KDF briefopener?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

KDF briefopener?

Bericht door Memory »

Beste Allemaal,

Ik kreeg vandaag bij de levering van wat boeken en militaria ook deze briefopener.
De verkoper beweerd dat het gaat om een KDF briefopener. Ik zelf geloof het niet helemaal, mede omdat ik de tweede letter ''raar'' vind, de D zou wat mij betreft net zo goed een H kunnen zijn...

Hij is verder niet gemarkeerd of dergelijke...

Iemand die mij uitsluitsel zou kunnen geven?

Afbeelding

Met vriendelijke Groeten,

Alex
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: KDF briefopener?

Bericht door Jabnus »

Hoi Alex,

Kun je een detailfoto maken van die letters? Het is niet echt zichtbaar op deze foto wat voor letters er op staan. Staat er verder (aan de achterzijde of zo) wellicht nog iets van een merkteken in het metaal? Rondom de KDF zijn veel verschillende souvenierspulletjes uitgegeven, het is zeker niet onmogelijk dat er een briefopener van bestaat.

mvg,
Gaston
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: KDF briefopener?

Bericht door Memory »

Aiiii, das inderdaad geen mooie foto geworden..
Ik zal morgen vroeg even een betere maken :)

Er staan verders geen merktekens in het metaal, vandaar dat ik ook zeer begon te twijfelen..

Groeten,

Alex
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Plaats reactie