verzenden steek- en vuurwapens

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: verzenden steek- en vuurwapens

Bericht door johan willaert »

Mr Mojo Risin schreef:
johan willaert schreef:Wapens van de Belgische HDF lijst worden zonder problemen verstuurd, zelfs vanuit de USA...

Of het zo zal blijven en of het ooit misloopt kan alleen de toekomst uitwijzen...


Johan, zijn Duitse demils legaal in België en kunnen ze bijgevolg dan gewoon naar België verzonden worden zonder problemen?
Onklare Wapens die niet voorzien zijn van het Belgische leeuwtje voldoen in principe niet aan de Belgische wetgeving...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: verzenden steek- en vuurwapens

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ok bedankt. Daar ging ik al van uit, maar ik had op een Duitse site onklare wapens zien staan met o.a. verzendkosten voor de EU erbij. Vandaar mijn vraag...
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: verzenden steek- en vuurwapens

Bericht door jurgen »

johan willaert schreef:
Mr Mojo Risin schreef:
johan willaert schreef:Wapens van de Belgische HDF lijst worden zonder problemen verstuurd, zelfs vanuit de USA...

Of het zo zal blijven en of het ooit misloopt kan alleen de toekomst uitwijzen...


Johan, zijn Duitse demils legaal in België en kunnen ze bijgevolg dan gewoon naar België verzonden worden zonder problemen?
Onklare Wapens die niet voorzien zijn van het Belgische leeuwtje voldoen in principe niet aan de Belgische wetgeving...
In theorie niet nee. In de praktijk worden ze bij mijn weten gewoon gedoogd.
Onklaar is onklaar.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: verzenden steek- en vuurwapens

Bericht door johan willaert »

Daarom schreef ik ook 'in principe', wat neer komt op jouw 'in theorie'...

Als je het risico wilt nemen, dan moet je dat doen en hoogstwaarschijnlijk zal er niets gebeuren, maar de wetgever kan er altijd over vallen...

En in het onwaarschijnlijk geval men er een zaak wil van maken, kan je er best veel problemen mee krijgen, zeker als je al wapens op vergunning/ontheffing hebt....

Daarnaast vraag ik me echt af waarom je iets in het buitenland zou gaan kopen... Het aanbod en mogelijkheden in B zijn massaal...
29th Let's Go!!!!!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: verzenden steek- en vuurwapens

Bericht door 779 »

Hoe word dat verzenden van wapens dan gedaan? USPS, BPost en PostNL hanteren een verbod op verzenden van alle vuurwapens, messen e.d. BPost hanteert zelfs verbod op verzending van alles wat kan snijden...
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: verzenden steek- en vuurwapens

Bericht door johan willaert »

779 schreef: BPost ..
OP de BPost website staat: Het versturen van bepaalde zendingen is overeenkomstig de wetgeving die van kracht is, verboden of beperkt....

Hoe ze het doen, weet ik niet, maar het gebeurt....


In ieder geval neem ik het risico niet om mijn verzamelaarserkenning erdoor kwijt te spelen...
Als ik iets wil in Europa, dan rij ik er om.... Ook al is dat 1000 Km of zelfs meer...
29th Let's Go!!!!!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: verzenden steek- en vuurwapens

Bericht door 779 »

johan willaert schreef:
779 M schreef: BPost ..
OP de BPost website staat: Het versturen van bepaalde zendingen is overeenkomstig de wetgeving die van kracht is, verboden of beperkt....

Hoe ze het doen, weet ik niet, maar het gebeurt....


In ieder geval neem ik het risico niet om mijn verzamelaarserkenning erdoor kwijt te spelen...
Als ik iets wil in Europa, dan rij ik er om.... Ook al is dat 1000 Km of zelfs meer...
Groot gelijk, kan het niet aanzien als jouw verzamelaars topic niet meer wordt aangevuld :mrgreen:
Gun Collector
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2014, 21:47

Re: verzenden steek- en vuurwapens

Bericht door Gun Collector »

Ik ben van plan om een aantal bajonetten op ebay te zetten en de kans is dan vrij groot dat ik de bajonetten moet versturen naar het buitenland. Als we naar het voorbeeld Amerika kijken mag ik dan zomaar de bajonetten naar Amerika sturen of word ik dan meteen meegenomen door een Task Force?
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: verzenden steek- en vuurwapens

Bericht door uniformverzamelaar »

Verschillenden handelaars doen het niet.
Zelfs als ze gedemilitariseerd zijn door de proefbank van Luik.

Volgens een groot handelaar uit de Vlaanderen is het zelfs verboden om vuurwapens/ ook al zijn ze officieel gedemilitariseerd ze te verzenden met Bpost.

Dacht dat ze als reden opgave dat ze niet op correcte wijze de identiteit van de koper konden natrekken.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie