Ophef over herdenken Duitse soldaten

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door Patrick.S »

D_Dutch schreef:
Patrick.S schreef:Nou dan ga jij lekker Duitse soldaten en gevallenen herdenken en iemand anders gaat de geallieerde soldaten en gevallenen herdenken zijn we allemaal blij,dat komt omdat we in die betrekkelijke vrijheid leven waarin dat mogelijk is

Vrijheid overigens die ons is bezorgd door de geallieerde kant maar dat even terzijde.
Een nietszeggende reactie helaas. :/
Dat jij dat nietszeggend vind maakt me weinig uit eerlijk gezegd.Dit is mijn mening en zo heb je toch een beetje gelijk gekregen toch?

Jij wil graag dat Duitse soldaten ook herdacht kunnen worden ben ik helemaal met je eens alleen niet op dezelfde dag als de slachtoffers van die Duitsers.Dus dan heb je mooi nog 364 per jaar om Duitse soldaten te herdenken prima toch.Jij moet alleen stoppen om anderen je mening op te dringen.
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door 779 »

Patrick.S schreef:Jij moet alleen stoppen om anderen je mening op te dringen.
Nee D'German vind zichzelf geen opdringer. Dat deden de Nazi's in zijn ogen ook niet, want allemaal waren ze gedwongen om dat te doen. Dat er dus twee leden hier denken dat hij een beetje raar is, vind ie zelf ook maar vreemd. Echter vind hij dat niemand zoiets over hem mag denken. Hij is wss ook maar gedwongen door mensen uit Berlijn. Vast één van de 40% van de Duitse bevolking die vrijwillig op de NSDAP stemde om de Joden uit te roeien, zoals ook al in de jaren 30 openlijk werd verkondigd.
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door D_Dutch »

Patrick.S schreef:Jij moet alleen stoppen om anderen je mening op te dringen.
Haha doe ik dat ja? Als bepaalde forumleden hier mijn reacties proberen te verdraaien dan ben ik genoodzaakt te reageren, als mensen mij zonder enige aanleiding beledigen voel ik mij genoodzaakt te reageren. Als men dan ook nog eens mijn argumenten proberen te weerleggen zonder zelf met goede argumenten te komen reageer ik gewoon.
779 schreef:
Nee D'German vind zichzelf geen opdringer. Dat deden de Nazi's in zijn ogen ook niet, want allemaal waren ze gedwongen om dat te doen. Dat er dus twee leden hier denken dat hij een beetje raar is, vind ie zelf ook maar vreemd. Echter vind hij dat niemand zoiets over hem mag denken. Hij is wss ook maar gedwongen door mensen uit Berlijn. Vast één van de 40% van de Duitse bevolking die vrijwillig op de NSDAP stemde om de Joden uit te roeien, zoals ook al in de jaren 30 openlijk werd verkondigd.
Plaats eens hier wat je in de PM schreef 779. Of durf je dat niet? :) En om nog even leuk terug te komen op jouw reactie (Zo'n soort waarvoor je in mijn ogen zo een ban mag krijgen); Als ik in de jaren '30 in Duitsland leefde zat ik allang in een concentratiekamp. ;)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door 779 »

D_Dutch schreef:Plaats eens hier wat je in de PM schreef 779. Of durf je dat niet? :)
Geen enkel problem opjutter. Ik heb 3 PM's naar jou gestuurd met eigenlijk geen enkele waarde, maar ok omdat je zo aandringt.

PM I:
Jouw gedachtengang over SS'ers, Einsatzgruppen en Nederlanders in dienst van de Duitsers staat me niet aan. Al helemaal niet als het gaat om herdenkingen bij omgekomen Nederlanders. Heb toevallig nog een docu gezien over de opkomst van Hitler. Hij opperde in 1933 al dat alle Joden dood moeten en aangezien overgrote deel op hem gestemd heeft, kan je je gewoonweg niet simpel zeggen dat de Duitsers gedwongen waren voor oorlog. Dus je hoeft niet meer te zeggen dat ik meer kennis hoef op te doen... Hun gevallenen herdenken op zelfde moment van alle omgekomen burgers, verzetsleden en andere helden is trouwens gewoon een slag in het gezicht van hen.

PMII:
Punt 1: Je geeft me 2 uur de kans, dat lijkt me vrij weinig.
Punt 2: Dit is al reeds besproken met Proos
Punt 3: Ik ga geen excuses maken voor iets wat de rechter vandaag bevestigd heeft: Duitsers hebben geen recht op herdenking in Nederland. Lees een boek en misschien shocking voor jou, maar de Duitsers begonnen de oorlog. Op vrijwillige basis door middel van massale stemming op Hitlers partij.

PM III:
Denk dat je het dan maar moet melden aan een admin oid. Ik ga geen excuses maken voor iets hetgeen ik niet eens gezegd heb. Ik zal vanaf heden tevens niet meer reageren op jou berichten.
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door D_Dutch »

Bob, grappig dat je niet mijn éérste PM ook even laat zien waarin ik vroeg waarom je mij een neonazi vond. Je reactie daarop bevestigde inderdaad dat je mij zo vond, vanwege nogal zeer aparte redenen. Dat je alweer selectief dingen post en selectief op dingen reageert begint helaas een beetje te irriteren. Over het opjutter gedeelte zal ik maar niet reageren, ik verlaag me niet tot dat niveau. :)
Laatst gewijzigd door D_Dutch op 09 mei 2012, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door 779 »

D_Dutch schreef:Plaats eens hier wat je in de PM schreef 779. Of durf je dat niet? :) En om nog even leuk terug te komen op jouw reactie (Zo'n soort waarvoor je in mijn ogen zo een ban mag krijgen); Als ik in de jaren '30 in Duitsland leefde zat ik allang in een concentratiekamp. ;)
Probleem met jou is dat je van anderen niets tolereert. Andere meningen afdoet als onzin, geen geldig argument of gewoonweg een fout van de huidige mens. Maar, dat je zelf wel alles mag zeggen en anderen jouw mening mag opdringen. Pathetic!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door 779 »

D_Dutch schreef:779, grappig dat je niet mijn éérste PM ook even laat zien waarin ik vroeg waarom je mij een neonazi vond. Je reactie daarop bevestigde inderdaad dat je mij zo vond, vanwege nogal zeer aparte redenen. Dat je alweer selectief dingen post en selectief op dingen reageert begint helaas een beetje te irriteren.
Kan me niet herinneren, er staan maar 3 PB's in mijn postvak uit en die staan volledig gequote. Volgens mij was jij degene die smeekte om uitgemaakt te worden voor neo nazi.
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door D_Dutch »

779 schreef:
D_Dutch schreef:Plaats eens hier wat je in de PM schreef 779. Of durf je dat niet? :) En om nog even leuk terug te komen op jouw reactie (Zo'n soort waarvoor je in mijn ogen zo een ban mag krijgen); Als ik in de jaren '30 in Duitsland leefde zat ik allang in een concentratiekamp. ;)
Probleem met jou is dat je van anderen niets tolereert. Andere meningen afdoet als onzin, geen geldig argument of gewoonweg een fout van de huidige mens. Maar, dat je zelf wel alles mag zeggen en anderen jouw mening mag opdringen. Pathetic!
Geen geldig argument? Las ik die maar ergens van jou. Als je reageert is het niets anders dan loze woorden waarin je mijn mening verdraait en er vervolgens niet op ingaat. Ik denk dat je jezelf helaas een beetje beschrijft 779, je kan zelf niet tegen de reacties van een ander en gaat dan maar uit frustratie op een achterbakse manier mij "haast doorverwijzen voor een site voor neo-nazi's". In mijn reactie daarop reageer je niet en pas per PM bevestig je inderdaad dat je mij een neo-nazi vindt.
779 schreef: Kan me niet herinneren, er staan maar 3 PB's in mijn postvak uit en die staan volledig gequote. Volgens mij was jij degene die smeekte om uitgemaakt te worden voor neo nazi.
Oh nu herinner je je niets meer? :lol: Ik heb nergens om gesmeekt, maar als jij mij op slinkse wijze neo-nazi noemt vind ik het wel ook zo netjes als je het gewoon direct zegt. En je dan niet gaan verhullen in slappe reacties zoals je nu doet. En om jou dan nog eens te quoten; "Pathetic!"
Laatst gewijzigd door D_Dutch op 09 mei 2012, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door 779 »

Herr German, ik heb mij expres een tijdje uit deze discussie gehouden. Je blaft hierboven nog Patrick S en Johan Willaert af. Daar heb ik niets mee te maken.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door Jan Klaassen »

Ah, heerlijk. We zijn weer thuis op het WOII forum.

1. Discussie is in feite gemaakt om een ander je mening op te dringen. Die hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn.
2. Die algemene haat ten opzichte van ALLE Duitsers (die in '33 Hitler stemden) is ronduit absurd. Je hebt een docu gezien? Mooi. Zolang die niet bij ketnet of nickelodeon uitgezonden is geloof ik toch wel dat duidelijk is gemaakt dat de Duitsers niet op Hitler stemden OMDAT hij de Joden wilden uitroeien? Ik kan mijzelf bijvoorbeeld heel goed voorstellen dat ik, zonder baan, brood, geld, vol armoede en honger dus, op iemand stem die stelt dat hij iedereen aan het werk zal krijgen. En, laten we wel wezen, dat heeft hij dan ook gedaan.
Het is daarnaast eveneens maf dat iemand (die een ander beticht "lees eens een boek") stelt dat de oorlog is begonnen omdat de Duitsers op de NSDAP stemden (want 'nazi's' klinkt, zeker als we het over die beginperiode rond '33 hebben, nogal misplaatst)... Stemden ze daarop? Was dat 1 van de punten in het verkiezingsprogramma? En ook al zou dat zo zijn, daar stemden de mensen niet voor. Duitsland zat enorm in de rats (heet dat zo? :P).

Dit bedoelde ik nu eerder met een 'verkeerde' discussie, lekker persoonlijk en op de man. Kan hier ook niet echt heel lang goed gaan, of wel? Lijkt me een boeiende discussie in principe, maar gaat zo wel de afgrond in.

Edit; afblaffen? Mensen hebben een andere mening dan een ander, dat botst. Noemen we discussie. Woord-en-weerwoord.
Edit #2 ronduit uit verbazing: kom op mensen, sommige opmerkingen die hier geplaatst worden kunnen gewoon echt niet.
Laatst gewijzigd door Jan Klaassen op 09 mei 2012, 16:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door D_Dutch »

779 schreef:Herr German, ik heb mij expres een tijdje uit deze discussie gehouden. Je blaft hierboven nog Patrick S en Johan Willaert af. Daar heb ik niets mee te maken.
Ik ga in op anderen en als men met nietszeggende reacties komt dan ga ik daarop in. Maar je blijft maar doorgaan? "Herr German"? Ik denk dat ik zometeen nog een aanvraag doe voor mezelf te laten bannen want forumleden als jou verzieken de boel hier. :r
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door Patrick.S »

Jan Klaassen schreef:Ah, heerlijk. We zijn weer thuis op het WOII forum.

1. Discussie is in feite gemaakt om een ander je mening op te dringen. Die hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn.
2. Die algemene haat ten opzichte van ALLE Duitsers (die in '33 Hitler stemden) is ronduit absurd. Je hebt een docu gezien? Mooi. Zolang die niet bij ketnet of nickelodeon uitgezonden is geloof ik toch wel dat duidelijk is gemaakt dat de Duitsers niet op Hitler stemden OMDAT hij de Joden wilden uitroeien? Ik kan mijzelf bijvoorbeeld heel goed voorstellen dat ik, zonder baan, brood, geld, vol armoede en honger dus, op iemand stem die stelt dat hij iedereen aan het werk zal krijgen. En, laten we wel wezen, dat heeft hij dan ook gedaan.
Het is daarnaast eveneens maf dat iemand (die een ander beticht "lees eens een boek") stelt dat de oorlog is begonnen omdat de Duitsers op de NSDAP stemden (want 'nazi's' klinkt, zeker als we het over die beginperiode rond '33 hebben, nogal misplaatst)... Stemden ze daarop? Was dat 1 van de punten in het verkiezingsprogramma? En ook al zou dat zo zijn, daar stemden de mensen niet voor. Duitsland zat enorm in de rats (heet dat zo? :P).

Dit bedoelde ik nu eerder met een 'verkeerde' discussie, lekker persoonlijk en op de man. Kan hier ook niet echt heel lang goed gaan, of wel? Lijkt me een boeiende discussie in principe, maar gaat zo wel de afgrond in.

Edit; afblaffen? Mensen hebben een andere mening dan een ander, dat botst. Noemen we discussie. Woord-en-weerwoord.
Edit #2 ronduit uit verbazing: kom op mensen, sommige opmerkingen die hier geplaatst worden kunnen gewoon echt niet.
1: discussie is prima,je verkondigt een mening in feite.Op het moment dat ik een mening geef en die niet overeenkomt met die van een ander is het opeens een ''nietszeggende reactie''Dus alleen de mening van een ander is dus waardevol??
2:Dit topic begon met de discussie of men Duitse soldaten op 4 mei samen moet herdenken met de slachtoffers van de 2e Wereldoorlog,ik vind net als wat anderen dat dat niet kan,daarna kwam opeens de haat jegens Duitsers om de hoek kijken??Nee zo is namelijk niet,maar om de daders (Want zo worden de duitsers over het algemeen!! gezien)op hetzelfde niveau te zetten met hun slachtoffers nee dat vind ik dus niet kunnen.
Daarom heb je nog 364 andere dagen van het jaar om Duitsers te herdenken mocht daar de behoefte voor zijn.

Volgens mij heeft AH toch geprobeerd om na de mislukte putsch op een legale manier aan de macht te komen,dit kan alleen door stemmen te verwerven en die heeft hij ook gekregen waardoor hij aan de macht kwam.
Toen als ik het goed heb heeft hij zijn strijdkrachten weer groot gemaakt.
Naar mijn weten was altijd een van de speerpunten van zijn programma de vernietiging van het Joodse ras,dus dat kan je dan voor de miljoenen Duitsers die toentertijd op hem gestemd niet ontkennen dat daar wat aan gedaan zou worden.Tuurlijk moet je het in de context van die tijd bekijken,veel armoede hoge werkloosheid en als iemand dan langskomt en zegt als jij op mij stemt dan zorg ik dat je eten op je bord hebt,werk hebt en weer een beetje zelfrespect.Maar daar ging de hele discussie ook niet over in eerste instantie.

Ik respecteer de mening van D-Dutch ik ben het alleen niet met hem eens,hij hoeft het ook niet eens te zijn met mijn mening.Maar er is weinig respect van zijn kant als iemand een andere mening verkondigt.en ja ik heb het gevoel dat hij probeert om een ander zijn mening op te dringen want anders is het toch maar een nietszeggende reactie.

Dus nogmaals ga lekker je gang als je Duitsers wil herdenken alleen niet op 4 mei wat mij betreft.
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door Stefan »

Voorlopig sluit ik dit topic, het is een beetje uit de hand aan het lopen.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Ophef over herdenken Duitse soldaten

Bericht door Kugelblitz »

Mannen dit gaat allemaal weer veel te ver en is verre van een gezellige discussie. :/
Dit topic gaat voor onbepaalde tijd op slot!

Groet, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gesloten