Comrade's beginverzamelingetje

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door wvd »

Hoop dat de flak dan niet veel gekost heeft.Dacht misschien heb je hem zelf gevonden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Comrade »

Ik ben/was wel van plan een MD te kopen, maar ik ken niemand met ervaring, maar er zijn ook nog andere redenen.

heb deze vrij goedkoop gekocht, ik zal waarschijnlijk geen winst mee maken, dat is ook niet de bedoeling bij het meeste wat ik koop.

MvG,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Comrade »

Voor de vakantie een zakje voor KvK klasse II. ohne schwerter.
Helaas is deze kwijt geraakt met de post :frownno: :cry:
gelukkig kostte het mij niet al te veel geld, maar ja 10,- is best veel :oops: .

Hopelijk kan ik mijn volgende aankopen wel ontvangen :roll:

Mvg,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door CollectorWo2 »

Aangetekend verstuen of verzekerd dan krijg je dat toch vergoed als het foutje post is?
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Comrade »

Ja maar dat heb ik niet gedaan.
Als ik iets koop van 10,- dan ga ik geen 10 of 7,50 verzendkosten betalen.
ALS ik iets groots/duurs ga kopen doe ik dat wel.

Mvg,
Comarde
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Comrade »

Hier 3 nieuwe foto's

De eerste sprak me aan, omdat onderaan in het midden 2 LW-soldaten elkaar een 8) ''boks'' 8) geven, dat vond ik wel opmerkelijk.
Afbeelding

2de foto zijn LW-soldaten wachtend op de trein naar ? oeehhh, mysteries.
Afbeelding

3de foto is geen LW maar HJ (zie 2de persoon van RECHTS heeft een HJ-armband, deze armbanden vind ik ZO mooi).
Afbeelding



Er komt een DJ-speldje aan
Laatst gewijzigd door Comrade op 13 mei 2012, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door koe op zolder »

Leuke foto's!
Volgens mij heet dat tegenwoordig rechts en niet links ;) (op de laatste foto)
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Comrade »

Mijn god, hoe is dat gebeurt, dat is wel heel slecht :oops:

Zal het veranderen en bedankt.

Mvg,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Comrade »

Hier zijn weer wat aanwinsten

Afbeelding
DJ speldje

Afbeelding
Hj foto

MvG,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door wvd »

Heb je misschien wat betere foto's van dat DJ speldje? Ook van de achterkant.
Vind het emaille er erg slordig ingelegd en heb nog nooit zo een model DJ speld gezien eerlijk gezegd bevalt die me niet.
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Comrade »

Oké, ik zal vanmiddag andere foto's maken.
Ik heb het gevraagd bij de HJ-research forum, kijken wat zij gaan zeggen.
Zal wel jammer zijn als hij nep is, de andere spelden uit de advertentie waren 100% origineel (heb deze stuk voor stuk nagekeken).

Mvg,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Comrade »

Hallo,

Ik heb een vraag aan iedereen.
Heeft iemand het boek:HUSKEN and HEERING ww2 german badges catalogue

Volgens iemand op WAF komt mijn DJ badge daarin voor, de andere 2 WAFers hebben deze badge nog nooit gezien, DUS vonden ze hem nep.

Bedankt iedereen,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
Men of Valor
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:53

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Men of Valor »

Kun je nog wat close ups plaatsen van de badge??
Voorheen bekend als Rinke Feenstra op dit forum.
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Jabnus »

Hoi Comrade,

Niet verkeerd bedoeld dit en ik wil je meer een hart onder de riem steken, maar je redenatie is niet helemaal goed. Hoewel je gelijk hebt dat je iets niet moet afschrijven op het feit dat iemand iets "niet kent" of "nog nooit gezien" heeft, komt dit uit jouw mond een beetje vreemd over. Als enkele zeer grote (hj) verzamelaars zoals Stuart zeggen het nog nooit gezien te hebben is dat over het algemeen toch iets meer waard dan een beginnende verzamelaar die daar kritiek op heeft. Met in het achterhoofd je interesse in de neppe HJ speldjes op marktplaats een tijdje terug en nu dit topic met een op zn minst controversieel speldje... Doe alsjeblieft vooraf zelf je huiswerk beter, want je zult je echt hard gaan stoten en heel veel geld gaan verliezen op deze manier. Beginnende verzamelaars die zomaar onbekende zaken kopen en achteraf pas vragen om een mening, kunnen hun geld beter gelijk door de wc spoelen. In plaats van dit speldje had je beter eerst ZELF het boek van Huesken kunnen aanschaffen, je was dan a) een referentieboek rijker waar je jarenlang uit kon leren en b) je geld niet kwijt of eindigend met een raar item waar altijd een vieze smaak aan lblijft kleven. Begin liever met kleine dingetjes die 100% zeker goed zijn, dan met dit soort items.

In alle jaren die ik zelf verzamel heb ik dit speldje nog nooit gezien, nu zegt dat ook niet alles, maar ik zou het van zn leven niet kopen zonder te weten WAT het is. Ook voor mij is het dus niet goed. Ik wilde er eerst niet op antwoorden en je er zelf achter laten komen, maar gezien je er zelf op door blijft vragen...

De laatste editie van het Huesken boek kost 58 euro, het is een aanrader voor iedereen die interesse heeft in het verzamelen van vooral kleine speldjes. Als het je in de loop der jaren behoed voor ook maar EEN miskoop heb je je geld eruit. Doe jezelf een plezier en koop dat boek als je speldjes wilt verzamelen, en koop ook nog enkele andere referentiewerken. Het kost een paar cent maar zal je op de lange termijn veel meer geld besparen. Mbt de inhoud, ik heb zelf een oude editie en heb die er net even bijgenomen, daar staat dit speldje 100% zeker NIET in! De nieuwe editie heb ik pas geleden even ingekeken, en bevat veel nieuwe informatie en vooral ook kleurenafbeeldingen.

mvg,
Gaston

ps: geen enkele referentiewerk is perfect. Ook Huesken niet. Zijn prijzen zijn bijvoorbeeld ronduit belachelijk en zijn oude boeken van dik 10 jaar terug hadden al prijsindicaties die zelfs voor hedendaagse standaarden absurd hoog zijn. Ook is er geen enkel boek foutloos, zorg dus altijd dat je meerdere bronnen kunt raadplegen. Een mens (en zeker een verzamelaar!) kan nooit genoeg boeken hebben. Gelukkig zijn er tegenwoordig ook de fora, raadpleeg die als je geen boeken hebt VOORAF zoveel mogelijk. Alles wat je eventueel wilt aankopen staat online wel ergens beschreven en je kunt altijd om een mening van andere verzamelaars vragen!
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Comrade »

Sorry voor de overlast, ik snap het.
Ik wist niet dat hij een grote verzamelaars van HJ.
Ik heb al eens eerder gehad op WAF dat mensen dingen gaan roepen die niet kloppen.

Nogmaals mijn excuus, maar moet u altijd zo'n tirade houden?

Mvg,
Comrade

p.s. deze speld kostte mij ongeveer 15,- dus helaas, de verkoper van deze speld had voor de rest allemaal originele spelden, hij noemde deze ook zo, dom, ik had beter onderzoek moeten doen.

Ik had ook niet zoveel kritiek mogen hebben, punt gezien.
''Drann, drauf, drüber!''
Plaats reactie