Collectie overzicht

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door wvd »

Nog maar een us medaille dan.Ook een die je niet veel ziet ik heb welgeteld een ander exemplaar gezien.

Conspicuous Service Cross werd uitgegeven aan inwoners van New York die deelnamen aan ww2 en moesten ook eerst een andere medaille hebben ontvangen voordat ze voor deze in aanmerking kwamen.

Het kruis is gemerkt met nummer 1179 wat volgens mij redelijk laag is aangezien de tweede die ik ooit zag nummer 8144 droeg
conspicuous service cross state of new yorkkopie.jpg
conspicuous service cross state of new york (1)kopie.jpg
conspicuous service cross state of new york (2)kopie.jpg
Laatst gewijzigd door wvd op 26 mei 2012, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: Collectie overzicht

Bericht door Memory »

wvd schreef:Nog maar een us medaille dan.Ook een die je niet veel ziet ik heb welgeteld een ander exemplaar gezien.

Conspicuous Servic Cross werd uitgegeven aan inwoners van New York die deelnamen aan ww2 en moesten ook eerst een andere medaille hebben ontvangen voordat ze voor deze in aanmerking kwamen.

Het kruis is gemerkt met nummer 1179 wat volgens mij redelijk laag is aangezien de tweede die ik ooit zag nummer 8144 droeg
Een erg mooie medaille!

Toch een paar vraagjes omtrent deze medaille, als je het niet erg vind?
Zou deze andere medaille ook aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen? of mocht dat ook een medaille als het purple hart, prisonors of war medal zijn?

en heb je enig idee hoeveel er totaal zijn gemaakt?

Alvast Bedankt,

Alex
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door wvd »

@Alex: Ik heb om eerlijk te zijn geen idee hoeveel er zijn uitgereikt.Ik zag deze ooit te koop staan kende het niet en toch maar gekocht.Ik heb een wikipedia link gevonden waar nog meer info over de medaille staat.
De info die ik geplaatst heb omtrent deze was ook niet volledig zie ik nu in de link.

http://en.wikipedia.org/wiki/Conspicuou ... ew_York%29

Hij werd dus ook aan POW uitgereikt die op pearl harbor gediend hebben,direct gediend hebben bij de invasie van Normandië en vermiste en gedode soldaten.

Ps: Ik weet wel iets van us maar ben eigenlijk een verzamelaar van Duits dus mijn kennis is vrij beperkt op us gebied.
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: Collectie overzicht

Bericht door Memory »

Dank voor de link ;)

Ben ook erg benieuwd naar je duitse medailles!

Alex
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door wvd »

Ik zal komende dagen nog wat us posten daarna ga ik verder met duits. Zo heel groot is de us collectie niet :wink:
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door wvd »

En hier is een Defence medal uitgegeven aan militair personeel dat actieve dienst heeft gedaan in de periode van 8-9-1939 and 7-12-1941 voor een periode van minimaal 12 maanden voor United States Army,10 maanden voor United States Navy

United States Marine Corps en United States Coast gaven hem uit aan actief personeel ongeacht de lengte van dienst mits ze de psychologische test hadden volbracht.

De Fleet spange uitgegeven door Navy, Marine Corps en United States Coast Guard voor dienst op een floot gezeten op Atlantische,Stille of Aziatische zee als ook aan personeel van transport schepen die voeren onder de Chief of Naval Operations.

Info: Vrije vertaling van wikipedia
defence medalkopie.jpg
defence medal (1)kopie.jpg
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door wvd »

defence medal (2)kopie.jpg
defence medal (3)kopie.jpg
defence medal (4)kopie.jpg
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: Collectie overzicht

Bericht door Memory »

Leuke medaille,

enig idee of die van jou nu van de Navy, Marine Corps en United States Coast Guard of vrachtschepen is? of is dat niet te identificeren?

Alex
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door wvd »

@Alex: Helaas is dat niet te zeggen aangezien de medaille zonder naam of nummer is.

Vandaag de Distinguished Flying Cross ook weer met case.Heb even een link geplaatst voor wat meer info omtrent deze

http://www.ww2awards.com/award/241
Distinguished Flying Cross (3)kopie.jpg
Distinguished Flying Cross (2)kopie.jpg
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door wvd »

Distinguished Flying Crosskopie.jpg
Distinguished Flying Cross (1)kopie.jpg
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: Collectie overzicht

Bericht door Memory »

Zeer mooi ontwerp vind ik dit toch!
Bedankt voor de link, deze kende ik nog niet!

Alex
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door wvd »

En natuurlijk de Good Conduct Medal met naam maar nooit echt iets gevonden over de eigenaar
good conduct 0022.JPG
good conduct 0033.JPG
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door wvd »

Na deze nog een us medaille en dan ga ik weer verder met duits.Daar zijn toch meer liefhebbers voor heb ik in de gaten :)

Slective Service Medal

Toegekend voor buitengewoon verdienstelijke dienst of voor belangrijke prestaties of inspiratie voor anderen die bijdraagt ​​aan de doelstellingen van het Selective Service Systeem.
selective service cross (3)kopie.jpg
selective service crosskopie.jpg
selective service cross (1)kopie.jpg
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Collectie overzicht

Bericht door panzer lehr »

Dat ziet er weeral goed uit. :)
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Collectie overzicht

Bericht door jurgen »

Ik moet zeggen dat ik bijna geen enkele van de medailles die je hier toont ooit gezien heb.
Het moet zijn dat er meer interesse is in Duits, of ik bezoek de verkeerde fora.;)
Plaats reactie