Wehrpaß

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Lukas
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mar 2012, 15:52

Wehrpaß

Bericht door Lukas »

Hallo allemaal, heb deze wehrpaß kunnen kopen in Duitsland. Heb er 30 euro voor betaald, leek mij een goed bedrag. ;)
Maar wat de vraag is, kan iemand mij wat meer vertellen over dit exemplaar? Wat nou de echte waarde is, of waar hij gevochten heeft. Of hij is gepromoveerd.
Alvast bedankt! ;)
Groet, Lukas.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Wehrpaß

Bericht door davy »

Voor meer info zal je toch wat meer foto's moeten tonen, als er al meer info instaat.
Op pagina 12 staan zijn eenheden waar hij gediend heeft, op pagina 22 zijn bevorderingen, pagina 23 decoraties, pagina 32 meegemaakte gevechten en op pagina 34 zijn verwondingen.
Maar aangezien zijn jonge leeftijd (20 jaar) zal Herbert op het einde nog opgeroepen zijn, maar niet veel meer hebben meegemaakt en zal er niet meer info in zijn WP staan.
Voor zo'n pas is 30 euro toch zeker genoeg.

Groeten, Davy
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Wehrpaß

Bericht door Jabnus »

Het is met wehrpassen als met eigenlijk alle andere WOII verzamelstukken: bevatten ze inhoudelijke informatie mbt interessante eenheden of onderscheidingen dan gaat de prijs omhoog. Bijvoorbeeld SS Wehrpassen zijn duurder dan die van een simpele infanterist die geen actie heeft gezien. Zelf spaar ik pasjes waar interessante onderscheidingen instaan. Anderen sparen ze weer op bepaalde veldslagen of eenheden.
Plaats reactie