Mijn fout ingezien sorry bij deze!

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
eightblock
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mei 2012, 21:07

Mijn fout ingezien sorry bij deze!

Bericht door eightblock »

hoi hoi

Ik heb deze berichten zelf verwijderd na alle commentaar ben ik idd in gaan zien dat het een zeer domme actie was.
Ik zal er mijn les hier uit trekken.
Het was niet de bedoeling zoveel negatieve commentaar te krijgen of om stoer te doen. ook omdat ik echt niet wist dat het om een granaat ging.
Hij word morgen opgehaald.

Gr
Laatst gewijzigd door eightblock op 29 mei 2012, 00:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Bodemopgraving maar wat is het??? iemand??

Bericht door yente »

Dit: Op dat kleine rondje met schroefdraad staat ZWB
Lijkt mij precies een draaidop die aan de onderkant van een Mills granaat zit?

Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Bodemopgraving maar wat is het??? iemand??

Bericht door davy »

Laatste foto linksonder is een onsteking en dat met die gaatjes is de staartvin van een engelse mortiergranaat.
Volgens mij is rechtsonder nog een hele mortiergranaat.
Linke boel !!
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Bodemopgraving maar wat is het??? iemand??

Bericht door koe op zolder »

2 inch mortier meenemen en dan toch beweren dat je oppast met wo2 munitie :roll: :frownno:
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Bodemopgraving maar wat is het??? iemand??

Bericht door Jabnus »

Ach joh, niks linke boel, dit kan heel goed hoor :yes: Gewoon thuis midden in de woonwijk op je slaapkamer een half uurtje met een zware hamer erop slaan , als hij niet ontploft is er niks aan de hand! :!:

Nu serieus: dit is ontzettend stom en dan nog trots (gevaarlijke) troep op een internetforum komen tonen getuigd niet echt van een vol verstand. :r Persoonlijk erger ik me groen en geel aan dit soort types. Het lijkt er ook op dat er bijna elke week weer nieuwe idioten bijkomen die steeds dezelfde foute acties uithalen en doodleuk met gevaarlijke munitie gaan kloten en denken er ook nog stoer mee te zijn. Hier wordt niemand blij van en het hele militiariawereldje krijgt er een slechte naam van als er wat fout gaat. Hoepel alsjeblieft op naar een of ander bodemvondstenforum waar men geilt op scherpe granaten en/of dit soort oude roest. Dit heeft helemaal niks meer te maken met het verzamelen van militaria of zelfs WO2. Bah!
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Bodemopgraving maar wat is het??? iemand??

Bericht door ammo »

Jabnus schreef:Ach joh, niks linke boel, dit kan heel goed hoor :yes: Gewoon thuis midden in de woonwijk op je slaapkamer een half uurtje met een zware hamer erop slaan , als hij niet ontploft is er niks aan de hand! :!:

Nu serieus: dit is ontzettend stom en dan nog trots (gevaarlijke) troep op een internetforum komen tonen getuigd niet echt van een vol verstand. :r Persoonlijk erger ik me groen en geel aan dit soort types. Het lijkt er ook op dat er bijna elke week weer nieuwe idioten bijkomen die steeds dezelfde foute acties uithalen en doodleuk met gevaarlijke munitie gaan kloten en denken er ook nog stoer mee te zijn. Hier wordt niemand blij van en het hele militiariawereldje krijgt er een slechte naam van als er wat fout gaat. Hoepel alsjeblieft op naar een of ander bodemvondstenforum waar men geilt op scherpe granaten en/of dit soort oude roest. Dit heeft helemaal niks meer te maken met het verzamelen van militaria of zelfs WO2. Bah!
Helemaal mee eens!!!!
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Bodemopgraving maar wat is het??? iemand??

Bericht door koe op zolder »

Idem!
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Bodemopgraving maar wat is het??? iemand??

Bericht door panzer lehr »

Ik zou de politie maar verwittigen zodat ze het springtuig op komen halen. :/
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Bodemopgraving maar wat is het??? iemand??

Bericht door 779 »

panzer lehr schreef:Ik zou de politie maar verwittigen zodat ze het springtuig op komen halen. :/
Ik denk eerder een IBS aanvragen via de burgemeester zodat met spoed opname in de psychiatrie kan plaatsvinden. Een gevaar voor jezelf of je omgeving is DE reden voor gedwongen opname in de isoleercel. 8) (haha)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Mijn fout ingezien sorry bij deze!

Bericht door Kugelblitz »

Zo kan ie wel weer Bob, hij heeft zijn 'vergissing' ingezien en gelukkig is het goed afgelopen... Laat dit een les zijn voor anderen!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
faber
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 sep 2011, 02:06

Re: Mijn fout ingezien sorry bij deze!

Bericht door faber »

Hallo Jabnus,

Wel een erg harde reactie voor iemand die reclame maakt voor een site die items verkoopt die machtigings plichtig zijn.

Mvgr, Faber :wink:
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Mijn fout ingezien sorry bij deze!

Bericht door michiel01 »

faber schreef:Hallo Jabnus,

Wel een erg harde reactie voor iemand die reclame maakt voor een site die items verkoopt die machtigings plichtig zijn.

Mvgr, Faber :wink:
Beste Faber, als je een persoonlijke aanval op iemand wilt openen, doe je dat maar via pb.

Dat handelaren verlofplichtig spul verkopen is iets totaal anders dan de situatie in dit topic. Als je inhoudelijk niets hebt toe te voegen, dan verwijs ik je naar de babbelbox.
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Mijn fout ingezien sorry bij deze!

Bericht door Jabnus »

Hallo Faber,

Ja hoor, ik maak reclame voor de site van mn vrienden. Er zijn meer mensen met links naar sites in hun onderschrift, en het leek me leuk dat ook te doen. We kunnen niet genoeg militariasites kennen immers? Aangaande je reply kreeg ik net een telefoontje. De eigenaar van de site heeft alles doorgenomen en het enige wat hij kon vinden waar iemand over kon vallen was een onderdeel van een V1. Hij heeft het van de site gegooid en de eigenaar ervan verwittigd (een andere bekende). Namens hem bedankt en als je nog eens iets ziet wat niet klopt: laat maar horen ;-)

mvg,
Gaston
faber
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 sep 2011, 02:06

Re: Mijn fout ingezien sorry bij deze!

Bericht door faber »

Pardon Michiel, Maar ik open helemaal niet een persoonlijke aanval op iemand! Ik ken de site zelf goed omdat ik er meerdere malen reeds iets gekocht heb! Als Jabnus zich aangevallen voelt dan mijn excuses daar voor!
Plaats reactie