Slowchat topic - deel 21

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
robinj
Lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 23 jul 2011, 19:47
Locatie: Arnhem

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door robinj »

Morgen stunt opshool, wel en geen zin in. De ja kant omdat ik nu eindelijk gehaate leraren terug kan pakken en nee omdat ik naar Ruski land wil om het in goed duits te zeggen. Morgen met een shemagh, een nl buiten jas en een paar kisten rondlopen. Moet een hippie voorstellen.
On wings of history they turned from home to live eternally
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few

Fighter pilots in exile!
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door Jabnus »

ok...hier snap ik werkelijk helemaal niets van :P

Je gaat aan een examenstunt meedoen neem ik aan? Hoe ga je de leraren dan "terugpakken"? En waarvoor wil je ze uberhaupt terugpakken? Wat hebben ze jou dan aangedaan?

Excuseer mijn misschien trage begrip, heb een lange dag achter de rug en snap de rest van je reply niet, maar ben wel benieuwd. Wat is Ruski land en wat wil je daar in het Duits zeggen dan over je leraren?

mvg,
Gaston
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door yente »

Jabnus schreef:ok...hier snap ik werkelijk helemaal niets van :P

Je gaat aan een examenstunt meedoen neem ik aan? Hoe ga je de leraren dan "terugpakken"? En waarvoor wil je ze uberhaupt terugpakken? Wat hebben ze jou dan aangedaan?

Excuseer mijn misschien trage begrip, heb een lange dag achter de rug en snap de rest van je reply niet, maar ben wel benieuwd. Wat is Ruski land en wat wil je daar in het Duits zeggen dan over je leraren?

mvg,
Gaston
Hij bedoeld rusland ;)
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
robinj
Lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 23 jul 2011, 19:47
Locatie: Arnhem

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door robinj »

Nou kijk, er zijn een aantal leraren die mij zo ongelovelijk hebben geirriteerd dat ik ze zonder pardon in het zwembad met vla gooi om ze te laten worstelen. Inderdaad examen stunt ja. Als je Der untergang hebt gezien snap je wat ik met ruski land bedoel. Dan is er een arts die bij een tiger terecht komt en de commandant van de tiger zegt: dat is het einde van het rijk, alles daar achter is ruski land. Oftewel land van de russen. ruski land heeft overigens niks met de stunt te maken. Dat heeft te maken met dat een gezicht uit Der untergang mij niet wil loslaten. Mensen denken dan gelijk ik ik smoor op diegene ben.

Afbeelding

Yelena Zelenskaya.

Mvg,

Roman Petrovitch Yasov.

(om maar met mijn russiscche naam te tekenen, aLthans, dat zou mijn russische naam zijn als ik ruski was.)
On wings of history they turned from home to live eternally
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few

Fighter pilots in exile!
Gebruikersavatar
Glenn
Lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 jan 2012, 13:52
Locatie: Lier (België)

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door Glenn »

Je komt nogal labiel over Robin!
Gebruikersavatar
robinj
Lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 23 jul 2011, 19:47
Locatie: Arnhem

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door robinj »

Hoezo kom ik labiel over? Moet er wel bij vertellen, ik heb wel een bepaalde "aandoening". IK ben niet zoals die andere waar bepaalde mensen lasst van hebben.
On wings of history they turned from home to live eternally
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few

Fighter pilots in exile!
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door Jabnus »

en een goedemorgen :+

Dat Ruskiland iets met Rusland te maken had leek aannemelijk, maar ik snapte de relatie met de examenstunt niet en al helemaal niet met der Untergang. Die scene kan ik me overigens wel nog herinneren, een van de betere ja. Maar omdat je schreef van een kant mbt Ruskiland iets te willen zeggen in het Duits snap ik je nu nog minder, maar dat is niet erg. Soms hoeft dat ook helemaal niet, en zeker niet in een topic als dit ;-)

Veel plezier met de stunt, ben benieuwd hoe het afloopt met je leraren. Als een van mijn leerlingen me tegen mijn zin in een bad met vla gooide dan ben ik bang dat die daarna geen examen meer kon doen, maar dat is een ander verhaal ;-)
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door yente »

EY Gaston, ivm dat duits zeggen, ge vat de zin verkeerd op. :)
Deze zin: "en nee omdat ik naar Ruski land wil om het in goed duits te zeggen."
Hij bedoeld dat hij het Ruski land noemt met een duits accent. Snapje? Ruski= duits accent zoals hij reeds zei uit die film.
Vb je zegt: Amai dat was echt chique, om het in goed frans te zeggen. Snapje? :)

Wat zijn eigenlijk examenstunts want in België hebben ze dat niet.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door Jabnus »

Yente, je kon wel eens gelijk hebben, had de zinsbouw inderdaad anders gelezen :bonk:

Mbt examenstunts: op de laatste schooldag voor de examens halen de leerlingen vanalles uit, eigenlijk is het gewoon een soort afsluitend feest van je schoolperiode, maar dan op originele wijze. In mijn tijd hadden we enkele vrachtwagens zand laten aanrukken en het hele schoolplein onder het zand gezet, nep palmbomen, opblaaszwembadjes en een tent met dj toegevoegd en iedereen in zwemkleding naar school: beachparty! Zolang het maar gezellig is he :P
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door Memory »

Yente: examenstunts doen ze in NL als laatste jaars van de middelbare school hun laatste schooldag voor de examens hebben. Vaak gaan ze dan verkleed naar school (bijv. Met een thema) en gooien ze bijv. Meel op onderbouwers.

Wij hebben zelf toen meel gegooid en sumoworstel en voetbal wedstrijden gehouden met de leraren.

Gaston: een bak met vla vind ik ook wat ver gaan, ik geef je groot gelijk!

Groeten,

Alex
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door yente »

Bedankt voor de uitleg.
Bij ons heet dat 100 dagen. Dit is de dag waarop de laatste jaars nog maar 100 dagen naar school moeten.
Dus bij ons wordt dat iets vroeger gevierd dan bij jullie. :)
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Glenn
Lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 jan 2012, 13:52
Locatie: Lier (België)

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door Glenn »

Maar met de 100 dagen gaan de meesten dat toch vieren met een gezamenlijke avondje uit?
Van stunts en fratsen is bij mijn weten toch geen sprake tijdens de 100 dagen.
Niet?
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door yente »

Jawel.
Dan komen ze ook verkleed naar de school en doen activiteiten. Ik ging in Lier naar 't school. Daar waren verschillende scholen, elke school viert dus zijn 100 dagen. Echter, elke school moest het op een andere dag vieren omdat er anders teveel overlast was op oa de stads vesten.
Ook kreeg mijn jaar een verbod opgelegd op bepaalde dingen omdat het vorige jaar het had uitgehangen. :(
Mvg
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Glenn
Lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 jan 2012, 13:52
Locatie: Lier (België)

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door Glenn »

Ah dat wist ik niet.
Mijne oudste heeft ook zijn 100 dagen gedaan en die deden een bbq met de leraren en daarna gingen ze stappen.
Kan natuurlijk zijn dat hij tegen zijn Vader niet alles gaat vertellen hé. :wink:
We zijn ook ooit jong geweest. :mrgreen:
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door yente »

Die kans is idd groot. :)
Maar het kan goed zijn dat dat het enigste is wat ze deden hoor want doordat wij niet veel mochten doen van het school zijn wij met onze klas gaan paintballen. Smorgens liepen we wel als hippie door de school(stom thema :( )
Mvg.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gesloten