Vraag over marschgepäck

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Vraag over marschgepäck

Bericht door ammo »

BlitzJäger schreef:Ik haal mijn info van het boek "Deutsche soldaten", een goed boek denk ik voor een beginnende verzamelaar zoals ik. :)
Maar ze hadden bij een marschgepäck met rugzak tornister 34, toch geen y-riemen nodig, want die zaten al vast aan de rugzak ? Niet ?
Als je echt goede boeken wil hebben, koop dan deze: Uniforms and Traditions of the german army, (deel 1 tm 3)
van John R. Angolia en Adolf Schlicht.
Nemo Me Impune Lacessit
BlitzJäger
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 21 mei 2012, 21:40
Locatie: België, Antwerpen

Re: Vraag over marschgepäck

Bericht door BlitzJäger »

Hazo, ik dacht je het niet wist aangezien je reactie in post 6 :)
Ja ik zou een Gefechtsgepäck für Inf Schützenkompanien(A frame) zoals je zegt ook nog willen toevoegen aan de collectie.
(Ik zal mijn beginnende collectie eind augustus begin september ook eens posten bij collecties, nu zijn we hier thuis aan het verbouwen dus heb ik alles moeten inpakken :) )
Maar dan had je nog een y-riem nodig zeker om het te dragen ?
BlitzJäger
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 21 mei 2012, 21:40
Locatie: België, Antwerpen

Re: Vraag over marschgepäck

Bericht door BlitzJäger »

Bedankt goede tip. :)
Ik zal er eens achter zoeken.
Ik dacht dat Deutsche soldaten een goed boek was om te beginnen daarom dat ik het kocht. :)
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Vraag over marschgepäck

Bericht door ammo »

BlitzJäger schreef:Hazo, ik dacht je het niet wist aangezien je reactie in post 6 :)
Ja ik zou een Gefechtsgepäck für Inf Schützenkompanien(A frame) zoals je zegt ook nog willen toevoegen aan de collectie.
(Ik zal mijn beginnende collectie eind augustus begin september ook eens posten bij collecties, nu zijn we hier thuis aan het verbouwen dus heb ik alles moeten inpakken :) )
Maar dan had je nog een y-riem nodig zeker om het te dragen ?
Als je een A frame wil kopen, pas op !!! er zijn veel repro,s in omloop.
Koop er een bij een goede handelaar of verzamelaar.
A frame,s zijn niet goedkoop, dus opletten!!
En ja, bij een A frame heb je een y riem nodig.
Nemo Me Impune Lacessit
BlitzJäger
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 21 mei 2012, 21:40
Locatie: België, Antwerpen

Re: Vraag over marschgepäck

Bericht door BlitzJäger »

Ok opletten dus !
Ik ken een goede verzamelaar/handelaar (daar heb ik mijn Duitse spullen tot nu toe altijd gekocht) ik kan daar al eens gaan informeren. :)
Plaats reactie