feit dat 'die Duitsers zonder keus' dood zijn...
Op jouw bericht zal ik maar niet verder ingaan, anders gaan we weer offtopic.

Ik ben trouwens benieuwd, ik ga er hoogstwaarschijnlijk zelf heen op 4 mei.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door 779 »

Altijd weer dat gezeik over gedwongen Duitsers... 8) De Duitsers hebben ook hun geweren in de kast gelegd en met miljoenen tegelijk gestaakt in de jaren 1940-1945...
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door D_Dutch »

779 schreef:Altijd weer dat gezeik over gedwongen Duitsers... 8) De Duitsers hebben ook hun geweren in de kast gelegd en met miljoenen tegelijk gestaakt in de jaren 1940-1945...
Zoals al meerdere keren is aangehaald, verdiep je er eens in voordat je dergelijke nonsens neerpent. Omdat je niet met zinvolle berichten kan komen begin je maar met sarcasme? :roll:
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door 779 »

waarom moet ik mij nou telkens verdiepen ergens in? Jij praat twee oorlogen goed alleen weg omdat de Duitsers zelf gedwongen werden? Hoeveel miljoen van die soldaten hebben zelf op Hitler gestemd? Ondanks dat hij communisten, Joden, gehandicapten e.d. al in elkaar liet slaan? Liet ombrengen of wegstoppen... En toen was de oorlog nog niet eens begonnen.
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door D_Dutch »

779 schreef:Jij praat twee oorlogen goed alleen weg omdat de Duitsers zelf gedwongen werden?
Twee oorlogen nog wel! :D Ik heb nergens iets gezegd over de Eerste Wereldoorlog of welke oorlog dan ook. Ik hoop met heel mijn hart dat je dit weet, maar Hitler diende tijdens de Eerste Wereldoorlog slechts als Gefreiter, niet als Führer. Hoe je op twee oorlogen komt is mij dan dus ook een raadsel. Ga je mij trouwens nu vertellen dat je Duitse soldaten uit welke oorlog dan ook haat, dat de Waffen-SS duizenden soldaten tijdens Verdun hebben vermoord? :+

Tevens praat ik niets goed, ik snap niet hoe je daarbij komt dus stop neem dat a.u.b. snel terug. Plus áls ik het al goed zou praten dan niet alleen met die ene reden, lees dat andere topic maar eens door waar meerderen een hoop redenen geven waar jij blind voor bent.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door 779 »

Als je niets goed wilt praten, dan heb je dus gelogen dat de Duitsers oorlog voerden omdat ze puurweg gedwongen werden, en dus eigenlijk niets te verwijten valt?
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door D_Dutch »

779 schreef:Als je niets goed wilt praten, dan heb je dus gelogen dat de Duitsers oorlog voerden omdat ze puurweg gedwongen werden, en dus eigenlijk niets te verwijten valt?
Kind, leer eerst eens lezen. Dat is alles wat ik nog tegen jou zal zeggen. ;)
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door johan willaert »

johan willaert schreef:Ik heb geen zin in een discussie, men vroeg mening en mijn mening staat er ....

Je hoeft er niet mee akkoord te zijn... Dat is het voordeel van het feit dat 'die Duitsers zonder keus' dood zijn...

En daarvoor gaf ik dus aan alleen mijn mening te willen geven en geen verdere discussie te willen voeren...

Het verhinderen van deze discussie was het waard pfoepfoe genoemd te worden (wat dat ook moge zijn...)
29th Let's Go!!!!!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door 779 »

D-Dutch (misschien beter om die naam te wijzigen in D-German oid) ) Goh, lees toch echt dat jij schrijft dat het overgrote deel van de moffen geen keus had. Dat is een veels te makkelijke verklaring... Maar mooi dat je ophoudt met discussieren, had je al bijna doorverwezen om je goedpraat ideologie te preken op neo nazi sites...
Gesloten